Gå til innhold

The Gathering 2010-tråden


Anbefalte innlegg

Jaavel. Jeg leste gjennom alle de 114 sidene...

 

Fritids? Ja!

 

Jeg lurte på en ting. Om stjeling.

Jeg har lest at mange anbefalte kesington lås, jeg googla dette, ser ut som det ikke er noe trygt i det hele tatt, og at folk kan pirke opp låsen?(Veldig mange videoer om dette på youtube)

 

Jeg skal dra dit med 6 venner da, så jeg kan jo be dem om å passe på tinga mine når jeg sover osv. Men hva om vi vil sove samtidig? De fleste av vennene min vil jo være våken om natta og sove om dagen...

 

Noen tips ?

Ingen som sover samtidig på TG :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi gikk fra tingene våre ofte, og de ble aldri stjelt. Ingen av kameratene mine har mistet noe på TG, men i fjor så satt vi i en trang rekke. Men forrige år så satt vi i en rekke der nesten alle brukte for å gå ut, da ble heller ikke noe stjelt. Bare pass på hvis du har laptop elns og legg feks ei jakke over den når du skal sove. Ikke legg igjen telefoner, penger ved plassen når du går fra plassen din på feks do turer osv.

Lenke til kommentar
Jaavel. Jeg leste gjennom alle de 114 sidene...

 

Fritids? Ja!

 

Jeg lurte på en ting. Om stjeling.

Jeg har lest at mange anbefalte kesington lås, jeg googla dette, ser ut som det ikke er noe trygt i det hele tatt, og at folk kan pirke opp låsen?(Veldig mange videoer om dette på youtube)

 

Jeg skal dra dit med 6 venner da, så jeg kan jo be dem om å passe på tinga mine når jeg sover osv. Men hva om vi vil sove samtidig? De fleste av vennene min vil jo være våken om natta og sove om dagen...

 

Noen tips ?

 

kensington lås kan sikkert dirkes opp, men tror du ikke dette vekker litt oppmerksomhet fra andre?

de kan klippes av uten problem også, men det ser også misstenkelig ut.

så jeg vil si at det gjør det ganske mye vanskeligere å ta den med seg selv om den ikke er helt sikker.

 

evt. kan dere sette opp ett slags vakt-system, så det alltid er noen våkne ved plassen, jeg har gjort dette hvert år jeg har vært der(ikke vaktsystem da, men bare en avtale om at det alltid skal være noen ved plassene), ingen gruppa jeg har vært med i har mistet noe som helst.

hvis du samtidig rydder unna ting som er lett å stjele så skal det være passe trygt.

Lenke til kommentar
De sier KOSS PortaPro for dårlig å bruke...

 

Hva med Skullcandy HESH?

 

Da ber du vel egentlig om å ødelegge øra dine pga dårlig lyd :p

 

 

Jeg fikk en idé da, Koss PortaPro er jo engelst å "ta av" resten av headsettet, så jeg kan jo bare ta dem å stikke inn i et sånn lydisolert headsett greie som brukes av tømmermenn etc. ?

Lenke til kommentar
Slapp av, du vil sannsynligvis ikke ha noen problemer med å sikre "vakter" for utstyret ditt :) Det er alltid en sidemann, noen på raden foran, noen på raden bak eller lignende du kan be om å holde et øye med pcen for deg.

for naboen du ikke kjenner er jo til å stole på...

"hei ukjente nabo, ingen i gjengen min passer på utstyret vårt nå, gidder du sjekke at ingen tar noe"

sjansen er store for at det går bra, men man vet jo ikke om nabon er der for å stjele eller ikke...

Lenke til kommentar
De sier KOSS PortaPro for dårlig å bruke...

 

Hva med Skullcandy HESH?

 

Da ber du vel egentlig om å ødelegge øra dine pga dårlig lyd :p

 

 

Jeg fikk en idé da, Koss PortaPro er jo engelst å "ta av" resten av headsettet, så jeg kan jo bare ta dem å stikke inn i et sånn lydisolert headsett greie som brukes av tømmermenn etc. ?

Hørselværn som det så fint heter.

 

peltor-earmuff.jpg

Lenke til kommentar
Æsj, gidder jeg TG i år da...?

 

Nei, huff ikkje gidd... Noko så kjedelig... :hmm:

Jeg er glad i å spille data og være sosial (som basicly er de to tingene du kan gjøre på TG), men 5 dager straight er hardt. Dessuten bor jeg langt unna så er et helvettes stress bare det å komme seg til og fra plassen. Og som fattig student bør jeg vel vurdere om det er verdt de 1,5-2000 kronene det koster.

Lenke til kommentar
De sier KOSS PortaPro for dårlig å bruke...

 

Hva med Skullcandy HESH?

 

Da ber du vel egentlig om å ødelegge øra dine pga dårlig lyd :p

 

 

Jeg fikk en idé da, Koss PortaPro er jo engelst å "ta av" resten av headsettet, så jeg kan jo bare ta dem å stikke inn i et sånn lydisolert headsett greie som brukes av tømmermenn etc. ?

Hørselværn som det så fint heter.

 

peltor-earmuff.jpg

 

Takk! jeg stressa med å komme på navnet på det greiene der..

Lenke til kommentar
Haha...

 

"sånn lydisolert headsett greie som brukes av tømmermenn etc."

 

Det må vere den beste forklaringa på ordet hørselsvern eg har høyrt/lest på lenge! :lol:

 

Hahah!

Da skulle du hørt alle de rare forklaringene jeg kommer med når jeg ikke kommer på ordet jeg vil ha...

 

Jeg er heelt i min egen verden, og de fleste skjønner ikke en drit :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...