Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Stekt Mist 600W PSU - hovedkortet også?:(

Anbefalte innlegg

Jeg har en filserver hjemme. Jeg bestemte meg for å kjøpe nytt kabinett for å få plass til flere disker, flytta over alt av deler untatt diskene men filer jeg ville ha på, koblet HK og PSU sammen med den der 20+4-kontakten. Koblet en kabinettvifte rett på PSU via molex og en disk rett på SATA-uttak på PSU. Puttet inn kontakt og flippet over hovedbryteren...POFF sa det og det kom to gnister ut fra bak på PSU. Jeg regner ikke med at det er noe mer håp for denne PSU-en, jeg prøvde en gang til senere på dagen, skjedde ikke noe da heller, har dog ikke prøvd å jumpstarte den.

Det jeg lurer på, jeg leser at det har vært en del problemer med denne PSU-en, Mist 600W Rev1(kjøpt i 2006/2007, så regner med det). Er dette da en reklamasjonssak?

Kan denne PSU-en ha tatt kverken på flere komoponenter, som HK og CPU? Om PSU-en er ødelagt så skaffer jeg ny, er verre om resten er gått også. Jeg tenkte å kjøpe en Corsair CX400W for å teste om jeg får liv i maskinen.

Men, så til millionspørsmålet, om det viser seg at denne PSU-en har tatt kverken på resten av delene og at det var en "feilvare", har jeg da krav på å få dette erstattet av forhandler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...