Gå til innhold

Videreutvkling fra support, videre muligheter mm.


Gjest Slettet+19283741

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+19283741

Supporten vil hovedsakelig bestå av spill, windows update, operativsystem, security og noe hardware. Det står videre i annonsen at det er gode utviklingsmuligheter. Jobben vil bestå av å svare på tlf henvendelser og e-post.

 

Er dette ett bra sted å starte? Jeg har ingen utdannelse eller erfaring fra support/datajobber fra før. De tilbyr gratis 3 ukers kurs i sverige.

 

Er det gode utviklingsmuligheter videre etter denne jobben eller vil det bli vanskelig å få jobb innenfor drift e.l. etterpå?

 

Akkurat nå går jeg skole, vurderer å slutte pga. denne jobben hvis det er muligheter for å klatre i stigen etterhvert. Alt er mulig, men jeg lurer på hva som er relevant og fakta for de fleste. Jeg er ikke ett datageni, men jeg føler jeg kan en del og har god grunnleggende forståelse med det meste innenfor vanlige ting i windows. Har hatt og brukt windows så og si hver dag siden win95.

 

Hva tror dere, noe å satse på hvis man vil ta "snarveien" til en jobb med data som etterhvert vil bli noe annet enn en ren support jobb der man sitter med tlf hele tiden? :)

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg og veldig mange av mine kolegaer startet med support og flyttet oss videre innad i bedriften etter ett par år.

tror hvor lett det er å komme videre varierer etter hvor avansert supporten er, hvis det er ren telefon-support er det vanskelig å sette seg godt inn i hvordan ting funker, er det kombinert telefon og saksløsning så er det nok litt lettere.

 

så, support er absolutt en vei å gå videre, men en utdannelse kommer alltid godt med :)

 

liker forresten holdingen du har til egne kunnskaper, behold den.

har sett mange som mener de kan det meste fordi dem hjelper venner og har hatt pc lenge, slikt er en god start, men laaaangt unna ferdig utlært...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet+19283741

Jeg fikk jobben :)

 

 

Jobben går ut på å først logge en sak for å deretter feilsøke. Dette er microsoft produkter for hjemmebrukere. All skjer gjennom tlf.

 

Det jeg lurer på nå er om dette er en god start med tanke på videre jobbmuligheter med data? Lurer også på hvilke jobber som kan være aktuelle å få. Tenker på jobber som kan ha flere utfordringer, og litt høyere lønn.

 

Enkelt og greit, hva er den naturlige veien videre mtp. kompetansebygging jeg har i jobben nå til mer utfordrende jobber?

 

 

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar

Gratulerer. høres ut som en helt grei jobb :)

du sitter altså på 1 og 2 linje, en veldig natturlig vei videre derifra er jo 3 linje eller drift.

 

men, veldig vanskelig for meg å sitte å si dine muligheter videre uten å kjenne til noe som om bedriften og hvordan ting funker slik der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...