Gå til innhold

Kan min pc kjøre 64bit os?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en selvbygd pc og vil oppgradere til 64bit os. Dette er min pc:

Hovedkort:

4Core1333-FullHD -> Det står på produsentens side at den skal støtte xp og vista. Både 32 og 64bit system.

CPU:

Intel Core2 Quad Q6600 -> Også her står det på produsentens side at den skal støtte 64bit os.

Ram:

Black Dragon 4GB (4 x 1GB) DDR2 PC2 6400 800Mhz 5-5-5-15 /8-Layer PCB with LED Retail

Grafikkort:

Sapphire Radeon HD 4890 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, "TOXIC Edition", 2xDVI-I, HDMI, HDCP, 960MHz,Lite-Retail

HDD:

WD Harddisk 150.0GB SATA2 10000RPM 3.5" 16MB "VelociRaptor"

WESTERN DIGITAL CAVIAR SE 250GB SATA II 8.9MS 7200RPM 8MB CACHE NS (WD2500JS)

DVD Rom:

NEC AD-5200A DVD±RW 20x Dual layer Sort

Jeg har prøvd å kjøre xp og vista i 64bits system. Installasjonen har gått unormalt tregt og os har vært ustabilt etter installasjon. Jeg kjører for tiden Windows 7 RC 32bit knirkefritt med 5,9 på windows experience system rating.

Noen som kan si meg hva feilen kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har prøvd å kjøre xp og vista i 64bits system. Installasjonen har gått unormalt tregt og os har vært ustabilt etter installasjon.
FOr å si det slik, hadde ikke prosessoren vært 64-bit så ville du sansynligvis ikke kommet i gang med installasjonen overhodet.

Har du prøvd å kjøre Memtest86+ for å teste minnet?

Har du oppdatert bios?

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd å kjøre xp og vista i 64bits system. Installasjonen har gått unormalt tregt og os har vært ustabilt etter installasjon.
FOr å si det slik, hadde ikke prosessoren vært 64-bit så ville du sansynligvis ikke kommet i gang med installasjonen overhodet.

Har du prøvd å kjøre Memtest86+ for å teste minnet?

Har du oppdatert bios?

Kjørte nettop memtest86+, null feil. Skal jeg kjøre den når jeg har installert 64bit?

Biosen er nå oppdatert.

Lenke til kommentar

Jeg hadde prøvd å nappe ut strømmen på harddisken du ikke installerer på og sett om det fortsatt er problem. Problemet kan også ligge hos DVD spilleren.

Har du sjekket bios for event. feile instillinger? Skal vanligvis ikke være et problem, men enkelte oppsett/bios instillinger er ikke helt optimalt ved standard instillinger. Verdt et forsøk i hvert fall, sjekk manualen til HK.

Det du også kan gjøre er å sjekke ram brikkene hver for seg, en brikke av gangen.

Jeg skulle tro feilen ligger i harddisken, i en del tilfeller hjelper det ikke å slette partisjon for så å formatere. Hvis du har tilgang på en annen disk ville jeg prøvd den.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...