gammelkontosomikkebruker Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 (endret) Etter jeg oppgraderte fra WinXP Pro SP3 32bit til 64bit fikk jeg en høyst uvanlig forskjell i min pekerhastighet som ikke var å se bortifra da jeg er en ivrig gamer. Allerede første gang da jeg logget på la jeg merke til et avvik i hvordan musen bevegde seg. Avviket kan beskrives best slik: når musen beveges til høyre eller ned, har den riktig og angitt fart og akselerasjon skrudd av som angitt på driver. Når jeg beveger musen til venstre eller opp, beveges den med høy fart og akselerasjon, uansett hvor høyt eller lavt jeg stiller på sensitivity på windows, er fremdeles farten og akselerasjonen den samme oppover og mot venstre. Jeg regnet med at dette bare var den vanlige akselerasjonen som er skrudd på til vanlig og bare meg som tok feil. Men da denne var skrudd av og driver til musen (som er en Razer Deathadder) var installert, hadde jeg fremdeles problemet. Jeg prøvde å justere på hertz, DPI, akselerasjon i driver, byttet USB-port og i tillegg har jeg lastet ned nyeste versjon av driveren og installert den istedenfor den som jeg opprinnelig hadde. Musen fungerte helt fint før maskinen ble formatert og oppgradert til 64 bit. Jeg er rimelig erfaren innen bruk av datamaskiner, men har ALDRI på over ti år vært borti noe lignende. Er det noen som har vært borti noe lignende eller som kanskje vet hva som er feil? Endret 1. september 2009 av Cals Lenke til kommentar
gammelkontosomikkebruker Skrevet 1. september 2009 Forfatter Del Skrevet 1. september 2009 Jeg har nå vært hos min forhandler og fått en splitter ny mus av samme modell. Det viser seg derimot at det skjer det samme også med denne. Jeg vet ihvertfall nå at det ikke er noe gale med musen, men heller noe med software/drivere/operativsystem. Lenke til kommentar
gammelkontosomikkebruker Skrevet 1. september 2009 Forfatter Del Skrevet 1. september 2009 Jeg fikk et par teorier om at det kunne være SP3 som gjorde dette. Men etter å ha prøvd en helt forskjellig modell som hadde det helt samme problemet, ble det til at jeg kvittet meg med 64 bit's versjonen. Det ble til at jeg installerte 32 bit igjen og selvfølgelig fungerte da alt som det skulle igjen. Problemet er tydligvis ukjent for Microsoft og det er ikke sikkert dette skjer hos alle heller, men dersom det gjør det, kan det rett og slett være lureste å bare downgrade til 32 bit igjen enn å tulle rundt i time på time. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå