Reddog Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Heisann. Jeg skal bestille ny pc. Har stortsett bare hatt AMD maskiner de siste 5 årene, men har tenkt å ta steget over til Intel, og i7. Jeg har satt opp et forslag https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=48765 Jeg er veldig usikker på valg av hovedkort. Har hatt Asus-hovedkort siden 1998, og har vært veldig fornøyd med det. Ønsker helst Asus. Når det gjelder PSU så har jeg idag en Hiper 580Watt, som jeg ønsker å beholde i min gammle PC, og trenger derfor en ny. Støy er ganske vesentlig, men må innrøme at jeg liker de modulære mulighetene med løse kabler. Noen forslag? Kom gjerne med synspunkter på min "handleliste" På forhånd takk! Lenke til kommentar
Reddog Skrevet 1. september 2009 Forfatter Del Skrevet 1. september 2009 Hva med SSD til å kjøre OS'et på. Er det noe vits? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 SSD til OS er absolutt en fordel. Kjører selv 2x 30GB OCZ vertex disker i raid 0.. raskt og responsivt Lenke til kommentar
eXclusive1337 Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 bør vel sikkert ha minst 600 watt strømforsyning. også 750 hvis du eventuelt skal ha 2 skjermkort i fremtiden. Corsair HX 750 er en stille, og bra strømforsyning, men er ikke modulær. fins corsair 750 som er modulær å såvidt jeg veit.. SSD er bra å ha OSet på, men om det er verdt prisen, hah spør ikke meg. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 SSD til OS er absolutt en fordel. Kjører selv 2x 30GB OCZ vertex disker i raid 0.. raskt og responsivt Det hadde vært fint å se hvor rask de SSD'ene er,kunne du postet en HD Tune 2.55 Benchmark test? Og for å sammenligne, mine litt gamle 320GB disker i raid 0: Vil bare også si at Corsair HX 750, er modulær! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 (endret) Hvilken block size bruker du i den testen? og hvilken raid kontroller bruker du? Legger merke til at SSDene er best på større blocks Endret 8. september 2009 av MrLee Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Jeg hadde aldri endret på inst, så block size var 64 KB,det ble jevnere og litt bedre med større blocks.Jeg bruker bare ICH9R SB raid kontroller(Maximus Formula hk) på mine sata 7200 rpm. Får vi et bilde Har sett andre SSD i raid 0, ligge på ca 300MB/s. Så jeg lurte på om det var normalt! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 (endret) på 64kb var det mindre imponerende, hvis vi ser bort ifra access time på 8MB, var det sinnsykt Dette på Vista med ikke oppdatert firmware på SSDene Endret 8. september 2009 av MrLee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå