norbat Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 (endret) Heisann, Har tenkt på ny bil og har vært og prøvekjørt en Skoda Scout 2010 mod. og en Mitsubishi Outlander Intense. Prismessig ligger de i samme leia, men mitt inntrykk er at Scouten har langt mer gadget og bunndrag enn Outlanderen, mens Outlanderen virker litt mer romsligere og har et litt kulere look. Kona falt mest for Outlanderen, men jeg som er en gadgetmann, synes Scouten er 'best'. Har noen erfaring med disse to bilene og kan komme med noen gode argumenter for den ene eller andre? Endret 31. august 2009 av norbat Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Jeg regner med at det er Octavia Scout du snakker om? Dette er jo to vidt forskjellige biler. Octaviaen er i praksis en vanlig stasjonsvogn med litt høyere bakkeklaring og litt ekstra plast. Outlander er en SUV. Kjøremessig er dette to forskjellige verdener, med Octavia som en klar favoritt. Hvis du vil ha en større bil - hvorfor ikke vente til neste uke og sjekke ut Skoda Yeti? Den blir vist frem til forhandlerne om en ukes tid. Kjørte den i forrige uke, og kan si at det absolutt er en flott bil. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Eventuelt sjekke ut en Jeep Patriot 2010 modell når den kommer i Februar? Nytt interiør, facelift etc. såvidt jeg har hørt, den kommer også med en M-B 2.2 liter 170 hk. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Outlander er en herlig bil å kjøre Har dog kun kjørt 2,4 med CVT-kassen mye. Testet tdi også men likte bedre bensineren. Er vel en 180 hester i bensineren så den drar rimelig ok. God sittestilling, jævlig fint interiør og den ser litt røff ut Ville heller gått japansk en tysk for å si det sånn Lenke til kommentar
Selle Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Far kjøpte en Outlander i slutten av Oktober i fjor. Den er helt grei å kjøre, best i klassen, men jeg synes den kunne hatt litt bedre styre- og pedalfølelse. Sittestillingen er grei nokk, men ikke optimal for en på 193cm. Mer gadget i Oktavia? Vår outlander mangler vertfall ingentig, men det er en Instyle... Motorene i de to bilene er foresten den samme, VAGs 2.0 PD TDI 140hk Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Ville heller gått japansk en tysk for å si det sånn tongue.gif Bra Skoda'n er Tsjekkisk da Endret 3. september 2009 av Simkin Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Motorene i de to bilene er foresten den samme, VAGs 2.0 PD TDI 140hk En liten funfact, dagens Jeep Patriot/Jeep Compass har også denne motoren. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Ville heller gått japansk en tysk for å si det sånn tongue.gif Bra Skoda'n er Tsjekkisk da Skoda = Passat omtrent da:P Eller blander jeg noe alvorlig nå? Er ikke passat og octavia mye det samme? Kan være jeg som er HELT på bærtur xD Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) første superben er en litt lengre passat 3b. octavia mk2 er ikke noe lik passat som jeg kjenner til. første generasjon octavia er basert på golf mk4. jobber med skoda, så sa det litt på morro skyld, en skoda idag er vel så å si tysk tvers gjennom, tysk bil satt sammen av tsjekkir'e Endret 3. september 2009 av Simkin Lenke til kommentar
rublings Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 første superben er en litt lengre passat 3b. octavia mk2 er ikke noe lik passat som jeg kjenner til. første generasjon octavia er basert på golf mk4. jobber med skoda, så sa det litt på morro skyld, en skoda idag er vel så å si tysk tvers gjennom, tysk bil satt sammen av tsjekkir'e Rart at tsjekkerne faktisk kan sette sammen en mye bedre bil enn tyskerne, selv med de samme delene tilgjengelig Når det gjelder hvilken bil som er best blir det jo veldig subjektivt. Begge bilene er jo meget godt likt av nordmenn. I Outlander sitter du høyt, noe som veldig mange foretrekker. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 Det ble en Outlander. Gikk for Intense-utgaven med div. ekstra og det som til slutt gjorde utslaget var at bilen har høyere sittestilling og har et liiiitt røffere utseende. Til den samme prisen så har Octavia Scout 'langt' mere utstyr, men jeg er fornøyd så lenge kona er fornøyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå