Gå til innhold

The Gathering 2010-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har så fett headset nå at jeg kommer til å ta det med meg hver gang jeg forlater plassen min. Ja.

 

Eller er det noen som har noen fabelaktig gode ideer for hvordan man sikrer et headset? Tenkte på å stripse det fast til noe, men det tar jo ikke lang tid å klippe over et par plastikktråder, lzm.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Beyerdynamic DT770pro du har, er det ikke?

 

Jeg har samme headset og aldri tenkt noe videre med tenke på sikring av headsetet, men en løsning kan jo være å legge det i en bag eller noe?

 

Jeg vil tippe de fleste tyveriene på TG skjer fordi en eller annen idiot ser noe h*n har lyst på liggende lett tilgjengelig.

Eller også legge et pledd over plassen sin, det kan også fungere.

Lenke til kommentar

Jeg har så fett headset nå at jeg kommer til å ta det med meg hver gang jeg forlater plassen min. Ja.

 

Eller er det noen som har noen fabelaktig gode ideer for hvordan man sikrer et headset? Tenkte på å stripse det fast til noe, men det tar jo ikke lang tid å klippe over et par plastikktråder, lzm.

 

Det skal nok holde å stripse det fast. Poenget er ikke at det ikke er vanskelig å klippe over strips. Det tar rett og slett for lang tid. Tyver tar det som er lettest tilgjengelig, og er headsettet ditt stripset fast, vil tyven mest sannsynlig gå til neste plass.

Lenke til kommentar

Beyerdynamic DT770pro du har, er det ikke?

 

Jeg har samme headset og aldri tenkt noe videre med tenke på sikring av headsetet, men en løsning kan jo være å legge det i en bag eller noe?

 

Jeg vil tippe de fleste tyveriene på TG skjer fordi en eller annen idiot ser noe h*n har lyst på liggende lett tilgjengelig.

Eller også legge et pledd over plassen sin, det kan også fungere.

 

Mm. Jeg elsker det, altså.

 

Ja, jeg har jo pleid å legge headset og sånt i baggen før, og det har forsåvdit ikke vært noe problem. Forskjellen er at det har vært et Phillips headset til 300,-, mens det jeg har nå kosta meg 1600,-. Jeg blir paranoid av å ha fine ting. :whistle:

 

 

Herr Brun: Hengelås er kanskje ikke så dumt, nei. Bare smelle alle ledningene sammen og gjøre det så tett at det ikke går an å dra ut noe.

Lenke til kommentar

Det skal nok holde å stripse det fast. Poenget er ikke at det ikke er vanskelig å klippe over strips. Det tar rett og slett for lang tid. Tyver tar det som er lettest tilgjengelig, og er headsettet ditt stripset fast, vil tyven mest sannsynlig gå til neste plass.

 

Joa, men jeg stoler ikke på folk. Jeg har tross alt hatt innbrudd i bilen midt i Oslo sentrum, liksom.

Men det er klart, de fleste som tar noe vil helst bare raske med seg det første og beste de ser, så strips er nok ikke en dårlig løsning, det heller.

 

TheMartine: Sleng det i baggen din, der ligger det trygt. Trenger ikke gjøre det så vanskelig ;D

 

Det er ikke trygt nok! Tenk om de tar hele baggen =/

Lenke til kommentar

Beyerdynamic DT770pro du har, er det ikke?

 

Jeg har samme headset og aldri tenkt noe videre med tenke på sikring av headsetet, men en løsning kan jo være å legge det i en bag eller noe?

 

Jeg vil tippe de fleste tyveriene på TG skjer fordi en eller annen idiot ser noe h*n har lyst på liggende lett tilgjengelig.

Eller også legge et pledd over plassen sin, det kan også fungere.

 

Mm. Jeg elsker det, altså.

 

Ja, jeg har jo pleid å legge headset og sånt i baggen før, og det har forsåvdit ikke vært noe problem. Forskjellen er at det har vært et Phillips headset til 300,-, mens det jeg har nå kosta meg 1600,-. Jeg blir paranoid av å ha fine ting. :whistle:

 

 

Herr Brun: Hengelås er kanskje ikke så dumt, nei. Bare smelle alle ledningene sammen og gjøre det så tett at det ikke går an å dra ut noe.

Du trenger en jævla svær hengelås, da. Spesielt siden den jo må rundt noe annet (hylle, bordbein eller lignende). Derfor foreslår jeg en sykkellås + en stor hengelås. Sykkellåsen rundt bordbeinet, så stikker du både headset-bøylen og hengelåsen inn i hengelåsen.

 

TheMartine: Hva enn du gjør, ikke skriv det her :wallbash:

Så lenge løsningen baserer seg på å låse noe fast er det jo ikke noe problem. Om hun finner en lur plass å gjemme det er det kanskje ikke så lurt.

Lenke til kommentar

Det er ikke trygt nok! Tenk om de tar hele baggen =/

... Og hele PC-en. Og skjermen. Heldigvis har du fortsatt headsettet, som er støpt trygt inn i en kubikk betong :D

 

Det handler om et kompromiss mellom hvor lett tilgjengelig det er mens du er borte, og hvor lett det er å få det på øra igjen når du er tilbake på plassen. Har hatt med meg headett til >1000,- i mange år nå, og har alltid gått bra. Har ikke tatt noen grep for å sikre det mot tyveri heller.

Lenke til kommentar

TheMartine: Hva enn du gjør, ikke skriv det her :wallbash:

 

Pfft. Hva så om jeg skriver at jeg skal låse fast headsettet mitt? Nå er det du som er paranoid :b

 

 

Herr Brun: Det der hørtes bombesikkert, men veldig omfattende, ut. Tror jeg går for enten gjemme det, eller stripse det. Og ja, der sa jeg det i all offentlighet. :ph34r:

Lenke til kommentar

Det er ikke trygt nok! Tenk om de tar hele baggen =/

... Og hele PC-en. Og skjermen. Heldigvis har du fortsatt headsettet, som er støpt trygt inn i en kubikk betong :D

 

Det handler om et kompromiss mellom hvor lett tilgjengelig det er mens du er borte, og hvor lett det er å få det på øra igjen når du er tilbake på plassen. Har hatt med meg headett til >1000,- i mange år nå, og har alltid gått bra. Har ikke tatt noen grep for å sikre det mot tyveri heller.

 

Nah, de gidder ikke rappe en sju år gammel 17", tror jeg. :p Maskina derimot, kan jeg skjønne om noen vil ha.

 

Jeg trøster meg med at jeg nå sitter jævlig fint til i forhold til tyveri. Den gangen en eller annen stjal madrassen min, satt jeg alene og helt på enden av rekka. Nå sitter jeg midt oppi rottereiret, så den som faktisk tør å prøve å stjele noe der, har enten jævlig svær baller, eller er bare innmari dum ^^

 

TheMartine: Jeg ble født paranoid :p

Men du skjønner hva jeg mener? :)

 

Jada, jeg skjønner. Jeg har jo ikke tenkt å fortelle at jeg legger nøkkelen til hengelåsen i den venstre lomma på den minste baggen som vil ligge innerst under bordet, liksom. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...