joaksle Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Hei, har en film på 5 GB på PC'n som jeg gjerne ville hatt på Mac'n min. Har en minnepenn (8GB) og en harddisk (500GB) men nok av ledig plass på. Men når jeg skal overføre filmen til en av de, kommer det bare opp at filen er for stor til å overføres. Hva må jeg gjøre? :o Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Hvis minnepennen er formatert til å bruke filsystemet FAT32 så er max filstørrelse 4GB. http://www.ntfs.com/ntfs_vs_fat.htm Lenke til kommentar
joaksle Skrevet 1. september 2009 Forfatter Del Skrevet 1. september 2009 Hvis minnepennen er formatert til å bruke filsystemet FAT32 så er max filstørrelse 4GB. http://www.ntfs.com/ntfs_vs_fat.htm Så hvis jeg gjør minnepinnen eller evt. harddisken om til NTFS format vil det gå å overføre så store filer som enheten rekker? Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Så hvis jeg gjør minnepinnen eller evt. harddisken om til NTFS format vil det gå å overføre så store filer som enheten rekker? Ja det vil det. Eller om du får tak i programvare som deler opp filen i 2. Lenke til kommentar
treeHugger123 Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 ville formatert HDD din og ikke minnepennen! hvis du gjør minnepennen om til NTFS kan du risikere at den blir utrolig treg. Lenke til kommentar
Mathias-S Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 (endret) FAT32 støtter ikke filer på over 4GB. NTFS gjør det, men det er utviklet av Microsoft, og du vil ikke kunne skrive til en NTFS-disk med mac (men du skal kunne lese fra den). Det finnes dog programmer til mac som gjør at du kan skrive til disken hvis du vil. Ellers er det mulig å bruke f.eks. WinRAR til å dele opp filmen i mindre rar-filer, legge filene på den eksterne disken, og så samle filene igjen (pakke ut) på macen. Støtter forresten yngvenot - ikke bruker NTFS på en minnepinne. Gjør det heller på harddisken. Endret 6. september 2009 av Mathias-S Lenke til kommentar
RunningRiver Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Skal ikke en ekstern harddisk på 500GB takle en overføring på 5GB da? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Skal ikke en ekstern harddisk på 500GB takle en overføring på 5GB da? Samme problem der, den er trolig formatert med FAT32 og støtter da ikke filer på over 4 GB. Du må også her bytte til NTFS eller splitte opp filen. Lenke til kommentar
RunningRiver Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Men har det noe å si om harddisken er NTFS eller FAT32? den blir vel ikke tregere eller noe vel? Med harddisk som NTFS, kan den da ta overføringer på 100GB? Eller finnes det en limit for det og? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) På NTFS kan fila gjerne være like stor som max størrelse på volumet, d.v.s 2TB. Endret 25. november 2009 av Smirnoff Lenke til kommentar
elendiltk Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) formater minnepennen med ntfs eller ExFAT (støtter store filer og er bedre enn ntfs). eller bare skaff en crossover TCP cat6 kabel (1000 mbs nettverkskable som ikke trenger switch) Endret 25. november 2009 av elendiltk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå