Gå til innhold

Canal Digital og Cam?

Anbefalte innlegg

Noen som overhodet vet når og om Canal Digital vil godkjenne Cam-modul for bruk i kabelnettet?

Gidder liksom ikke å kjøpe en tuner til 2000,- om jeg kan slippe unna..

Skjønner det slik av kortene fra CD blir parret fra nå i høst, så da trenger man godkjent Cam? Har jeg rett eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som overhodet vet når og om Canal Digital vil godkjenne Cam-modul for bruk i kabelnettet?

Gidder liksom ikke å kjøpe en tuner til 2000,- om jeg kan slippe unna..

Skjønner det slik av kortene fra CD blir parret fra nå i høst, så da trenger man godkjent Cam? Har jeg rett eller?

Fikk dette svaret på henvendelse til CD:

"Hei!

Takk for din henvendelse.

Fom. 1 september vil også våre kunder kunne kjøpe TV med innebygget dekoder/CAM godkjent av oss.

Vi har dessverre ikke noe mer info rundt dette foreløpig, men dette vil komme i september."

Lenke til kommentar
Når fikk du dette svaret?

Sendte også mail til dem, og fikk svar i går om at "de jobber intensivt med saken, men ikke kunne gi noe dato".

Sendte forespørsel til dem den 26. august, og fikk svaret tilbake samme dag.

Finner fremdeles ikke noe på hjemmesiden deres.

Håper det blir mulig å kjøpe CAM med smartkort fra CD, slik at man slipper dekoderen.

Lenke til kommentar
Sendte forespørsel til dem den 26. august, og fikk svaret tilbake samme dag.

Finner fremdeles ikke noe på hjemmesiden deres.

Håper det blir mulig å kjøpe CAM med smartkort fra CD, slik at man slipper dekoderen.

Venter på progresjon her fra CD jeg også, nekter å ha en unyttig (ikke så veldig bra heller har jeg hørt rykter om) boks i stua når alt jeg trenger er et CAM å putte i tv'n - eventuelt i en stue-pc en gang i fremtiden... Nesten så jeg vurderer Riks-TV (da kan jeg i tillegg ta med CAM og kort på hytta, bare synd kanaltilbudet er så mye bedre på CD og kabelen er jo her :mad:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk svar fra CD kundeservice i går på e-post om dette og svaret var at jeg måtte ha en godkjent CAM for å få kort pairet mot dette, men en godkjent CAM kunne ikke tidfestes. Får jo bare smøre seg med tålmodighet eller konvertere til Riks-TV, men det virker i hvert fall som om det er planer å tilby et godkjent CAM med tid og stunder. :hmm:

Lenke til kommentar

Det vet jeg ikke, men muligheten er der.. Mange som har eldre dekodere som ikke støtter pairing, kanskje de er redd for konflikter for disse kundene.

Riks- Tv kjører conax pairing, så teknologien er der absolutt.

Det vet jeg ikke, men muligheten er der.. Mange som har eldre dekodere som ikke støtter pairing, kanskje de er redd for konflikter for disse kundene.

Riks- Tv kjører conax pairing, så teknologien er der absolutt.

Lenke til kommentar
Hmm ganske få tv'er som er godkjent da, men får håpe at det funker på min samsung. Den har ihvertfall plass til cam modul.

Dersom en TV har plass til CAM-modul, hva er da vitsen med CAM dersom den ikke greier å bruke dekoderkort? Ikke ment som kritikk av innlegget ditt, men jeg skjønner ikke helt poenget med dette IDTV-godkjenningsopplegget til Canal Digital.

Enten så har vel en TV IDTV eller ikke, det er vel ikke noe Canal Digital har noe med.

Endret av jonarvid
Lenke til kommentar
Hmm ganske få tv'er som er godkjent da, men får håpe at det funker på min samsung. Den har ihvertfall plass til cam modul.

Dersom en TV har plass til CAM-modul, hva er da vitsen med CAM dersom den ikke greier å bruke dekoderkort? Ikke ment som kritikk av innlegget ditt, men jeg skjønner ikke helt poenget med dette IDTV-opplegget til Canal Digital.

Det som er viktig er at den innebygde dekoderen i din TV er av den riktige typen. For å kunne bruke den på kabel-TV mener jeg at dekoderen må støtte DVB-C, og skal du ha HD kvalitet må den vel også støtte MPEG-4? Det er vel derfor at CD ikke har godkjent så mange foreløpig. De må nok være sikre på at alle HD kanaler vises i god nok kvalitet (et krav TV-kanalene stiller).

Jeg har to TV'er med plass til CAM, men bare den ene støtter DVB-C. Den andre støtter bare DVB-T, og kan derfor bare brukes til det digitale bakkenettet. (Riks-TV).

Endret av bjarnetv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...