Torjus Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Jeg har en leilighet i 1. etasje. Her har jeg en server og en playstation 3. Begge er koblet til det trådløse nettverket i 2. etasje. Når jeg streamer blueray filmer fra serveren til playstation 3 så får jeg for dårlig hastighet, så jeg vil legge en nettverkskabel mellom serveren og playstation 3. Er dette mulig? Da vil jo begge enhetene få internett i fra 2. etasje, men det vil være kablet lokalt nettverk i mellom de. Det blir ikke noe forstyrrelse e.l? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Du kan sette opp serveren til å motta intenett trådløst. Deretter deler du internett med PS3 ved å lage en virtuell bro mellom trådløst og kablet nett på server. Da bør du få god hastighet mellom enhetene og internett samtidig. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 Okey, er det stabilt, og en bedre løsning enn å la PS3'en få internett i fra routeren? Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 1. september 2009 Forfatter Del Skrevet 1. september 2009 Kom på en ting. Jeg vil jo ikke få tilgang til internett på PS3en når datamaskinen er slått av da... Kan jeg ikke gjøre det slik som jeg nevner i første post? Eller blir det ustabilt? Lenke til kommentar
K011 Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Kraftigere antenne på routeren? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Kjøp et billig accesspunkt med innebygd switch som støtter WLAN Client Mode (de fleste gjør vel det?). Da setter du opp accesspunktet til å koble til trådløst nettverket som er fra før, og du får da typisk 4 porter du kan koble PCen din og PS3en din til. Da får du kablet nettverk mellom PCen og PS3en, mens PS3en og PCen får nett via kabel til trådløsboksen som fikser trådløsstuffet mot det eksisterende trådløse nettverket automatisk. (PS3 kan ikke både kobles til et kablet og et trådløst nettverk samtidig.. bare så det er sagt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå