Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

VDSL til alle i byen....


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eg hadde ikke hatt noe imot mot å flytte dit og få jobb hvis eg viste at eg fikk 55mbit linje og 100kanaler.

Det skal forresten vær gode forhold for overklokking der oppe.. Bare sett PC'n utenfor vinduet så får du den glatt opp med et par GHz.

 

:lol:

 

bare synd det ikke er så mye annet å finne på der oppe da....

Lenke til kommentar

Nå er det jo ikke akkurat Telenor som legger til rette for innbyggerne der da.. Grunnen til at det blir rask internett der er at det er en mottaksstasjon for satelitt informasjon på øya. Og de trenger rask forbindelse.

Derfor blir det lagt 2 fiberkabler til fastlandet. Og som en spinnoff av det så blir det rask internett.

 

Men det blir altså ikke betalt av telenor i særlig større grad.

Lenke til kommentar
Nå er det jo ikke akkurat Telenor som legger til rette for innbyggerne der da.. Grunnen til at det blir rask internett der er at det er en mottaksstasjon for satelitt informasjon på øya. Og de trenger rask forbindelse.

Derfor blir det lagt 2 fiberkabler til fastlandet. Og som en spinnoff av det så blir det rask internett.

 

Men det blir altså ikke betalt av telenor i særlig større grad.

 

 

velkommen til klubben 8)

Lenke til kommentar

Sånn som jeg har forstått det, så er det bare linja inn til huset som klarer 55mbit. Du får ikke 55Mbit internett. TV-kanalene tar opp størsteparten av båndbredden.

 

En kamerat av meg var med på sånn prøveprosjekt i Sandnes. Han fikk mellom 700kb og 1Mbit internett. For å få den pakken nå (TV + internett) når prøveprosjektet er ferdig, må de betale 1500kr eller no pr mnd. De kommer til å skifte internettleverandør nå, og muligens også gå for parabol el.lign.

Lenke til kommentar
Sånn som jeg har forstått det, så er det bare linja inn til huset som klarer 55mbit. Du får ikke 55Mbit internett. TV-kanalene tar opp størsteparten av båndbredden.  

 

En kamerat av meg var med på sånn prøveprosjekt i Sandnes. Han fikk mellom 700kb og 1Mbit internett. For å få den pakken nå (TV + internett) når prøveprosjektet er ferdig, må de betale 1500kr eller no pr mnd. De kommer til å skifte internettleverandør nå, og muligens også gå for parabol el.lign.

 

Nettopp. ITavisen har igjen ikke giddet å undersøke fakta ordentlig på forhånd, og utbasunerer med en gang "hastigheter opp til 55Mbit/s..". Det er garantert ikke de reelle hastighetene Telenor kommer til å levere. Firstmile f.eks har måttet tilpasse sitt VDSL tilbud ( les lavere uthastighet ) i forhold til Telenors krav. I tillegg faller hastigheten merkbart over lengre avstander med VDSL, så fremt det ikke er strukket fiber helt frem til nærmeste koblingsboks.

Lenke til kommentar
Sånn som jeg har forstått det, så er det bare linja inn til huset som klarer 55mbit. Du får ikke 55Mbit internett. TV-kanalene tar opp størsteparten av båndbredden.  

 

En kamerat av meg var med på sånn prøveprosjekt i Sandnes. Han fikk mellom 700kb og 1Mbit internett. For å få den pakken nå (TV + internett) når prøveprosjektet er ferdig, må de betale 1500kr eller no pr mnd. De kommer til å skifte internettleverandør nå, og muligens også gå for parabol el.lign.

 

Nettopp. ITavisen har igjen ikke giddet å undersøke fakta ordentlig på forhånd, og utbasunerer med en gang "hastigheter opp til 55Mbit/s..". Det er garantert ikke de reelle hastighetene Telenor kommer til å levere. Firstmile f.eks har måttet tilpasse sitt VDSL tilbud ( les lavere uthastighet ) i forhold til Telenors krav. I tillegg faller hastigheten merkbart over lengre avstander med VDSL, så fremt det ikke er strukket fiber helt frem til nærmeste koblingsboks.

 

på svalbard er det jo ikke de store avstandene om man har en sentral midten av en "by"....

 

men som deg tviler littt på at det er snakk om 55mbit til alle.

Lenke til kommentar

på svalbard er det jo ikke de store avstandene om man har en sentral midten av en "by"....

men som deg tviler littt på at det er snakk om 55mbit til alle.

 

Vel, jeg har ikke vært på Svalbard kan dermed ikke si noe om hvilke avstander man kan regne med. Med VDSL kan man ikke være lenger unna sentralen enn 1000m, skal man få en hastighet på 52Mbit/s, må man ikke være lenger unna enn 300m.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
Er det no politi på svalbard?

Kan jo være rene hasjparadiset!

 

Det politi der ja. Så du må nok til Cuba eller Jamaica for å smoke weed.

 

Aldri om jeg hadde flyttet til Svalbard. Kaldt,vind og etter en måned har du ligget med alle damene der. Da mener jeg selv de stygge :roll:

Tilbudet kommer til østlandet snart det og. Blir sikkert Oslo eller no(håpe håpe), bare det ikke blir i finmark så er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar

BioDroid: folk som bruker narkotika på Spitsbergen har en stygg uvane med å bli pælma av øya. Det sørger Sysselmannen for, som er det stedlige politi. Dette skjedde sist i forrige sysselmannsregime da Rune B. Hansen var assisterende sysselmann. Det er faktisk en klausul i Svalbardlovgivningen som tillater dette. Så vidt jeg har forstått ble loven laget med tanke på å kontrollere turistene, men blir altså brukt på fastboende med ujamne mellomrom.

At Carl I Hagen i sin tid ville sende tyngere stoffmisbrukere nordover (Bjørnøya) er jo fremdeles verdt en latter.

 

DMPoWer: når man er lei av å bange fastboende damer er det flust med turister...

Lenke til kommentar

Det må selv sies at jeg ikke hadde hatt noe imot en slik linje nei :yes:

men når det først er snakk om disse stakkars folka der oppe som må leve slik de gjør, men masser av vind og snø og drittvær, og det kan nok være ganske tøft kan jeg tenke meg i blandt, og mange jobber jo i kullgruver etc. Så må jeg si at jeg VIRKELIG UNDER folka der oppe ei skikkelig linje som de kan kose seg med, kan sikkert ikke få ADSL eller noe, så hvorfor ikke, gratulerer svaldbard-væringer. Men jeg håper jo på at de begynner å bygge ut slikt på fastlandet etterhvert og da, hehehe....

Lenke til kommentar
BioDroid: folk som bruker narkotika på Spitsbergen har en stygg uvane med å bli pælma av øya. Det sørger Sysselmannen for, som er det stedlige politi. Dette skjedde sist i forrige sysselmannsregime da Rune B. Hansen var assisterende sysselmann. Det er faktisk en klausul i Svalbardlovgivningen som tillater dette. Så vidt jeg har forstått ble loven laget med tanke på å kontrollere turistene, men blir altså brukt på fastboende med ujamne mellomrom.

At Carl I Hagen i sin tid ville sende tyngere stoffmisbrukere nordover (Bjørnøya) er jo fremdeles verdt en latter.

 

DMPoWer: når man er lei av å bange fastboende damer er det flust med turister...

 

hvorfor verdt en latter, å sende dem bort fra byen er bare sundt.....

 

og så extremt mange turister er det vel ikke heller :wink: , nei tror jeg holder meg på fastlandet jeg 8)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...