Gå til innhold

Få Get til å åpne de digitalen i grunnpakken

Anbefalte innlegg

Boretslaget jeg bor i byttet til Get. Da fikk alle digital-TV. Dette er jo vel og bra, men det førte til at vi fikk en ekstra boks å ha, med en ekstra fjernkontroll. Jeg er blant dem som har skaffet meg TV med digital mottaker, som teknisk sett støtter Get sine signaler. Jeg funnet alle kanalene, men omtrent ingen er tilgjengelige.

For de som lurer, her er informasjonen for å finne Get sine kanaler:

Frekvens: 140-498 MHz

Symbolrate: 6900 bit/s

Modulasjon: QAM 256

Her vil du finne noen få kanaler åpne men resten er sperret.

Jeg ser ingen grunn til at Get skal sperre disse kanalene. Jeg har bare grunnpakken og den gratis boksen som må til for digital-TV. Ville det ikke da vært billigere for Get om jeg slapp å ha boksen?

Er det noen flere som er enig med meg om at Get burde åpne grunnkanalene?

Jeg oppfordrer alle interesserte til å ta kontakt med Get og spør om de vil åpne kanalene.

Endret av Ventil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
99% av grunnen er nok at leverandørene av kanalene krever at dersom de sendes digitalt skal de også krypteres helt ut til TVen slik at de ikke kan rippes med ikke-godkjent utstyr i full kvalitet.

Tror det kommer litt an på hvilken kanal det er. Er det Canal+ film kanal så er det trolig en litt annen situasjon enn f.eks. NRK. Er det HD kanaler så er det også mye strengere krav ang. kopibeskyttelse.

I Danmark slår YouSee kabeltv av krypteringen på grunnpakken, mellompakken og fullpakken fra 15 september. Dette kan de gjøre siden de kan benytte analoge filtere som kan stenge forskjellige frekvensbånd

til kundene. Unntaket i YouSee's nett er Canal+,TV1000, nisjekanaler(tilleggskanaler) og HD kanaler. Disse er fortsatt kryptert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...