Rudde Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Jeg regner med at man trenger et nyere nettverkskort for å utnytte nettet til det fulle, men må man ha et nettverkskort som støtter 1Gbit for i det hele tatt å komme seg på nettet? 1 gbit er ikke noe nytt, du finner det i så og si alt av PC'er idag og de har hatt det i billig-PC'er lenge. Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Hvor kan jeg sjekke om jeg har kort som støtter 1Gbit? Det står sannsynligvis hvis du ser på det i Enhetsbehandling i Windows. (Høyreklikk på Min datamaskin > Behandle > Enhetsbehandling.) Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Trenger man ikke en spesifikk kabel for å dra 1 gbit? Cat-6? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 (endret) Cat 5-e burde holde i massevis. Om du er redd for kabelen, slå til med en cat 7. Endret 17. mars 2010 av Slimda Lenke til kommentar
Petter Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Det er jo billig pr. meter Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Trenger man ikke en spesifikk kabel for å dra 1 gbit? Cat-6? Cat 5e opptil 10m, tror jeg. Lenke til kommentar
pululf Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Hvordan går det med cat-5 da? Og hva koster cat 5e? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 Så og si alt av dagens cat5 er cat5-e. Lenke til kommentar
larsere Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 (endret) De selges nesten ikke noe dårligere enn Cat-5e lenger. Uansett tar jeg med skjermet cat-6 selv siden det sikkert er en del interferens der, mange kabler parallelt + strøm er ikke bra. skjekk de forskjellige kabel-kategoriene her: http://donutey.com/ethernet.php Endret 17. mars 2010 av lars_era Lenke til kommentar
M-G Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Trenger man ikke en spesifikk kabel for å dra 1 gbit? Cat-6? Cat 5e opptil 10m, tror jeg. Cat 5e skal kunne kjøre gigabit nettverk med kabellengde på minst 100m, så kan ha betraktelig lengre kabel enn 10m. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Kommer sikkert til å lande på ~7tb totalt, sikret med RAID5. Marius ligger vel på ~6tb tror jeg. Familiebilder, alt sammen "familiebilder" tenkte du på? Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 (endret) Sunn fornuft og noe gratis som Avast eller AVG er det beste. Hadde jeg kunne valgt ville Avast pro og NOD32 vært på lista. AVG har jeg ikke tiltro til. Cat8 FTW!!! Link? Fins det noen muligheter til å varme opp mat på TG? Finner vannkokere og mikrobølgeovner der. Du har ikke lov til å ta med kjøleskap av noen variant eller annet elektrisk innenfor hvitevarer. Så all mat må tåle kjøleelementer og bag i alle dagene du skal være der. Tøsa skal komme tilbake til deg med info om transport asap Når vi snakker om transport så håper jeg det ikke blir som i fjord at man må kjøre opp og ned den brua igjen, det var dårlig tidsbruk ^^ Uansett var det episk å komme inn! Endret 17. mars 2010 av SpecialForce Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 (endret) Tomt Endret 17. mars 2010 av SpecialForce Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 AVG har jeg ikke tiltro til. Hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Noen som vet når plassene helt til høyre på seatmapen bil tilgjengelige? Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 AVG har jeg ikke tiltro til. Hvorfor ikke? Vel, AVG fant og fjernet mye mindre virus enn avast på ett av værstingtilfellene, derfor. Dessuten har Avast! alltid gjort jobben sin, og det er jeg utrolig glad for Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Noen som vet når plassene helt til høyre på seatmapen bil tilgjengelige? Er ikke det resservert til scene m.m ? Lenke til kommentar
Olum Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Jeg regner med at man trenger et nyere nettverkskort for å utnytte nettet til det fulle, men må man ha et nettverkskort som støtter 1Gbit for i det hele tatt å komme seg på nettet? 1 gbit er ikke noe nytt, du finner det i så og si alt av PC'er idag og de har hatt det i billig-PC'er lenge. Nå har jeg vel hatt PC-en min i rundt 3 år og nettverkskortet er omtrent det eneste jeg ikke har byttet ut. Er ikke sikker på hva jeg har, men kan få sjekket det seinere. Hva må jeg punge ut med for et 1Gbit-kort nå til dags? Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Får et til under tohundrelappen Link Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå