Gå til innhold

The Gathering 2010-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Driver nå å vurderer TG10, men har ett par spørsmål:

 

1. Ca budsjett for en 16åring (vet det varierer veeeldig, men får nå prøve). Inkl billett, mat (finnes det kjøkkenmuligheter / evt ferdigmat som selges til en rimelig penge? Ikke grandis til en 50lapp liksom), transport (fra Røros, mulig jeg finner skyss om jeg i det hele tatt skal ivei) og alt ekstra. Om du er kjempesnill så runder du av en dyr og billig versjon, hvor den dyre kjøper daglig varm-mat etc, og den billige kjøper firstpricebrød og pålegg.

 

2. Støynivået? Vet at det er mye av stemninga at det er musikk 24/7, men er det konserthøyt hele tida eller er det mulig å snakke med høy innestemme til sidemannen?

 

3. Min mor har vel fått med seg ett par negative ting om TG (Hun gikk så langt som å si at det var ufattelig mye narkotika som ble pressa på mindreårige etc. Mener selv at det er bullshit, da sikkerheten skal være rimelig høy der. Samt tyveri i hytt og pine. Med litt strammere forhåndsregler og en plassering blandt godtfolk så tror jeg nok ikke det blir det største problemet.)

 

Er selv arrangør for ett mindre lokalt LAN, så hun har ikke problemer med selve LAN delen, og min eldre bror har værtp å TG i 02 og 03 tror jeg, Men hun har sikkert lest / hørt en skrekkhistorie som ble blåst opp av media og tror det er tilfellet for alle sammen.

 

Spørsmålet er egentlig: Noen gode ord jeg kan mate henne med?

Lenke til kommentar

1) Ta med 1500 kr på TG, da har du råd til mat og kanskje noe utstyr som de selger der nede.

 

2) Det er høy musikk, men det overlever du i 5 dager.

 

3) Sikkertheten på TG er svært god, jeg ble vekt alle gangene fordi jeg lå på en plass som vistnok var farlig å sove på.

 

Hvis henne videoer fra TG osv. Dra sammen med venner!

Lenke til kommentar
Driver nå å vurderer TG10, men har ett par spørsmål:

 

1. Ca budsjett for en 16åring (vet det varierer veeeldig, men får nå prøve). Inkl billett, mat (finnes det kjøkkenmuligheter / evt ferdigmat som selges til en rimelig penge? Ikke grandis til en 50lapp liksom), transport (fra Røros, mulig jeg finner skyss om jeg i det hele tatt skal ivei) og alt ekstra. Om du er kjempesnill så runder du av en dyr og billig versjon, hvor den dyre kjøper daglig varm-mat etc, og den billige kjøper firstpricebrød og pålegg.

 

2. Støynivået? Vet at det er mye av stemninga at det er musikk 24/7, men er det konserthøyt hele tida eller er det mulig å snakke med høy innestemme til sidemannen?

 

3. Min mor har vel fått med seg ett par negative ting om TG (Hun gikk så langt som å si at det var ufattelig mye narkotika som ble pressa på mindreårige etc. Mener selv at det er bullshit, da sikkerheten skal være rimelig høy der. Samt tyveri i hytt og pine. Med litt strammere forhåndsregler og en plassering blandt godtfolk så tror jeg nok ikke det blir det største problemet.)

 

Er selv arrangør for ett mindre lokalt LAN, så hun har ikke problemer med selve LAN delen, og min eldre bror har værtp å TG i 02 og 03 tror jeg, Men hun har sikkert lest / hørt en skrekkhistorie som ble blåst opp av media og tror det er tilfellet for alle sammen.

 

Spørsmålet er egentlig: Noen gode ord jeg kan mate henne med?

1:dette kan jeg desverre ikke svare på

2:man kan snakke til hverandre til tider, men msn er vell det som funker best om kvelden. spørs egentlig hvor man sitter og om man har en som har tatt med alle høytalerene sine siden av seg.

3: de som har narkotika blir som regel tatt allerede første dagen forde det går nakohunder i hele skipet og sjekker og lukter. vil nesten tro det er mindre narkotika der en når du går en tur i byen. hvis du legger mobilen din på tastaturet kan det jo hende du risikerer å få den stjålet, men ikke hvis du tar forhåndsregler. du får fortelle din mor: folk som kommer på tg kommer der for å ha det gøy og drive med data, det er svært få som kommer dit for å ødlegge for seg selv (ved å ta med narkotika)Du vil selførgelig alltid få høre om en eller to på ett såpass stort arrengemang, men det er så få at det er ikke vits å bruke de som ett eksempel.

 

 

Når du sover, tar man da med seg alt av løst utstyr + mus og tastatur og legger det i soveposen?

jeg lot tastatur og mus være. eneste jeg gjorde var å stripse det sammen med data ledningene i og med jeg akuratt hadde brukt over 1000 på å kjøpe mus og tastatur på tg

Endret av estella_87
Lenke til kommentar

1. som sagt, varierer veldig, personlig pleier jeg å handle inn en del rett-i-koppen der man bare tilsetter varmt vann, og handle varm-mat i kantina hver/annenhver dag.

kommer ganske billig unna da, bruker vel ~100kr på mat pr dag, + drikke.

 

2. høyt, men ikke "første rad på konstert"-høyt. skjeldent noe problem å snakke med naboen, men ute-stemme er stort sett påkrevd. de siste årene jeg har vært der har jeg hatt med hørselsvern for å få sove, kan anbefalles.

 

3. ja, det har vært dop på tg, men det er det da på byen også. det er ikke ufattelig mye, heller ikke noe press. det blir slått HARDT ned på alt av narkotika, alkohol og lignende(en pils eller to på byen er greit, men ikke noe mer enn det). jeg har aldri merket noe spesiellt til det.

tyverier skjer, det er 5000 folk samlet på ett sted, ta forhåndsregler. er du sammen med venner er det bare å sørge for at noen sitter igjen og passer på, aldri legge igjen lommebok, mobil osv, gjemme harddisker og andre ting som gjør tyveri vanskeligere. jeg har vært der i 6 år til sammen uten å vært ekstremt forsiktig, aldri mistet noe.

sikkerheten er høy nok, politi går rundt med narko-hunder og er stort sett i hallen, security og andre i crewet vandrer ofte rundt(plagsomt ofte når du kjenner halve crewet)

Lenke til kommentar

1) Skaff deg bankkort, og ta med det i tillegg til kontanter. På den måten vet du at du uansett har penger hvis det er krise, veldig betryggende følelse. Er mengder med vannkokere og mikrobølgeovner, så ta med deg mengder nudler og kanskje et eller annet du kan varme opp.

 

2) God stemning med mye musikk, men jeg klarte fint å snakke med sidemannen. Går litt opp og ned, men er alltid en eller annen med anlegget kjørende. Soveteltene fungerer fint med ørepropper.

 

3) Narkotika? Nærmeste jeg kom narkotika var når jeg hørte rykter om pågripelser i #tg, og følte meg egentlig 100% trygg hele TG, med unntak av når en større gjeng utlendinger gikk frem og tilbake på raden min. De ble tydeligvis tatt hånd om, for jeg så ikke noe mer til dem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

1:

Det er vannkoker og mikrobølgeovn som er fritt tilgjengelig i skipet, så skal en gjøre det billig kjøper en nudler/rett i koppen.

Skal en kjøpe i kafeteriaen som er i skipet er det endel dyrere, men husker ikke hva slags priser det var der.

Ville ihvertfall tatt med ca. 1000,- i kontanter, da har en nok til å spise noen måltider i kafeteriaen, og råd til å gjøre små innkjøp.

Hvis en feks glemmer nettverkskabel, mus, tastatur og andre småting. De fleste standene i skipet tar ikke kort.

 

Det er en minibank i skipet, så ville skaffet bankkort om du ikke har det, for å så ha "reservepenger" på kortet.

 

2:

Det er endel lyd, men det å snakke med sidemannen er ikke noe problem.

Ikke noe verre enn at en må heve stemmen litt.

 

3:

Ja, det er narkotika på TG, men det er ikke snakk om mye, og det er ikke noe press overhodet.

Jeg har aldri blitt tilbudt dop på TG.

Som akkla sier blir det slått hardt ned på alt av dop og alkohol.

 

Jeg vil si tyverier og lignende ikke er et stort problem om en bare tar visse forhåndsregler.

Som å ikke la eksterne disker, mobiler, lommebøker og lignende som er lett å nappe med seg ligge lett tilgjengelig.

 

Tastatur og mus kan en feks. koble fra å legge i en bag, eller man kan skyve det litt vekk slik at det ikke er det første en får øye på.

 

Snakk også med de ved siden av deg, og be dem holde et halvt øye med plassen din når du sover.

Lenke til kommentar
Når har det skjedd? Var vel et år det hendte.

Skjedde for 4? år siden, men er han så dum så regner jeg med at han gjør det samme neste år også, med mindre han er i fengsel da.

Han var den første som fikk opp pcen på lan, det var det eneste vi kunne dele et par timer.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...