Gå til innhold

The Gathering 2010-tråden


Anbefalte innlegg

IGJEN så var det snakk om TO forskjellige lyd nivåer. Du har vanlig tg nivå som er sånn ca nå og du har da det piper i ørene(da klager jeg med jævlig god grunn) og IGJEN sier jeg at det var faktisk ganske mange som klaget på irc over dette og ikke bare meg..

 

Hvordan vet du hvilket lydnivå andre klager over? Hvordan vet du at andre ikke er mer sensitive overfor høy lyd enn hva du er, og dermed opplever smerter i ørene ved et lavere volum enn du selv gjør? Eller går det en universell grense for når det er ok å klage og ikke, ved et visst antall desibel?

Endret av TheMartine
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IGJEN så var det snakk om TO forskjellige lyd nivåer. Du har vanlig tg nivå som er sånn ca nå og du har da det piper i ørene(da klager jeg med jævlig god grunn) og IGJEN sier jeg at det var faktisk ganske mange som klaget på irc over dette og ikke bare meg..

 

Hvordan vet du hvilket lydnivå andre klager over? Hvordan vet du at andre ikke er mer sensitive overfor høy lyd enn hva du er, og dermed opplever smerter i ørene ved et lavere volum enn du selv gjør? Eller går det en universell grense for når det er ok å klage og ikke, ved et visst antall desibel?

forde jeg følger med på hva folk skriver og når de skriver :p når folk snakker om lydnivå hele tg så er det den typiske tg lyden. når folk sitter å hyler på irc med en gang ene anlegget guffer opp til over grensa nivået så skjønner man godt at det er det man klager over.

Lenke til kommentar
forde jeg følger med på hva folk skriver og når de skriver :p når folk snakker om lydnivå hele tg så er det den typiske tg lyden. når folk sitter å hyler på irc med en gang ene anlegget guffer opp til over grensa nivået så skjønner man godt at det er det man klager over.

 

Du viser likevel overhodet ingen evne til å sette deg inn i andres opplevelse av en situasjon. Med det mener jeg at det virker som du har satt deg bestemte regler for hvordan ting er, og ingen og ingenting kan forandre dette. At folk er forskjellige er ikke med i regnestykket.

Det er poenget mitt, altså. Du må huske at alle reagerer ulikt, og alle har sin grense for når det blir for høyt. At du ikke synes det er for mye lyd, betyr ikke at han bak deg er enig.

Lenke til kommentar
forde jeg følger med på hva folk skriver og når de skriver :p når folk snakker om lydnivå hele tg så er det den typiske tg lyden. når folk sitter å hyler på irc med en gang ene anlegget guffer opp til over grensa nivået så skjønner man godt at det er det man klager over.

 

Du viser likevel overhodet ingen evne til å sette deg inn i andres opplevelse av en situasjon. Med det mener jeg at det virker som du har satt deg bestemte regler for hvordan ting er, og ingen og ingenting kan forandre dette. At folk er forskjellige er ikke med i regnestykket.

Det er poenget mitt, altså. Du må huske at alle reagerer ulikt, og alle har sin grense for når det blir for høyt. At du ikke synes det er for mye lyd, betyr ikke at han bak deg er enig.

det er tydeligvis du som ikke skjønner hva jeg skriver. reglene er vell ganske klare. si fra når lyden plager deg?

men jeg ser ikke heeeelt greia at du begynner å dra opp gammle tråder og ting jeg har sakt for en stund siden nå kl 3 om natten. du tydeligvis ikke har lest hele av hva som er skrevet før og nå så jeg foreslår vi legger denne saken vekk og ikke lager en lyd tråd av hele greia. og jeg forstår heller ikke helt hvordan du har klart å vende hele sitvasjonen om til at jeg ikke skjønner at folk har laveretolleranse for lyd. jeg nevnte høtselsvern forde at tg kommer fohåpntligvis aldri til å bli dreamhack og da må man bare bruke noe hvis de plager noe(plager musikken deg selv om det er på ett normalt støy nivå til å være tg får man bruke hørselsvern,ørepropper eller andre ting )

 

gjentar meg for siste gang og siste settningen i denne avsporte diskusjonen

det er forskjell på å at man må tilpasse seg vanlig tg lyd og at man må sitte å pine seg gjennom musikk for at det er så høyt at det gjør vondt.

 

har du mere å si så send pm. nå skal jeg nyte de få timene som er igjen av tg

Endret av Estella!
Lenke til kommentar

Selvsagt har jeg mer å si når du mener det er greit å avslutte hele diskusjonen ved å slenge fra deg en rekke beskyldninger mot meg.

Jeg har i hvert fall forstått at du ikke helt klarer å se poenget mitt, og det må vi nok bare leve med. Jeg er i hvert fall glad for at du tydeligvis har myknet opp litt i forhold til hva som er akseptabelt volum og ikke. Et lite skritt i riktig retning, og det er jo ikke dårlig.

Lenke til kommentar

Selvsagt har jeg mer å si når du mener det er greit å avslutte hele diskusjonen ved å slenge fra deg en rekke beskyldninger mot meg.

Jeg har i hvert fall forstått at du ikke helt klarer å se poenget mitt, og det må vi nok bare leve med. Jeg er i hvert fall glad for at du tydeligvis har myknet opp litt i forhold til hva som er akseptabelt volum og ikke. Et lite skritt i riktig retning, og det er jo ikke dårlig.

jeg har vært myk jeg. bare du som ikke ville se det og jeg skrev du kunne skrive pm i steden for å fortsette dette som en lyd tråd :roll:

 

ps: noen som har skjønt hva de dere brillene 7rym snakker heletiden er for noe? vanlig solbriller eller? hehe...

Gunnars.com :)

takker :D

Endret av Estella!
Lenke til kommentar

jeg har vært myk jeg. bare du som ikke ville se det og jeg skrev du kunne skrive pm i steden for å fortsette dette som en lyd tråd :roll:

 

Det er da ikke en lyd-tråd selv om vi diskuterer lydnivået på TG. Det er TG-tråden, og da snakker man gjerne om ting som er relatert til TG. Som for eksempel ekstremt lydnivå. Så hvis det er den eneste grunnen du har til å ville avslutte diskusjonen, må du gjerne fortsette for min del.

Lenke til kommentar

når vi først skal klage på lyd, han ovenfor meg bruker anlegget til alt, istad F.eks satt han på msn BAH irretabelt + det er et lite 2.1 sett elsno som blir pinet til siste mulige desibel virker det som :(

Haha, ja. Det er litt latterlig, syns jeg. Godt slike anlegg ikke er vanskelig å blokke ute med headphones.

Lenke til kommentar

Må si jeg synes musikksmaken her var ganske ensformig thumbdown.gif Mye av det samme hele tiden...

Rybakk da? :innocent:

 

NEI!scared.gif

 

 

No shit meh. Dette er TG, folk hører på mye av det samme, desverre. Hadde ikke skada å høre litt prodigy for eksempel. Eller kanskje Jean Michel Jarre...

 

 

Skjønner godt at folk hører på mye av det samme, og at det er sånn på TG, men går det ikke an å snike inn f.eks. Dry Cell, Level, Adema, Fort Minor, Linkin Park, Bloc Party, Helmet, P.O.D. eller Suicidal Tendencies?wub.gif

 

 

Lenke til kommentar

No shit meh. Dette er TG, folk hører på mye av det samme, desverre. Hadde ikke skada å høre litt prodigy for eksempel. Eller kanskje Jean Michel Jarre...

 

Lars i event:"de som leker med miksebordet" har da spilt prodigy en del ganger fra sceneanlegget ^_^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...