hokuspokus111 Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Kjøpte meg 5 meter jeg. Tok også med en ekstra viftestyring for tre vifter som jeg har veldig god erfaring med fra før Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Jeg hadde gått for 10 meter. Hvis du er riktig heldig, havner du så langt unna switchen som mulig, og da er det greit å ha litt kabel å gå på. Men på den andre siden, blir det gjerne jævlig mye krøll med en så lang TP, i hvert fall om du ikke trenger å strekke den mer enn rundt ditt eget kabinett. Meh, vanskelig å være sikker på noe, med andre ord. Jeg har i hvert fall en lang, lang en, som jeg bare taper sammen i en rull hvis den er veldig mye for lang. Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Sant det, Martine. Da jeg var der sist var kabelen min akkurat for kort og den var på 5 meter. Kjøpte jo en ny kabel, men det er uansett greit å gå for noe som er lenger, så bare teipe det sammen som du gjør, eller stripse. Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Bedre med en for lang kabel også bare stripse den opp. Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Er vel bare å se på dette når du velger plass? Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Jepp, bedre med for mye enn for lite. Men det er ikke noe stress, da. Det koster ikke akkurat skjorta for en TP på TG. Og på søndag er de gratis (i hvert fall om noen ved bordet ditt har lagt igjen sin da de reiste). Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Kjøpte en slik for sikkerhets skyld. Da tar jeg bare med en ekstra TP kabel på et par meter Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Slike kan ofte vere det mest praktiske, sidan du då både kan feste på meir kabel om det skulle trengast eller ta det av om det blir for langt. Lenke til kommentar
-Stalin- Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Kjøpte en slik for sikkerhets skyld. Da tar jeg bare med en ekstra TP kabel på et par meter Jeg ville ikke ha satset på at en slik taklet gigabit. Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Det er en reserveløsning. Koster jo bare en tier. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Hmm, det har jeg ikke tenkt over. De fleste kablene vi har fra tidligere år støtter ikke gigabit-overføringer? Lenke til kommentar
-Stalin- Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Alle Cat-5e kabler og oppover (cat-6, cat-7) støtter gigabit. Cat-5 støtter ikke gigabit i de fleste tilfeller. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Hvordan vet man hvordan kabel man har da? Står det på den? Jeg har alltid sett på en nettverkskabel som en nettverkskabel, ikke noe mer enn det Lenke til kommentar
-Stalin- Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Hvordan vet man hvordan kabel man har da? Står det på den? Jeg har alltid sett på en nettverkskabel som en nettverkskabel, ikke noe mer enn det Det står på selve kabelen. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Når det gjelder TP-kabel i år, er det bekreftet at det blir gigabit switcher i år? I tilfelle, pass på at kabelen støtter gigabit. Her er det en som har spurt om det: Confirmed support for gigabit. Ser ut som det skal fungere Merkelig, det er samme tråden jeg startet for lenge siden ^^ i og med at det vil være uhorvelig mye nedlasting på TG så har i alle fall jeg tatt med meg en CAT6 kabel for å være fremtidssikret. Foreslår dere andre også tenker sånn i og med at noen her planlegger å dra på flere LAN Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Man får jo knapt kjøpt 100Mbit kabler lenger, så det er vel ikke noe man trenger å tenke så veldig hardt over. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 De kablene jeg har brukt tidligere er noen år gamle, så jeg tror nok jeg må kjøpe en ny før TG. Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Hvis man ikke kjøper det over nett. Hvor får man billige CAT6 kabler? Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Clas Ohslon har noen noen billige CAT5 som støtter 1000mbit. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 clasohlson/biltema fører vel ikke cat6. mener brodern betalte rundt 180kr for en 10meter cat6 når vi stoppet på datakjeden for en på vei til lan sist. en skjermet cat6 10meter er vel 80-120kr på nettbutikkene, så bestiller du fra en butikk som sender kabelen som brevpost blir det vel billigere enn vanlig butikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå