Delvis Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 Klart jeg bestemmer selv, men det er nå interessant med meninger og synspunkter på dette uansett synes jeg Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Den dyreste PCen jeg har kjøpt (15k for boks+19" skjerm!) var også den som raskest ble "utdatert". Var forøvrig en PII 450MHz med überskjermkort. Husker ikke om det var Voodoo 3 eller noe fra Riva. Året etter kjøpte naboen en PIII på 5-600 MHz som kunne overklokkes til evigheten og forbi (1GHz!) med 21" skjerm for 10-12k. Vi satte oss ned og prøvde på det samme med min, uten stort hell. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 Angående det med oppgraderinger av deler som mange gjør: Pleier kabinettene å være en standard, slik at nye hovdekort, strømforsyning osv alltid passer? Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 ATX standarden er stort sett gjeldene i kabinett. Hovedkort i ATX er rundt 30x25 cm. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Venter på nye PC-deler nå, omtrent fire og et halvt år siden sist jeg kjøpte helt ny maskin. Tror det var sommeren 1999 jeg skaffet meg den før det igjen. Liker å bruke litt penger når jeg kjøper PC, da trenger den bare et nytt skjermkort en gang iblant. Lenke til kommentar
petter268 Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Jeg bytter PC hvert år. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 har hatt 3 pc'en på 8'e år. bare måneder siden jeg bygget min siste. men det var ikke bare pga at den begynte å bli gammel, men fattern sin pc streika, så valgte å gi han min i bursdagsgave. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Varierer. Blir mye oppgradering av deler på maskinene etterhvert. Jeg bygde maskinen jeg sitter på nå fra bunnen av for 2 år og 4 mnd siden, men har vært noen utskiftninger av deler der også underveis. Hovedkortet tok kvelden i sommer (damn you Asus!), og selv om jeg fikk den opp igjen samme dag (med et litt dårligere kort), så tenker jeg på å bygge helt nytt igjen. Blir muligens et LGA1156 i5/i7-system når alt kommer på plass i webbutikkene i høst. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Angående det med oppgraderinger av deler som mange gjør: Pleier kabinettene å være en standard, slik at nye hovdekort, strømforsyning osv alltid passer? Sist gang jeg oppgraderte la jeg ca 4000kr i kabinett og strømforsyning, med tanke på at jeg skal ha de to delene gjennom flere oppdateringer. Kabinett blir ikke utdatert på samme måte som andre deler med tanke på at utviklingen ikke er like stor som med elektronikk Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 For min del tror jeg maskinen tikker 6 år, men er ikke helt sikker. Da har jeg byttet ut grafikkort en gang (dog med et brukt jeg fikk av brodern da han oppgraderte). Jeg venter nå på nytt system som vil være lettere å oppgradere i fremtiden. Men til mitt bruk vil det nok ikke være større oppgraderinger de første 3 årene tenker jeg. Jeg er vel egentlig ikke så glad i å kjøpe nytt før det forrige tar kvelden, heldigvis for produsentene er ikke alle som meg Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Kjøper aldri ny pc. Bygger om på den jeg har Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Jeg bytter ikke ut, men de endrer bruksområde. Min hovedPC for seks år siden skurer og går som 24/7 server nå. Min Dell XPS M1710, er nå pensjonert spillPC og er "stasjonær" arbeidsstasjon. Min nåværende laptop, Lenovo SL300 med 2,1 GHz Core2Duo holder sikkert 3 år til, siden den utelukkende brukes til kontorapplikasjoner. Så får vi se hva jeg bruker den til da! Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 bytter når det er behov. Går nok 2 år før prosessor skifte og skjermkortbytte. Fått meg ny hobby som er langt dyrere en pc. Problemet mitt i dag er at jeg sitter med et eldre 775 kort som ikke klarer noe særlig fsb og jeg har en 3ghz 8400 som klarer mye mer. enn 400mhz oc. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 1. september 2009 Forfatter Del Skrevet 1. september 2009 Kan en bytte ut med nye deler i kabinettet på denne Pc-en? Hvordan ser man om kabinettet er det en kalte "ATX-standard" eller noe annet? Hva betyr forresten "24/7 server"? Lenke til kommentar
rbr Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 (endret) skifter ut hovedkort,cpu,minne og grafikkort en gang i året. neste bygg blir vel med core i7 950 6 gig med ram(er usikker på merket),og det nyeste fra ATI eller Nvidia.(er ikke sikker der heller enda.kortene er ikke kommet ut enda). Endret 1. september 2009 av rbr Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Kan en bytte ut med nye deler i kabinettet på denne Pc-en? Hvordan ser man om kabinettet er det en kalte "ATX-standard" eller noe annet? Hva betyr forresten "24/7 server"? Med all sannsynlighet, ja. Uten at jeg kan garantere. en 24/ server er en PC som står på 24/7 Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Syns min pc har holdt ut lenge jeg... går på 8'nde året nå Lenke til kommentar
KKake Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Min første PC hadde jeg i tre - fire år, neste i et eller to år, neste der igjen i ca. 8 måneder, og neste der igjen også i ca. 8 måneder. Denne her har jeg hatt i rundt 9 måneder. Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Jeg bygget ny maskin i sommer, den jeg hadde før det hadde jeg hatt i 5 år. Opteron 146 ftw. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Det har blitt 3 stasjonære på 6 år. Og endel småoppgraderinger underveis med mer minne, større disker og raskere skjermkort. Har alltid vært sånn at når jeg har vært lei av treg oppstart og nye spill som har vært umulig å spille selv med raske skjermkort så har det blitt nytt. Sitter med en Phenom II X4 940 BE og håper den ihvertfall holder 2-3 år til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå