Gå til innhold

Explorer.exe klikker hver gang jeg trykker på en mp3 fil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en kjent sak at Explorer klikker pga andre programmer. En venn av meg hadde et lignende problem med et annet program, han skiftet ti, opera og nå drømmer han ikke en gang om å skifte tilbake selv om IE funker...(det var faktisk han som overtalte meg til å bruke opera igjen etter at 7.0 versjonen kom)

 

Solution:Skaff deg Opera 7, eventuelt en eller annen form for Mozilla.

De er veldig bra begge 2 men eg mener at opera er litt raskere. Det er for det meste smak og behag.

 

 

PS:Ved å bruke Opera så støtter du norsk IT-Industri!

Lenke til kommentar

Explorer.exe er absolutt IKKE det samme som Internet Explorer. :-?

 

Det høres mere ut som om det er programmet som er assosiert med MP3-avspilling som det er noe feil med. Prøv å reinstallere dette eller legg inn en ny MP3-avspiller. Tror neppe bytte av nettleser vil løse problemet ditt (såsant den ikke tar over jobben med å spille av MP3 fra det programmet du bruker idag).

 

Her er litt om explorer.exe (siden mange blander den sammen med iexplore.exe som er IE sin 'hovedprosess'):

 

Process File: explorer or explorer.exe

Process Name: Program Manager

Description: The Windows Program Manager or Windows Explorer handles the Windows Graphical Shell including the Start-menu, Taskbar, Desktop and File Manager

 

Edit: Kanskje DETTE er hovedgrunnen til at så mange er misfornøyde med IE - hvis de tror det er IE som feiler når explorer.exe henger/kræsjer. I og med at explorer.exe er program-manageren så er det jo denne som må ta støyten når eventuelle 3.parts-program ikke holder mål og feiler... og selvfølgelig er det MS sin skyld og ikke kløna som har laget dårlig kode. :grumpy:

Lenke til kommentar
Takk for svarene, men explorer klikker ikke når jeg spiller filene, men når jeg trykker på dem(Merker dem vanlig i explorer).

 

Pussig - gjelder det alle MP3-filer eller bare noen spesielle? XP leser vel en del fil-info når du markerer en fil (jeg får ihvertfall opp en sånn popup med ting som bitrate, artist, utgivelsesår o.l. når jeg markerer en lyd/film/bildefil).

 

Hvis det bare gjelder noen få filer så er det kanskje selve filene det er noe feil med, hvis det gjelder alle så er jeg litt blank på hva det kan være, det naturlige er jo å prøve siste patch/servicepack, men hvis du allerede har den så vet jeg sannelig ikke.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg XP, så det blir litt brainstorm-style, men:

Explorer.exe har jo mplayer implementert.

Om filen er støttet av mplayer, så vil vel denne lese inn parametre fra filen + at Explorer.exe leser inn assosiert prog. (Ved single klikk). og tilbyr avspilling. Fra mplayer.

Kan problemet ligge der?

Lenke til kommentar
Nå har ikke jeg XP, så det blir litt brainstorm-style, men:

Explorer.exe har jo mplayer implementert.

Om filen er støttet av mplayer, så vil vel denne lese inn parametre fra filen + at Explorer.exe leser inn assosiert prog. (Ved single klikk). og tilbyr avspilling. Fra mplayer.

Kan problemet ligge der?

Nei tror ikke problemet ligger der, markering av andre filer, som f.eks *.avi virker helt fint, men når det gjelder mp3 filer så klikker explorer.

Andre forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...