Cold as Ice Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 (endret) Heisann : D Jeg har en HDMI-kabel som jeg bruker av og til for å koble laptopen til TVen, men hele bildet vises ikke på TV-skjermen. Jeg har tatt et screenshot på laptopen min (venstre) og tatt et bilde av TVen (høyre) for å sammenligne. Som du ser så ser jeg ikke de helt ytterste områdene av bildet. Hele oppgavelinja er nesten helt borte, og jeg kan ikke se navnet på vinduene helt øverst etc. Jeg har prøvd å endre skjermoppløsningen, men det virka ikke. Jeg var også inne på NVIDIA sitt kontrollpanel for å prøve å fikse ting der, men det virka heller ikke. TVen vil ikke vise hele bidet uansett hva jeg gjør virker det som. Er det noen som har hatt et lignende problem eller enda bedre noen som vet hvordan man kan fikse det? Takk på forhånd! Endret 1. september 2009 av Cold as Ice Lenke til kommentar
StormKnight Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Jeg hadde samme problemet med DVI til HDMI. Loste seg naar jeg skiftet til DVI til DVI. Men har desverre ingen andre tips... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Dette er en helt naturlig konsekvens av å bruke TV. Det kalles overscan. TV-signaler blir skalert. http://en.wikipedia.org/wiki/Overscan En del TVer har menyinnstilling for å få 1:1 pixelmapping. På Samsung heter det 'Just Scan'. Lenke til kommentar
cazber Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Som hårek sier, så er det Overscan som er problemet. På ATI skjermkort, kan du justere Underscan i Catalyst Control Centre for å tilpasse (i hvert fall på mitt HD4870). Det beste er å slå av Overscan på TV, på den HDMI inngangen. På mitt Panasonic 50" plasma, så går i hvert fall det, men kan godt være ikke alle TV har denne muligheten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå