Gå til innhold

Oppgradering av skjermkort

larl

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har per i dag følgende oppsett:

• Abit AB9 Pro
  • Intel Core 2 Duo E6600
  • 4GB DDR2
  • Gainward GeForce 7600GT
  • Corsair VX450W
  • 2 stk HDD

Jeg kunne tenkt meg å kjøpe meg et nytt skjermkort, og trenger i den sammenheng litt hjelp med anbefalinger. Har sett på 9800GT, 250GTS, samt ATI 4850. Det jeg lurer på er hvorvidt min PSU takler de forskjellige kortene, samt hvor mye det har å si at HK mitt bare har PCI-e 1.1, ikke PCI-e 2.0? Har egentlig bare tenkt å bytte ut skjermkort, så er ikke så gira på å kjøpe nytt HK eller PSU.

Andre anbefalinger og tips mottas også med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spiller en del FPS (mest Fallout 3 og CoD4) samt litt strategispill (Total War), men som du ser ut i fra oppsettet kjører jeg ikke med skyhøye settings akkurat :) Men liker at det ser greit ut, og flyter greit.

Har også tittet på 4890 og 4870, men drar ikke de for mye effekt?

Lenke til kommentar

Har bare standardvifta som fulgte med, så kjølinga er ikke på topp. Vil et 4870 være et bedre valg da, hvis jeg ikke får opp CPU hastighet? Er ikke to PCI-e strømuttak fra strømforsyninga mi, men regner med at det går an å få tak i overganger?

Lenke til kommentar
Har bare standardvifta som fulgte med, så kjølinga er ikke på topp. Vil et 4870 være et bedre valg da, hvis jeg ikke får opp CPU hastighet? Er ikke to PCI-e strømuttak fra strømforsyninga mi, men regner med at det går an å få tak i overganger?

Du kan overklokke med standardvifta også ;)

Jeg har nettopp kjøpt meg 4870 fra XFX og det fulgte med overganger.

Lenke til kommentar
Hva er ditt inntrykk av det kortet så langt? Er det molex til PCI-e overgang som følger med? Kjøpte du den fabrikkoverklokka versjonen av kortet? Mange spørsmål her nå :)

Er molex til PCI-e overgang ja, men kortet krever du PCI-e strømplugger og en overgang krever 2 molex. Så da trenger du 4 molex til det skjermkortet tror jeg.

Jeg tror det fulgte med to overganger.

Du kan jo bare kjøpe en ny PSU? du trenger ny snart uansett!

Jeg kjøpte dette http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:2521199

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...