Gå til innhold

Tips om thailand?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ei jente på snart 18 år som skal ut å drifte sammen med kjærsten min og ett annet par som er gode venner av oss. Vi har tenkt å bestille tur/retur billetter til Thailand. Har hørt at det er best så finner man selv hotel der nede. Jeg har noen spørsmål til dere som veit mye om thailand;

- Hvor er det greiest å lande? Phuket, Bangkok ...? Med tanke på at Bangkok er en stor by!

- Er maten billig? Hotellene og?

- Hvor lenge burde man vere der for å få det biligest? 3 uker?

- Hva slags aktiviteter er kjekkest?

- Øyhopping til Phi Phi-øyene, noe å satse på?

- Er det lurest å bestille billetter ett halvt år i forveien?

Skriv ellers om erfaringer med å reise til Thailand! Trenger all den infoen jeg kan få!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flybillettene varierer veldig mye, men jeg bestilte flybilletter i April, og skal dit i Desember, og fikk turen for 8.000 (med minimalt med ventetid på fly)

Hvor det er greiest å lande er litt avhengig av hva dere har tenkt til, om dere skal være på ett sted i 3 uker, eller om dere skal oppleve litt mer. Om dere skal være på ett sted i 3 uker så kan dere liksågodt hoppe på en chartertur.

Hotellpriser varierer mye fra hotell til hotell, men du finner garantert noe billig når du kommer ned dit. (kommer selvfølgelig an på hvilken standard dere ønsker, men stort sett VELDIG billig utenfor høysesongen).

Jeg og dama og 3 andre venner leide leilighet midt i sentrum av Bangkok for ca. 20.000 kroner i 4 uker (juli-august 2008), på den måten slapp vi å måtte pakke med all bagasjen for kortere turer.

Om dere vil farte litt rundt så er det veldig greit å bo i Bangkok, med tanke på at du har både Don Muang (innneriksflyplass "midt" i sentrum) og Suvarnabhumi som er en svær internasjonal flyplass, begge flyplassene ligger forholdsvis nære sentrum, og såvidt jeg vet går det også en skytrain-bane til Suvarnabhumi nå.

Taxi i Bangkok er også veldig rimelig, tror vi endte på ca 50 kroner fra flyplassen til Sukhumvit ("hovedgate")

Det går selvfølgelig også busser og tog fra Bangkok, og det fungerer også ypperlig, veldig lett å finne fram til de forskjellige stedene da det går både t-bane og skytrain.

Lenke til kommentar

Dere får fly tur/retur til Phuket for fra 3k om dere bestiller restplass med fx StarTour et par uker i forveien. Skal dere bare kjøpe litt jalla-klær eller klokker er det absolutt nok utvalg der. Pris på overnatting varierer veldig etter kvalitet, område og sesong. Her må dere bare gjøre litt research og finne ut hva dere ønsker, utvalg mangler det ikke noe av.

Phi Phi er et helt greit sted å ta en kortere eller lengere tur til. Lett å ta båt dit fra Phuket. Det er også langt flere backpackere og mindre barnefamilier der.

Ellers vil dere merke at det er veldig kort vei fra himmel til helvete i Thailand.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...