Gå til innhold

Canal Digital og Cam?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hm.. dette vil altså si at jeg får altså ikke muligheten til å benytte en slik løsning på en LG-TV jeg har stående i dag med støtte for både MPEG-4, DVB-C og CAM-slot?

Du kan jo sette antennekabelen fra kabel-TV uttaket i TV'en din og prøve med et kanalsøk på TV'en din uten CAM og se om du finner noen kanaler.

Du vil selvsagt ikke få fram bildet, men du vil få en indikasjon på om den innebygde dekoderen støtter signalene fra CD. Det prøvde jeg på min TV (Sony KDL46W5500) og den finner alle kanalene. Da er jeg rimelig sikker på at bildet også vil dukke opp når jeg putter inn CAM med programkort fra CD.

Lenke til kommentar
Min finner ingenting fra kabelnettet (LG 32LH3000). Kun signal fra lufta som forvirrer seg inn i kabelen. Den skal ha støtte for både DVB-C og MPEG4.

Damn. Akkurat den jeg har bestilt.

Men er dette forsøk uten CAM og programkort?

Lenke til kommentar

Dette har jeg ventet på, da har jeg bestilt Technisat Force, og en kollega av meg har kjøpt et på Lefdal. Så får vi bare se hvor lang tid det tar før vi får programkort fra CD, frykter at det kan ta sin tid...

Men uansett kjempehappy over at CD endelig har godkjent en CAM så slipper jeg å bestille ekstern dekoder og mere rot i stua, og ikke minst en fjernkontroll til tv'n holder!

:thumbup:

Lenke til kommentar
Hmm ganske få tv'er som er godkjent da, men får håpe at det funker på min samsung. Den har ihvertfall plass til cam modul.

Den listen som står på CD's nettsider er langt fra oppdatert - har selv en W5500 som ikke står på listen - men forhandlere registrerer kunder via et eget grensesnitt; adressen min ble punchet og da kom det opp et betydelig større utvalg TV'er som CAM'en kan registrere mot.

Har allerede ryddet plass til dekoderen i boden, nytt programkort ble sendt hitover i dag ('',)

Lenke til kommentar

LG's tver VIL bli godkjent, det er bare et tidsspørsmål. Problemet er at dette her er noe SKIKKELIG ting-tar-tid-opplegg.

Så det er bare å smøre seg med tålmodighet. Jeg har hørt at softwaren til cam'en + kortet til canal digital nekter å funke med firmwarer som ikke er godkjent osv. Så mulig tvene deres må softwareoppgraderes før ting funker også.

Lenke til kommentar
LG's tver VIL bli godkjent, det er bare et tidsspørsmål. Problemet er at dette her er noe SKIKKELIG ting-tar-tid-opplegg.

Så det er bare å smøre seg med tålmodighet. Jeg har hørt at softwaren til cam'en + kortet til canal digital nekter å funke med firmwarer som ikke er godkjent osv. Så mulig tvene deres må softwareoppgraderes før ting funker også.

Herlig om vi må sende TVer inn til service for å få CD-drit til å virke.

Lenke til kommentar

Jeg har fått låne et Telenor Conax Cam (3.03), og når jeg putter det inn i mitt LG 32LH3000 får jeg søkt inn digitalkanaler (med å sette land til Finland), men får ikke opp noe bilde, bare EPG-info som sier hvilket program som går på hver kanal nå. "Kodet program" sier TVen.

Betyr dette at TVen ikke er kompatibel med Canal Digital Kabel (DVB-C), eller at det er CAMen som er gammel og utdatert?

Eller at siden det er pairing så virker ikke kortet (tatt fra PVR) med CAM?

EDIT: Jeg får bilde på kanal 399 NRK Tegnspråk, men etter noen minutter blir det svart og jeg får beskjeden "Ugyldig Tjeneste".

EDIT2: Det skal legges til at EPG-infoen er tilgjengelig selv om jeg tar ut hele CAMen, men da sier skjermen "Ingen CI -modul" isteden for "Kodet program".

Endret av jonarvid
Lenke til kommentar

Canal Digital sin cam virker kun på godkjente tver, og med pairing på kort. LH3000 vil som sagt fungere uten trøbbel, når den er godkjent.

Om du har et kort, og bare vil ha det oppe og gå asap, kjøp deg en rikstv-cam i butikk til samme pris. Dette virker, utenom programguide.

Lenke til kommentar

Mener du seriøst at CD vil bestemme hvilken TV jeg skal ha?

Har de noen som helst mulighet å se hvilken TV jeg har? Er det bare ikke å kjøpe CAM, bestille kort for så tut og kjør? Får jo inn de ukrypterte digitale kanalene fra CD: BBC World og Visjon Norge. Har en Panasonic TX P42X10Y

Men hvor får man kjøpt cam egentlig? på elkjøp mente selgeren at de kun solgte utstyr til parabol....

Endret av Gromle
Lenke til kommentar
Canal Digital sin cam virker kun på godkjente tver, og med pairing på kort. LH3000 vil som sagt fungere uten trøbbel, når den er godkjent.

Om du har et kort, og bare vil ha det oppe og gå asap, kjøp deg en rikstv-cam i butikk til samme pris. Dette virker, utenom programguide.

Jeg spurte LG om LH3000 var IDTV-kompatibel. Eposten jeg fikk tilbake sa at de ikke hadde hørt om konseptet, men at den støttet DVB-T og DVB-C. Herlig svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...