kire Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Jeg har satt sammen alle delene nå. Når jeg skruer på strøm så lyser den grønne led'en på hovedkortet. Men jeg får ikke starta viftene og resten. Kan jeg ha koblet ledningen fra av/på-knappen feil? Kabinettet: Aopen ATX Tower Black 350W PSU USB 2.0 Silent PSU, H600B Hovedkortet: Asus Mainboard S-478 Intel 845PE ATX Audio LAN Firewire S-ATA Raid Trenger hjelp fort! Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Sjekk alle ledningane til front panelet.. det kan vere deler som er DOD (dead on arrival) vis dette ikke funker følg bios reset planen i manualen. Starter hdd/cd????? Lenke til kommentar
kire Skrevet 16. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2003 Ingenting starter.. Kun den LED'en. Helt svart skjerm.. Lenke til kommentar
Kristian S Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Ja, du har nok plassert den kabelen for å starte pc'n feil. Prøv å snu ledningen. Det kan hjelpe... Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 virker som hovedkortet ikke får signal fra bryteren, viss du er stødige nok ta vekk pluggen og bruke et skru jern som bryter ved å kortslutte power pinnene der bryteren normal ska lkobles til.. Lenke til kommentar
kire Skrevet 16. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2003 ? Kan du forklare litt nermere? Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Ja, du har nok plassert den kabelen for å starte pc'n feil. Prøv å snu ledningen. Det kan hjelpe... det er ikke mulig å koble en bryter fei vei... Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 du skal legge tuppen på skru jernet mellom de 2pinnene på hovedkortet der på knappen normalt skal sitte, hol det der i ca 3sec og vis det er bryteren som er kaputt starter pcen. Lenke til kommentar
Kristian S Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Ja, du har nok plassert den kabelen for å starte pc'n feil. Prøv å snu ledningen. Det kan hjelpe... det er ikke mulig å koble en bryter fei vei... Etter hva jeg har erfart er det fullt mulig å å sette kabelen som skal i hovedkortet feil veg. Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 ved å sette kontakten feil veg vil det på noen hovedkort bli litt trangt for pluggen på andre rekka, jeg er elektriker og en bryter der i dette bilfelle bare en bryter..... Lenke til kommentar
kire Skrevet 16. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2003 På hovedkortet er det kun to pinner som stikker opp.. Kan sette den feil veil... Kanskje jeg har satt i helt feil plass? Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Hørt om RTFM????? read The Fucking Manual.... bruker å vere ei dbl rekke med pinner merker som speaker, power, reset ol idé pinnen er ofte en annen plas. Lenke til kommentar
knutivarr Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 På hovedkortet er det kun to pinner som stikker opp.. Kan sette den feil veil... Kanskje jeg har satt i helt feil plass? Meget mulig... Sjekk med instruksjonsboka til hovedkortet nøyaktig hvor du skal trø inn kontakten. Lenke til kommentar
kire Skrevet 16. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2003 Yes, leste jo manualen.. Det stod TRPWR1 der jeg satt den i. To pinner et stykke fra de andre. Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 beats me. trulig DOA... prøv kortet i en anna pc.... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 DET GÅR ANN Å SETTE LED POWER OSV FEIL VEI, det er dessuten mulig å plasere de feil, greit? gjort det selv... Har du en Mist silent twin eller en enermaxvifte kan det være problemet Lenke til kommentar
kire Skrevet 16. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2003 Boxed Intel P4. Skjer det slikt hvis f.eks. CPU ikke er skikkelig festet? Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 tvilsomt. enste gangen jeg har hatt lignende problem var det DOA du kan prøve å ta bort alle deler hdd,cd,cpu, ram og skjermkort, bare for å teste om den starter da. men det kan vere strøm forsyningen også. for den skal gi ut mange forskjellige spenninger og vis 12volten er død starter ingen ting, Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 DET GÅR ANN Å SETTE LED POWER OSV FEIL VEI, det er dessuten mulig å plasere de feil, greit? gjort det selv... Har du en Mist silent twin eller en enermaxvifte kan det være problemet led ledningene går ann å sette feil vei pga. at LED's ikke er bipolare, men det er en bryteren (power og reset) eneste oppgaven denne har er å lukke kretsen (kortslutte 2 punkter) Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 jeps men jeg klarte det og kan gjøre det igjen på mitt chieftec kabinett, skal du ha bilder? Det kan hende det er noe elektronikk skit på bryteren da som gjør at det blir slik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå