Gå til innhold

The Gathering 2010-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt er hjemmelaget, helt ned på programmering av mikrokontrollernivå og lodding av alle de 512 lysdiodene. Bare å komme og slå av en prat om dere vil ha forklaring på hvordan det funker =D

Endra seg 400 ganger på kanskje en halvtime :p

Lenke til kommentar

herre gud. jeg suttrer ikke. det er faktisk jævlig mange som har klaget med folk hører jo ikke.

altså mulig du liker å bli døv og få smerter i ørene. men det gjør ikke jeg

Hvis det plager deg kan du jo få kjøpt ørepropper... De skal funke mot slikt.

har ørepropper men det funker ikke så godt akuratt.

ja tg er ett dataparty , det er ett dataparty med 5300 mennekser ca. og da handler det om å ta hensyn. hvis det er så vannskelig å ikke ha høytalerene på max bør man kanskje ikke ha med høytalere. så slutt å suttre for at noen sier i fra.

Lenke til kommentar

Alt er hjemmelaget, helt ned på programmering av mikrokontrollernivå og lodding av alle de 512 lysdiodene. Bare å komme og slå av en prat om dere vil ha forklaring på hvordan det funker =D

ser for meg at det ikke er så vanskelig å lage en liten kort-film på den "skjermen" :dribble:

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Endra seg 400 ganger på kanskje en halvtime :p

sterkt innponerende. er morsomt med folk som lager og gjør slike ting og ikke bare kjøper alt mulig ferdig laget -kobl inn. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg må le litt av at du var så pro-høy lyd før TG, Estella. :p

Men, det er bra at du ser det litt fra den andre siden nå. Jeg er også veldig opptatt av at man skal ta hensyn, selv om man er på dataparty og alle forventer masse lyd.

jeg sier ja til lyd. men når det går over til at man får vondt i ørene så er det ikke så morsomt mere. så joda jeg er for lyd , men til en viss grense og noen av høytalerene har gått over den grensa

Lenke til kommentar

jeg sier ja til lyd. men når det går over til at man får vondt i ørene så er det ikke så morsomt mere. så joda jeg er for lyd , men til en viss grense og noen av høytalerene har gått over den grensa

Vel, du rådet jo andre til å bruke hørselsvern, så om det er løsningen for dem, er det vel løsningen for deg?

Jeg synes ikke grensen skal gå ved hørselsskader. Da er det liksom for sent å snu. Det er når det blir plagsomt og ubehagelig høyt at man bør begrense seg. Vi som sitter ved den blå hylla som står på raden foran HW-rekka har ikke kunnet snakke sammen på en time, fordi de spiller så høyt. Jeg tviler på at jeg får skader av dette, men det komprimerer min opplevelse av TG, og det burde være nok.

Lenke til kommentar

Absolutt. Kjedelig når folk bare skriver ANUS etc. Konge med folk som tar seg tid å lager hjerter, blekksprut etc.

More :D

Så du likar hjertene mine? :wee:

Awesome, clvñ :D

Jeg lagde også hjerte!

Blekkspruten var kjempefin, hvem lagde den?

Angående musikken på raden foran vår, er det like før jeg går og sparker inn høyttalerne. Jeg kan såvidt høre min egen musikk med øreplugger.

Edit: Se der, ja, der blei det stille med én gang. Kanskje de er forumbrukere?

Edit2: Ikke det, nei.

Endret av Lemon
Lenke til kommentar

Vel, du rådet jo andre til å bruke hørselsvern, så om det er løsningen for dem, er det vel løsningen for deg?

Jeg synes ikke grensen skal gå ved hørselsskader. Da er det liksom for sent å snu. Det er når det blir plagsomt og ubehagelig høyt at man bør begrense seg. Vi som sitter ved den blå hylla som står på raden foran HW-rekka har ikke kunnet snakke sammen på en time, fordi de spiller så høyt. Jeg tviler på at jeg får skader av dette, men det komprimerer min opplevelse av TG, og det burde være nok.

nå er det faktisk forskjell å bruke hørsellsvern når det er normal støynivå og når det er pipe i ørene nivået. har klart meg fint alle årene men når det er ganske mange som faktisk klager så bør man ta ett hint og ikke bare sitte å suttre om at estella klager på lyden(er vant med å ta støyten forde eneste jeg som gidder å ta det opp med folk)

dette er vell egentlig ikke så mye å diskutere. reglene sier ganske fint at man skal dempe hvisn noen ber dere dempe.

Endret av Estella!
Lenke til kommentar

nå er det faktisk forskjell å bruke hørsellsvern når det er normal støynivå og når det er pipe i ørene nivået. har klart meg fint alle årene men når det er ganske mange som faktisk klager så bør man ta ett hint og ikke bare sitte å suttre om at estella klager på lyden(er vant med å ta støyten forde eneste jeg som gidder å ta det opp med folk)

dette er vell egentlig ikke så mye å diskutere. reglene sier ganske fint at man skal dempe hvisn noen ber dere dempe.

Jeg synes bare det er rart at du i det ene øyeblikket ber andre skjerpe seg når de klager over lydnivået, og i det andre øyeblikket snur du på hælen fordi det denne gangen er noe som plager deg selv.

Jeg har klaget masse på lyd, jeg. Er tross alt på TG for å være sosial, og det kan man ikke være når musikken rundt deg er høyere enn din egen stemme og lyden du har i headsettet. Den dagen folk skjønner at det faktisk finnes mennesker her som liker å ta det litt mer med ro, den dagen skal jeg være innmari glad.

Lenke til kommentar

Sec(urity) påsto vi overdøvet showet på scenen. Lol.

Kanskje ta ett hint og ro ned volumet da :)

Vi spiller 5-10 min en gang i døgnet, det får folk tåle.

spille ja? ødlegge ørene våre, nei! som det stod trengte man ikke ta med høytalere for who konserter. At folk har så enorme høytalere at de bare får testa de på tg er ikke helt vår feil.

regner med dere har lest regelen

Ta hensyn til andre deltakere

Hvis du spiller høyt og får spørsmål fra andre rundt deg om å skru ned volumet, forventer vi at du gjør det. The Gathering skal være en fin opplevelse for alle, og du skal oppføre deg mot andre slik du vil de skal oppføre seg mot deg. Den gylne regel gjelder.

så kommer jeg bort til deg og ber deg skru ned må du faktisk skru ned. men det gjør jeg kun når det begynner å bli smertefult. som regel har andre sakt fra før meg

Det vi har med er langt ifra, det er fire kasser - 1/4 (fysisk) av hva vi hadde i fjor.

Vi har respektert alle forespørsler om å skru ned volumet, alltid. Som sagt spiller vi noen minutter i døgnet, og da taler de 50+ personene som stopper opp og kommer med musikkønsker for seg vil jeg nå si. Vi fikk en grei regel fra Sec; når lyden blir uutholdelig for oss og de på andre siden er det nok. Jeg, og Sindre, har enda hørselen i behold - meg til tider uten ull i ørene.

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

"fjerna laaangt sitat"

IGJEN så var det snakk om TO forskjellige lyd nivåer. Du har vanlig tg nivå som er sånn ca nå og du har da det piper i ørene(da klager jeg med jævlig god grunn) og IGJEN sier jeg at det var faktisk ganske mange som klaget på irc over dette og ikke bare meg..

ps: noen som har skjønt hva de dere brillene 7rym snakker heletiden er for noe? vanlig solbriller eller? hehe...

Endret av Estella!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...