Estella! Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 siste natta er jeg for dempa musikk etter kl 1 pga sikkerheten til de som skal kjøre hjem fix'd 1??? hahaha er siste natta og showet er så vidt ferdig jo... trenger ikke 11 timers søvn Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Mitt første TG sov jeg mellom 10 og 11 timer hver natt. Det var helt sinnsykt. Nå blir det mer som 1,5...med våkne øyeblikk innimellom. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 min første sov jeg totalt 5 timer. fordelt på 3 økter på ca 1,5 time hver. i fjor derimot sov jeg vel i snitt ca 5-6 timer hver natt. Var godt å sove helt øverst på tribunen, selv om det var litt bråk der.. ørepropper gjør underverker Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 14. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2010 Får berre håpe det ikkje fører til alt for mykje lyd (i og med at scena blir meir "midt i hallen" enn før). Jeg liker ironien enkelte har påpekt i dette innlegget. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Jeg får bare mer og mer søvn for hvert år, jeg. I hvert fall hittil. Lenke til kommentar
Balli Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 siste natta er jeg for dempa musikk etter kl 1 pga sikkerheten til de som skal kjøre hjem fix'd 1??? hahaha er siste natta og showet er så vidt ferdig jo... trenger ikke 11 timers søvn du kan tenke deg de som skal kjøre kanskje 3-4timer + som i tillegg ikke har sovet mer en kanskje 1-2timer pr natt, og folk må ha tid til å pakke også vet du så nja 10 timer blir litt lite for noen Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Første året og søvn var et mareritt, jeg husker jeg hadde med meg verdens tynneste underlag, og pute var vel også ganske tvilsomt, aldri følt meg så dårlig som etter første natta Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Jeg hadde også med meg verdens minste tynneste underlag første året og jeg sov ikke så altfor mye, men jeg klarte allikevel sove godt - på stoler. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Jeg skal investere i en kick ass sovepose i år. Den skal tåle -70 grader celsius, og intet mindre. Også skal jeg kjøpe et ordentlig liggeunderlag, og ikke noen halvdårlig flytemadrass fra Jysk. Å fy flate, ass, jeg skal sove såååå masse i år. Lenke til kommentar
Balli Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Jeg skal investere i en kick ass sovepose i år. Den skal tåle -70 grader celsius, og intet mindre. Også skal jeg kjøpe et ordentlig liggeunderlag, og ikke noen halvdårlig flytemadrass fra Jysk. Å fy flate, ass, jeg skal sove såååå masse i år. tenker jeg drar med meg en "fjør" madrass (slik som i vanlig seng) oppover jeg :3 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 (endret) Hmm, ser det som en nødvendighet å skaffe et headsett med støydemping, ivhertfall denne gangen! Å sitte med et crap halvåpent headsett er IKKE tingen på TG nei. Nå som scenen er flyttet, så blir man vel faktisk gal om man ikke har holdbart utstyr. :S Endret 14. februar 2010 av Andrull Lenke til kommentar
j-- Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Har man penger til det så er det ikke dumt å kjøre på med en hodetelefonforsterker i samme slengen, Andrull! Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Jeg elsker headsetet mitt. Det er så godt isolert. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Jeg elsker headsetet mitt. Det er så godt isolert. Jaså? Link plz? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 (endret) Har man penger til det så er det ikke dumt å kjøre på med en hodetelefonforsterker i samme slengen, Andrull! Joda, å ha råd til et headsett er ikke det sørste problemet, men heller hvilket jeg skal velge. Problemet er egentlig at det er så ulikt bruksmønster. Hodetelefonen (e) må kunne: * Brukes på joggeturer/trening - Kan ikke være for svært med andre ord * Brukes med mobiltelefonen (brukes som MP3-spiller) - Bør derfor ha en form for skjult mikrofon/mulighet for å skifte sang/volum - Trådløs Bluetooth er fordel. Slippe ledningskluss. * Brukes på reise - Bør ikke se for "dum" ut med andre ord. - Samt at den derfor må ha god lydisolering, og/eller aktiv demping. * Kunne brukes på LAN - Meget god lydisolering - Være behagelig å ha på i lengden, gjere litt størrelse på klokkene. - Må være kablet, da lading ikke akkurat er morsomt på LAN. * Sist men ikke minst, god lyd! obs!: Headsettet vil ikke bli brukt til vanlig PC-bruk. (utenfor det beskrevet over) Suverent høyttaleranlegg dekker alt som har med lyd å gjøre når jeg er hjemme. Pris er i og for seg ikke noe stort hinder, men ikke aaaalt for mye (setter maks ca 3000kr). Problemet er at det ikke fines et enkelt som klarer å dekke alle kravene. Må derfor bestemme meg for hva jeg trenger mest, og hvilke krav som jeg kan se litt mellom fingrene på. Har sett på disse: Sennheiser MM 450 Traveler Beyerdynamic DT 770 Pro Beyerdynamic MMX 100 Alle disse tre sakene kombinert vil klare alle kravene med glans, der førstnevnte dekker de fleste. (en fin mellomting) Derfor er det den som er mitt høyeste alternativ i skrivende stund. Den dekker veldig godt til Mobilbruk/mp3-spiller da den er trådløs (ikke helt gæli heller), har mikrofon, kan stille lyd og skifte sanger. Kan til nød brukes på joggeturer da den muligens er akkurat liten nok, og er veldig hendig på reiser (aktiv støydemping/OK lydisolasjon). Samt en lydkvalitet som jeg tror skal være bra nok. Det den IKKE dekker: Den er ikke spesielt egnet på LAN. Den kommer til nød gjennom på lydisolering, men sliter fordi den går på batteri, selv om du kan koble til kabel (tror jeg). Samt at klokkene kunne vært noe større her. Og for jogging så ville nok noen mindre plugger vært mer egnet. Beyerdynamic sitt DT 770 Pro alternativ gjør rent bord på LAN-delen med bla. suveren lydisolering, og behagelige å ha på, samt meget god lydkvalitet. Den er dog fullstendig uaktuell på joggeturer, samt at den ser noe dum ut å ha på mindre bussturer. (skjer ofte) Samt at den er relativt lite mobil, og heller ikke spesielt bra satt opp mot mobilen. Den har dog 80 Ohm, så den KAN brueks til MP3-spiller, og til reising på lengre turer. Den siste kandidaten: MMX 100, er ganske ideel på joggeturer, og har mikrofon så den kan fint brukes opp mot mobilen. Tar seg bra ut på turer, og kan brukes de fleste steder. Sliter dog med at de kan falle ut til tider (tipper jeg). Men faller helt bort i LAN-sammenheng, og er ikke spesielt aktuell her. Edit: Hvilken nytte har headsett forsterket? Kan aldri si jeg har slitt verken med at lydnivået blir for lavt, eller at jeg begynner å nærme meg grensen for hva headsettet takler. (og en skulle jo da tro lydkortet ikke vil bli overbelastet', eller ha nok kraft) Kan kanskje i det fjerne se behovet på et headsett med 250 Ohm, men hvorfor vil jeg velge det? Hvilke fordeler har 250 Ohm utgaven av Beyerdynamic DT 770 mot 80 Ohm utgaven, bortsett fra at de er mer tungdrevne? Endret 15. februar 2010 av Andrull Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 (endret) Jeg skal investere i en kick ass sovepose i år. Den skal tåle -70 grader celsius, og intet mindre. Jeg skal definitivt også ha med skikkelig sovepose denne gangen. Også skal jeg sove UTE! I stillheten! ^^ Blir digg. Prøvde meg på soveteltet sist med 10 kuldegrader ute, i en sommersovepose med EKSTREMtemperatur på 5 VARMEgrader. Ble småkjølig. Edit: Skriveleif. Endret 15. februar 2010 av I.A.G. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 Andrull: DT-770 ser absolutt ikke dumt ut. Jeg får aldri rare blikk, heller thumbup fra de som kjenner igjen headsettet Lenke til kommentar
Petter Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Jeg kjøper ikke dyre hodetelefoner lenger blir bare ødelagte av at jeg mister de i gulvet eller sovner med de på bussen eller lignende. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 (endret) Jaha. Jeg har faktisk noe imot ekstrem støy. Jeg blir ikke lykkelig av å bli holdt våken siste natta av hovedanlegget og Bananaphone, samtidig som de maser om at vi skal sove nok hvis vi skal kjøre hjem. Jeg tror nok alle har sin grense for hvor mye lyd som faktisk er gøy. Det er ikke sånn at jeg sitter på TG og river meg i håret fordi folk rundt meg spiller musikk, men om det er jævlig høyt jævlig lenge, kan jeg bli muggen. Når det er sagt, synes jeg selvsagt det skal være mye leven på dataparty. Men det er en grense for alt, og det bør ikke være sånn at folk ikke skal tørre å si fra fordi de da vil bli bedt om å holde seg hjemme. Siste natta spurte jeg en fyr om å dempe seg et par rader bak hwrekka vekk fra scenen. Men neida.... idiot. Og når noen spiller musikk og er AFK fra plassen sin veeldig mye så mister musikken sjarmen sin. Men ja, støy er en del av TG og kjempemorsomt å være en del av. Endret 15. februar 2010 av SpecialForce Lenke til kommentar
Gjest Slettet+312 Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 DT 770 så skikkelig gode ut, men har ikke råd til de nå. =( Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå