chandav Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Jeg på med en oppgave på jobben, hvor jeg skal lage en slags info-skjerm. Så nå har jeg sitti i hele dag og bygd opp en slik side med HTML. Har nå et problem, vet ikke om det er mulig. Men kan hende noen som kan hjelpe meg. Da denne siden vil bli vist på en stor tv-skjerm i en lang periode uten å rullere eller noe lignende. Så har jeg bruk for en side som hopper inn kanskje hvert 30. minutt og står der i 1-3 minutter. Går det ann å lage en slik side med HTML. At jeg har en HTML-side stående, og har en timer av noe slag som åpner et nytt bilde som varer bare noen få minutter? For ikke at siden skal brenne seg fast? Takk på forhånd ! Lenke til kommentar
j-- Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 I head-seksjonen på siden som skal stå på skjermen en halvtime: <meta http-equiv="Refresh" content="1800; url=/side2.html"> I head-seksjonen på siden som skal stå på skjermen i et par minutter: <meta http-equiv="Refresh" content="180; url=/side1.html"> Lenke til kommentar
chandav Skrevet 1. september 2009 Forfatter Del Skrevet 1. september 2009 I head-seksjonen på siden som skal stå på skjermen en halvtime: <meta http-equiv="Refresh" content="1800; url=/side2.html">I head-seksjonen på siden som skal stå på skjermen i et par minutter: <meta http-equiv="Refresh" content="180; url=/side1.html"> Nå har jeg satt inn i head-seksjonen på den skjermen som skal stå en halvtime (som heter index.html det første du skrev, så har jeg kalt "skjermsparer" siden for side1.html, det vil si jeg har side1.html i første og index.html i andre koden. Første gang jeg prøvde fikk jeg opp "denne siden kan ikke vises", men nå skjer det ingen ting ! Hva gjør jeg galt? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 For det første så er det ingen ting som brenner seg fast så lenge du ikke benytter en plasmaskjerm for å vise infoen. For det andre så må du passe på å ikke trykke "stopp"-knappen i browseren du benytter for da blir refreshen avbrutt, gjorde det før iallefall. -C- Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Det er sikkert filbanen som er feil. men som sagt burde det ikke brenne seg inn med mindre det er en veldig gammel LCD eller plasma. Lenke til kommentar
program Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Det brenner seg ikke fast med mindre du bruker plasmaskjerm. Faren for å innbrenning på dagens plasmaskjermer er også veldig liten. Men jeg vil uansett råde deg til ikke å bruke plasmaskjerm til det. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Det kan då skje på LCD òg. Bilete brant seg fast på min iMac. Docken og nokon programmer eg hadde hatt oppe i fleire titalstimar. Var berre å køyre ein skjermsparer med mykje aktivitet og fargar for å få det vekk. Ikkje noko problem. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Det kan då skje på LCD òg.Bilete brant seg fast på min iMac. Docken og nokon programmer eg hadde hatt oppe i fleire titalstimar. Var berre å køyre ein skjermsparer med mykje aktivitet og fargar for å få det vekk. Ikkje noko problem. ??????? Dette har jeg ALDRI hørt om!?? Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Ikkje? Det fungerte iallefall for meg. Skaden var ikkje så stor, men det hang tydelig att når eg slo maskinen av. Såg docken medan systemet lasta inn til døme. Det var berre ein halvtimes tid med "flurry" så var det ikkje problem. Lenke til kommentar
program Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Det KAN skje på LCD og. Men faren for dette på de nye skjermene er nesten lik 0. I alle fall hvis man velger noe annet enn Kinadrit. Det går også stort sett bort etter en stund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå