Gå til innhold

Type kabel mellom TV og PC?

Stifi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

enkleste er vel å bruke en s-video kabel. jeg bruker det, og det funker til å se film osv, men alt for dårlig til annet bruk. for å få lyd til tv'en kan du bruke en scart overgang som du kan putte s-video og en rca-lyd utgang. overganger/adapter selges overalt der de har kabler og slikt. lyden kan du jo også ta direkte fra pc-høyttalere hvis pc'n står nærme tv'n.

Lenke til kommentar

For all del IKKE bruk s-video kabel!

Dersom PCen din har HDMI utgang bruker du HDMI kabel.

Dersom PCen din har DVI bruker du DVI -> HDMI overgang.

Hvis den verken har HDMI eller DVI bruker du VGA kabel.

HDMI kabel sender også lyd. Dersom du ikke har HDMI på PCen må du bruke en 3,5 mm – phono kabel. Dersom PCen støtter SPDIF og du skal koble til en forsterker med optisk inngang bruker du 3,5 mm - toslink optisk kabel.

Lenke til kommentar

Jeg lurer også på nesten det samme; Jeg har en pc med et hd4870x2 skjermkort, og en tv med hdmi inngang. Med skjermkortet fulgte det med en dvi->hdmi omformer, og i infoen om skjermkortet står det at det gir lyd i 7.1 format. På skjermkortet er det 2 dvi utganger, og en rar utgang (det fulgte med en overgang fra den rare til coax utgang).

Når jeg da kobler til tven med hdmi kabel, kan jeg da føre lyd over hdmi kabelen, eller må jeg ha egen kabel for lyden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...