Gå til innhold

Innstallere XP - vil dette slette data?

Anbefalte innlegg

En kjenning hjalp meg med maskinen da den krasjet i fjor. Han la inn Windows og det hele på nytt. Han har tydeligvis lagt inn Windows uten gyldig lisens, for nå maser Windows til stadighet om ugyldig lisens. Jeg sitter her med originalplata med Windows XP. Kan jeg "bare" legge inn denne eller vil jeg miste mye data dersom jeg gjør det?

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke plata det kommer an på - det er lisensnøkkelen.

Hvis du har gyldig lisens - og den er i samsvar med den versjonen som er installert -, så skal det være mulig å få "gitt inn" lisensnøkkelen på en eller annen måte slik at Windows slutter å mase.

edit: Rent generelt sagt så vil ikke installasjon av Windows i seg selv ødelegge noe data, men hvis du velger å formattere systempartisjonen før du installerer Windows på nytt og det er nettopp på systempartisjonen dataene ligger, så vil de selvsagt bli slettet.

Det er bl.a. av denne grunnen at jeg oppbevarer "data" på en annen partisjon enn der operativsystemet er installert. Du kan ikke ta "backup" av datene dine på en ekstern disk eller noe sånt før du begynner å fikle med Windows, da?

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...