Gå til innhold

The Gathering 2010-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan gjør de det på Dreamhack, egentlig?

 

en inngang i den ene enden, ett godt stykke unna selve hallen, så er det bare å gå inn til hallen etterpå, går aldri inn eller ut den inngangen igjen.

men, de hadde veldig effektivt system, mange åpne luker.

de scannet bare biletten, satte på bånd og alt var ok, ikke noe leting i databasen, treig ID-sjekk og slikt.

 

selve hallen var rett ved parkeringen, så man trengte ikke bære så langt, samme utgang som inngang.

var en passe stor inngang da, ikke noe problemer med at folk gikk ut og inn samme vei.

 

så var det den gigantiske sove-hallen, kun for soving.

det var mørkt, stille, ingen som tuslet rundt deg konstant, masse plass. det var kanskje det feteste med Dreamhack.

samt billige burgere over alt, som de hadde ferdig laget, og neida, de var ikke gamle.

 

RainbowLady: fjortisfyll skjer ikke på TG, de som evt. er fulle kommer ikke inn/blir kastet ut.

0-toleranse for berusede folk, som nevnt tidligere kan voksne personer ta en øl eller to på f.eks peppes, men ikke komme der beruset.

men dra med pc, mye skjer utenom det men det er absolutt å anbefalle å ha med pc hvis dere skal være der hele uken, det skjer ikke noe hele tiden.

folk som bare vil lage kvalme har jeg sett veldig lite av, security tar seg gjerne av skikkelige idioter.

de fleste jeg har snakket med er hyggelige, de som ikke er det trenger man jo ikke henge med :)

Lenke til kommentar
en inngang i den ene enden, ett godt stykke unna selve hallen, så er det bare å gå inn til hallen etterpå, går aldri inn eller ut den inngangen igjen.

men, de hadde veldig effektivt system, mange åpne luker.

de scannet bare biletten, satte på bånd og alt var ok, ikke noe leting i databasen, treig ID-sjekk og slikt.

 

selve hallen var rett ved parkeringen, så man trengte ikke bære så langt, samme utgang som inngang.

var en passe stor inngang da, ikke noe problemer med at folk gikk ut og inn samme vei.

 

så var det den gigantiske sove-hallen, kun for soving.

det var mørkt, stille, ingen som tuslet rundt deg konstant, masse plass. det var kanskje det feteste med Dreamhack.

samt billige burgere over alt, som de hadde ferdig laget, og neida, de var ikke gamle.

 

Det høres da unektelig veldig likt ut som TG?

De har kanskje et litt treigt innsjekkingssystem, og ikke mange nok til å ta seg av køen. I teorien skal det jo gå ganske kjapt. Bare dra PTN-kort eller scanne strekkoden på billetten, sjekke ID kjapt og så gå videre for å få på seg bånd. Det burde ikke ta mer enn et minutt, spør du meg. Men sannelig kan de ta lang tid innimellom.

 

Sovehall. Høres ut som drømmen <3

Lenke til kommentar
Hvordan gjør de det på Dreamhack, egentlig?

de scannet bare biletten, satte på bånd og alt var ok, ikke noe leting i databasen, treig ID-sjekk og slikt.

Kjipe med det er vel at det er veldig lett å få brukt stjålne billetter.

 

sa ikke at det ikke var noen id-sjekk, men TG sin id-sjekk kan være veldig treig...

tror TG tar høyde for falsk ID også...

Lenke til kommentar
På TG ser de da bare på bankkortet, førerkortet o.l.? Så vidt jeg husker, i hvert fall. Hvordan foretar de ID-sjekk på Dreamhack?

 

på meg brukte de ihvertfall alt for lang tid på det på TG, kan være fordi jeg brukte forsvarets id-kort(mistet førerkortet og har alt for gammelt bilde på visa`n).

tror de bare sjekket at navn og bilde stemte overens med biletten, ikke noe mer.

Lenke til kommentar

Hos meg scannet de bare strekkoden på biletten, skjekket ID, og så var jeg inne. Det som tok så jævlig lang tid i år var at de var veldig nøye på å kontrollere ID'en mot opplysningene på PTN. Det var mange som ikke hadde lagt inn riktig fødselsdag på PTN, og da måtte de forandre det. Jeg tror den ene luka ble brukt til det.

 

Men som sagt, hos meg tok det bare noen få sekunder.

Endret av Hanky_
Lenke til kommentar

så vidt jeg husker var det styr for de som hadde selv den minste feil i PTN sin database, så det er en real sjekk...

bra på en måte, for da slipper vi folk som sniker seg inn eller stjeler biletter, men kjipt at det lager kø.

 

TheMartine: du finner nok ikke meg stående i luka å sinke dere i år, mulig du ikke finner meg i luka i det hele tatt :(

 

hvem skulle drepe noen?

Lenke til kommentar
TheMartine: du finner nok ikke meg stående i luka å sinke dere i år, mulig du ikke finner meg i luka i det hele tatt :(

 

hvem skulle drepe noen?

 

Nei, jeg håper ikke det. Forhåpentligvis har du være flink og kommet deg forbi luka innen jeg kommer, sånn at jeg slipper å finne deg der. :fun:

 

 

Tror martin808 skulle drepe noen, men fikk ikke med meg hvem det var.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...