game_master Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 hei, jeg har litt problemer med å installere xbmc i ubuntu på min asrock 330 - så jeg kjørte "aptitude install xbmc" Reading package lists... Done Building dependency tree Reading state information... Done Reading extended state information Initializing package states... Done The following packages are BROKEN: libsdl-sound1.2 xbmc-common The following NEW packages will be installed: xbmc xbmc-skin-pm3-hd{a} xbmc-web-pm3{a} 0 packages upgraded, 5 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded. Need to get 43.8MB of archives. After unpacking 88.6MB will be used. The following packages have unmet dependencies: libsdl-sound1.2: Depends: libmikmod2 (>= 3.1.10) which is a virtual package. Depends: libsmpeg0 which is a virtual package. xbmc-common: Depends: libsdl-image1.2 which is a virtual package. Depends: libsdl-mixer1.2 which is a virtual package. Depends: liblzo2-2 which is a virtual package. Depends: python2.4 which is a virtual package. Depends: gawk which is a virtual package. Depends: libcurl3 which is a virtual package. Depends: libmad0 which is a virtual package. Depends: libmysqlclient15off which is a virtual package. Depends: libcurl4-openssl-dev which is a virtual package. Unable to resolve dependencies! Giving up... The following packages are BROKEN: libsdl-sound1.2 xbmc-common The following NEW packages will be installed: xbmc xbmc-skin-pm3-hd{a} xbmc-web-pm3{a} 0 packages upgraded, 5 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded. Need to get 43.8MB of archives. After unpacking 88.6MB will be used. aptitude failed to find a solution to these dependencies. You can solve them yourself by hand or type 'n' to quit. The following packages have unmet dependencies: libsdl-sound1.2: Depends: libmikmod2 (>= 3.1.10) which is a virtual package. Depends: libsmpeg0 which is a virtual package. xbmc-common: Depends: libsdl-image1.2 which is a virtual package. Depends: libsdl-mixer1.2 which is a virtual package. Depends: liblzo2-2 which is a virtual package. Depends: python2.4 which is a virtual package. Depends: gawk which is a virtual package. Depends: libcurl3 which is a virtual package. Depends: libmad0 which is a virtual package. Depends: libmysqlclient15off which is a virtual package. Depends: libcurl4-openssl-dev which is a virtual package. Resolve these dependencies by hand? [N/+/-/_/:/?] Kan noen hjelpe? Lenke til kommentar
Epp Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 hei, jeg har litt problemer med å installere xbmc i ubuntu på min asrock 330 - så jeg kjørte "aptitude install xbmc" Hvilken Ubuntu versjon? Har du prøvd: sudo apt-get update sudo apt-get upgrade sudo apt-get install xbmc Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 VIlle heller prøvd denne guiden: http://avforum.no/forum/htpc-software-medi...dia-center.html Mulige feil: * Repository ditt er ikke oppdatert (se post over). * Eller du har feil repository i sources.list * Du bruker svn (testversjoner) i sources.list som kan feile. Lenke til kommentar
King_Canute Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 VIlle heller prøvd denne guiden: http://avforum.no/forum/htpc-software-medi...dia-center.html Jeg valgte denne løsningen til min HTPC, men for å få skriptet fullført måtte jeg kjøre skriptet 2 ganger, fikk feil melding første gangen, men andre gangen gikk alt fint. Det som er mitt problem er at jeg får elendig FPS på min HTPC, rundt 10-12 FPS ved visning av HD film. Specs på min HTPC: Zotac ION N330 - MCP7A-ION - Intel ATOM N330 Crucial DDR2 PC5300 2GB CL5 x 2 Logitech® Wireless Mouse M305 Silver Logitech Deluxe 250 Keyboard NO Western Digital Caviar® GreenPower 750GB Chieftec HM-03SL HTPC Silver Alu U\PSU Chieftec Green Angel Series 300W PSU Jeg vet ikke hvilken versjon av NVIDIA drivere jeg har, og om man må aktivisere GPU for å få hardware støtte i XBMC, har kun fullført skriptet fra AVforum. Noen som har en ide om hva som må gjøre for å få opp FPS? Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 I utgangspunktet installerer scriptet de nyeste Nvidia driverene. Du kan sette VDPAU i menyene til videosetting i XBMC. Lenke til kommentar
King_Canute Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 (endret) I utgangspunktet installerer scriptet de nyeste Nvidia driverene.Du kan sette VDPAU i menyene til videosetting i XBMC. Fant faktisk ut dette akkurat nå, men takker for innspill. Endret 8. september 2009 av ICS-FD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå