Gå til innhold

The Gathering 2010-tråden


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Du kan heller få et bilde av serveren når hjeg har fått satt den ferdig opp? Orker ikke ta noen bilder nå.

Okei da :)

Liker bare å se en liten haug med disker stabla oppe på hverandre innocent.gif

 

Det kan jeg nok skaffe ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Viser seg at alt av kamera her i huset er enten borte, eller tomt for strøm, så får fikse bilder senere

*snufse*

 

Hvor mye TB har du nå egentlig?

 

10TB uformatert i filserveren, og en drøyt 2,25TB i løse disker jeg nå kaster ut. De løse diskene får vel nye liv i eksterne disker og andre maskiner med tiden.

Lenke til kommentar

Jeg drukner i disker nå.

 

Det er en av ulempene med å bestille nye disker til serveren.

 

Det jeg har pleid å gjøre før er å oppgradere med disker rett over der man får best pris pr GB, og så selge endel av de gamle, som ofte da er ca 1/2-1/3 av de nye diskene i lagringskapasitet, og fortsatt er verdt en slant (ny 1.5 TB i dag koster 750 kroner, mens man burde få 250 for en 500gb f.eks., eller 350 for 750gb brukt).

 

Det eneste negative er jo at disker som har fungert en stund ofte varer lenge også, det er i starten det er mest kritisk. Hvertfall min erfaring.

Lenke til kommentar

@Pululf: Sitter med en liten haug 250gb-disker etter oppgraderinga i høst, Lyst på fire 100% stabile samsung-disker for.. 600,-?

 

 

# clvn@enigma: df -h |grep Size && df -h |grep /storage
Filesystem 	Size Used Avail Use% Mounted on
/dev/sdb1 	1.4T 1.2T 204G 86% /storage/hw
/dev/md0 	6.9T 3.9T 3.0T 57% /storage/sw

 

:wee:

 

Endret av clvñ
Lenke til kommentar

Da var endelig pc`n min klar for tg :)

Jeg har satt inn en stk 2TB disk, nytt skjermkort(gikk opp 4200 poeng i 3dmark), 6 nye vifter samt en opprydning og stripsing av kabler.

Og jeg sjekket ut disk-plassen, jeg har totalt litt over 4TB ledig plass nå, skulle holde en liten stund på TG det :p

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Da var endelig pc`n min klar for tg :)

Jeg har satt inn en stk 2TB disk, nytt skjermkort(gikk opp 4200 poeng i 3dmark), 6 nye vifter samt en opprydning og stripsing av kabler.

Og jeg sjekket ut disk-plassen, jeg har totalt litt over 4TB ledig plass nå, skulle holde en liten stund på TG det :p

 

4TB, regner med du bare skal laste ned word filer :tease:

 

Ble nesten ferdig med ene PC'n i dag. Ferdig lakket og stappa inn 160 GB HDD så jeg får installert litt flere spill en på SSD'n. Får harddisker i morgen, som skal inn i andre maskina. Begynner å bli klar her au!

Skal lage hylle til TG i helgen, se om det ikke blir noen bilder av den :)

Lenke til kommentar

Da var endelig pc`n min klar for tg :)

Jeg har satt inn en stk 2TB disk, nytt skjermkort(gikk opp 4200 poeng i 3dmark), 6 nye vifter samt en opprydning og stripsing av kabler.

Og jeg sjekket ut disk-plassen, jeg har totalt litt over 4TB ledig plass nå, skulle holde en liten stund på TG det :p

 

4TB, regner med du bare skal laste ned word filer :tease:

Familiebilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...