Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Konfigurering av Dlink DFL-210 firewall sammen med Dlink Dir-655

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg prøver og sette opp en D-link DFL-210 på hjemmenettverket mitt.

Oppsette er som dette:

----Hardware----

Internett -> Get kabelmodem -> D-link DFL-210 firewall -> D-link Dir-655 -> Pc-er og server på hjemmenettverket.

Just in case så tar jeg med kabel oppsette og port valg.

fra getmodemet; rj45 inn på wan port på firewallen, derifra har jeg valgt lan1 inn på lan1 på dir-655

Mitt problem er at firewallen er ikke plug'n'play og må derfor konfigureres.

Er det noen som har peiling på dette og kunne hjulpet meg?

guidene som følger med er ikke helt for den generell-nettverks-kyndige.

jeg klarer og komme meg inn på firewallen da jeg har satt statisk ip til 192.168.1.xx, nettverksmaske 255.255.255.0 og gateway er 192.168.1.1

ruteren (dir655) har default gateway 192.168.0.1 men denne har jeg endret til 192.168.1.2 så jeg har alt på samme subnett.

Håper på svar

Even

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slå av og på modemet fra GET noen minutter og la nettverkskabel være koblet i brannmuren.

Problemet er trolig at du har lease på ip mot macadressen til DIR-655 og den må trolig frigjøres før du kan få brannmur til å fungere mot modem.

Hvis du skal ha samme subnett på brannmur og router, så må du bruke LAN og ikke internettporten på DIR-655 for å unngå konflikt.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

det som skulle til var og sette dns serveradresse.

ikke nevnt i noen av manualene som fulgte med, men takk til din nettverkstips side så satte jeg 195.159.0.100 og 192.168.1.1 som dns og det funka som bare det.

tokk jeg kun 192.168.1.1 så kom jeg ikke langt.

noen ide om hvorfor det er slik som dette? evt er det noen måte å komme rundt dette på, eller er det bare lurt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...