aGal Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Folk må la 1A-regelen ligge, som nevnt er strømnettet godt overdimensjonert.. I fjor dro Team24 mellom 20 og 40 ampere, på 12 plasser. Ingen problem. Eneste var at når anlegget gikk som verst, kuttet enkelte laptopladere ut grunnet spenningsfall For all del må de ikke la den 1A regelen ligge WheelMan! Hvis alle bruker i hytt og gevær får man jo ikke brukt sitt eget anlegg skikkelig ! Lenke til kommentar
Henrik™ Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Jeg tror den 1 A - regelen fungerer ganske greit. Som sagt hadde vi et svært annlegg fordelt på 12 plasser i år, og jeg tror ikke vi fikk noen problemer med strømmen. WheelMan sa at noen laptoploadere koblet ut, men jeg la ikke merke til at det skjedde med min. Ellers har de aller fleste PC og skjerm, og drar sansynligvis under 1 A med strøm. De som har laptop drar sikkert enda mindre, mens de få som har annlegg drar mer strøm. Men som sagt, dette var i hvert fall ikke noe stort problem i år, og det var det ikke i fjor heller, så vidt jeg husket. Lenke til kommentar
Estella! Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Folk må la 1A-regelen ligge, som nevnt er strømnettet godt overdimensjonert.. I fjor dro Team24 mellom 20 og 40 ampere, på 12 plasser. Ingen problem. Eneste var at når anlegget gikk som verst, kuttet enkelte laptopladere ut grunnet spenningsfall ligge? hvis alle skulle tenkt sånn hadde TG blitt svartlagt!!! begynner alle folk å tenke sånn ender det ihvertstefall at ingen får ha med mega høytalere Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 18. september 2009 Forfatter Del Skrevet 18. september 2009 (endret) Det er noe de høyere herrene selv har sagt, vi ble bedt om å ikke ta den så høytidelig. TG har jo en hel trafo for seg selv, og de fordelingsskapene som står rundtomkring er svæære. Endret 18. september 2009 av WheelMan Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Hvis man ikke har hylle, hvor har du da pc'en? Gulvet? D:80cm er så jævla knappt... 80cm er da mer enn god nok plass til å sette pc`n bak skjermen og baggen på gulvet under stolen. og hva er galt med å ha pc`n på gulvet? ypperlig å varme beina på hvis det er kaldt 60cm dybde, ikke store plassen dèt hvis du skal ha skjerm, pc og tastatur. Selv blir 80cm for knapt iom at jeg har ganske stort tastatur.. Jeg har samme tastatur som deg (om du fortsatt har Saitek Cyborg), og jeg tror det største problemet for meg ville vært bredden. Tastaturet er ca 54cm bredt, og musematta er ca 40cm. Må vel ha tastaturet litt oppå musematta da, eller? Alle stasjonere pc-er har jo en strømforsyninjg på minst 400W.. så 230W er nok litt lite.. Nå vet jeg bare at strømforsyninga GIR 400W, men den må jo få strømmen fra et sted Det skjønner jeg ikke helt, strømforsyninga mi er på 300W Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 (endret) 400W betyr ikke at man bruker 400W. Endret 18. september 2009 av martin808 Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 (endret) 400W betyr ikke at man bruker 400W. Om du siktet til innlegget mitt over, vil jeg be deg lese det om igjen. Jeg siterte "Alle stasjonære pcer har strømforsyning på minst 400W..." fordi strømforsyninga på min stasjonære PC er 300W. Så alle stasjonære PC'r har ikke srømforsyning på "minst 400W" Endret 18. september 2009 av 2B'1 Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 BLir ikke 300w veldig lite strøm? Tenkte på at de fleste krever 400w eller mer trudde jeg da.. Men hvis en strømforsyning gir 400w, hvor får den strømmen fra da hvis den ikke tar 400 w ? Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 (endret) At en strømforsyning "er på 400w" betyr at den MAKS kan forsyne PCen med 400 watt. Mange ganger kan også Produsenter kan også skryte på seg noen ekstra watt. Edit: Og mange PCer krever utrolig lite strøm i forhold til hva folk tror. Endret 18. september 2009 av Benny Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 http://www.hardware.no/artikler/intel_core_i7_920/57245/2 Ekke det over 1 A alene? xD Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 18. september 2009 Forfatter Del Skrevet 18. september 2009 (endret) Igjen, ha i tankene at målinger er gjort av hele testoppsettet, og ikke bare prosessoren – så det kan være et sultent hovedkort vi snakker om i denne sammenhengen, uten at vi har noe data på dette. Endret 18. september 2009 av WheelMan Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Aha Da var det ikke ille greiene Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 (endret) 230W = 1A Endret 19. september 2009 av martin808 Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Synes det er artig at den samtalen kommer opp hvert år, og folk diskuterer på akkurat samme måte. De som var nye i fjor, og ble forklart det i fjor, prøver nå å forklare de som igjen er nye, for så at de forklarer til de nye neste år, for så at dette gjentar seg år etter år. Altså, det er satt til 230W/1A, av den grunn for å prøve å få folk til å la anleggene ligge igjen hjemme. Har man en datamaskin som faktisk trekker 1000watt, så er ikke det et problem overhodet. Strømnettet har en god margin, og 1A regelen har vært lenge, og strømnettet har blitt oppgradert i løpet av åra. Jeg har da en datamaskin med 600watt og 400watt, til sammen trekker de omtrent 250 watt til sammen. Uansett så er det ikke problem om det er en datamaskin som trekker 1000 watt, fordi det er 100% sikkert at ikke alle på rekka har like kravstor datamaskin, og da går det nemlig greit. Det er når man begynner med anlegg at man må passe seg mer, da det er snakk om endel effekt i enkelte tilfeller, og svært høy startstrøm. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Synes det er artig at den samtalen kommer opp hvert år, og folk diskuterer på akkurat samme måte. De som var nye i fjor, og ble forklart det i fjor, prøver nå å forklare de som igjen er nye, for så at de forklarer til de nye neste år, for så at dette gjentar seg år etter år. Altså, det er satt til 230W/1A, av den grunn for å prøve å få folk til å la anleggene ligge igjen hjemme. Har man en datamaskin som faktisk trekker 1000watt, så er ikke det et problem overhodet. Strømnettet har en god margin, og 1A regelen har vært lenge, og strømnettet har blitt oppgradert i løpet av åra. Jeg har da en datamaskin med 600watt og 400watt, til sammen trekker de omtrent 250 watt til sammen. Uansett så er det ikke problem om det er en datamaskin som trekker 1000 watt, fordi det er 100% sikkert at ikke alle på rekka har like kravstor datamaskin, og da går det nemlig greit. Det er når man begynner med anlegg at man må passe seg mer, da det er snakk om endel effekt i enkelte tilfeller, og svært høy startstrøm. Til mitt forsvar så gikk strømmen på rekka våres 3-4 ganger og det var mange på den som hadde kjøpt 2 plasser. Lenke til kommentar
Cpt. Abusive Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 håper jeg får lov hvir jeg får lov, og dere hører en som brøler Arne hele jævla tiden er det sannsynligvis meg :!: Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Jeg gleder meg, noe enormt Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Heh, "får ikke lov" til å reise til TG likevel. Foreldra mine sier at de ikke har råd til å kjøre meg eller sende meg med tog. :!: Huff, ble jo ikke noe sist år heller... :-/ Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Bare å spare det, så kan du betale bensin for dem :] Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 20. september 2009 Forfatter Del Skrevet 20. september 2009 Hvor bor du, igjen? Fra flere sentrale steder her i landet arrangeres det busser o.l., sted -> TG for en billig penge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå