Delvis Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Hva er sånn ca lengden på den tiden dere har en PC, før dere skifter til en ny? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 1.5 år til 2 år eller noe slikt. alt etter hva jeg kjøper på tiden og hvor fort utviklingen har gått. F.eks. Quad coren tror jeg jeg kommer til å ha litt lengre enn de fleste andre, p.g.a. jeg har endel ytelse til overs enda Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Hvis ikke jeg får minst dobbel praktisk ytelse så gidder jeg ikke oppgradere. Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Har kun hatt 1 pc, men den har jeg oppgradert flere ganger, den har jeg hatt i snart 7år. Men håper å bytte den ut med i5 oppsett snart Lenke til kommentar
Calibreeze_ Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 huff, syns jeg bytter ut deler heile tida, skjeldent bare ny pc.. også når jeg får nok reservedeler deler til å sette sammen en så blir det pluttselig enda en "media" pc eller "soveroms" pc eller server eller noe anna tull Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 Ok. Så da er vel sikkert 6 år gammelt nok. Tenkte kanskje det var litt tidlig å skifte etter 6 år, men det er vel ikke det da. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Å ha en 6 år gammel PC er som å ha...tja, svart hvitt TV i 2009 Lenke til kommentar
orange Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Hei, Hvor mange år det er siden, er vel ikke nødvendigvis et godt mål. Selv bytter jeg ut pc`en når jeg trenger det. Dvs når jeg ikke kan kjøre spill jeg har lyst til å spille, eller hvis noen av de programmene jeg bruker ofte bruker irritende lang tid på å utføre oppgavene sine. Hvis du stort sett bruker pc`en til surfing og epost er det jo egentlig ikke noen grunn til å legge masse penger i ny. Du spør jo også i et forum hvor folk er veldig opptatt av datamaskiner og hvor to år er en evighet. :-) Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Også de fleste her på forumet bytter ikke ut hele PC-en, de oppgraderer det som begynner og bli tregt/gå i stykker/gammelt. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Har hatt samme kabinettet i mange år. Blir vel 8 til høsten. Skjermen er vel snart 5 år gammel. Ellers har jeg vel en HDD på 7 som jeg fortsatt bruker. Resten er oppdatert en gang i ny og ne. Skulle jeg satt opp et budsjett hvor jeg byttet hele maskinen etter x antall år, ville det nok være 3 år. Da for rundt 8-10k. Lenke til kommentar
PetriZide Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Bytter ut hele skiten ca hvert 4 år og nytt 3D-kort hvert 2 år Lenke til kommentar
schnix Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Jeg har hatt min stasjonære i 2,5 år nå. Minnet er byttet ut to ganger. Hovedkortet, strømforsyningen og grafikkortet har gått gjennom et bytte. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 Hei, Hvor mange år det er siden, er vel ikke nødvendigvis et godt mål. Selv bytter jeg ut pc`en når jeg trenger det. Dvs når jeg ikke kan kjøre spill jeg har lyst til å spille, eller hvis noen av de programmene jeg bruker ofte bruker irritende lang tid på å utføre oppgavene sine. Hvis du stort sett bruker pc`en til surfing og epost er det jo egentlig ikke noen grunn til å legge masse penger i ny. Du spør jo også i et forum hvor folk er veldig opptatt av datamaskiner og hvor to år er en evighet. :-) Ja er enig i det. Men den jeg har hatt i 6 år har begynt å svikte mye nå. Så da er det vel ikke så bortkastet å kjøpe en ny nå da. Altså jeg mener.. det kunne sikkert gått an å plyndre med den, forsøke finne feilen, ta den på et verksted eller noe. Men det er vel ikke så mye verd å bruke tid å penger på når den er så gammel mener jeg? Lenke til kommentar
iver.no Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 (endret) Har hatt 3 pcer, som jeg har kjøpt selv da, så del det utover årene jeg har vært medlem på diskusjon? Ca 0,8 / 1,2. år mellom hver pc. Endret 31. august 2009 av iver.no Lenke til kommentar
program Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 (endret) Jeg har en iMac og en MacBook Pro. 3 "brukbare" (i alle fall 2 av dem) stasjonære PCer fra 3 forkjellige genrasjoner, men alle er oppgradete. En stasjonær som koster flere ganger mer enn jeg anbefaler deg å bruke. To bærbare (bruker stort sett bare en, og tester litt på den andre). Jeg har flere GAMLE PCer liggende som jeg ikke bruker. Jeg kjøper litt her og der da jeg føler for det. Har ikke kjøpt en stasjonær merkePC på mange år. Jeg synes du burde vurdere selv om du trenger ny PC. Føler du at den går mye tregere enn du ønsker, vil jeg anbefale å kjøpe ny/nye deler. Hva andregjør er jo uinteressant for deg, siden andre folk gjerne har andre behov enn deg. Endret 31. august 2009 av program Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 Jeg har en iMac og en MacBook Pro. 3 "brukbare" (i alle fall 2 av dem) stasjonære PCer fra 3 forkjellige genrasjoner, men alle er oppgradete. En stasjonær som koster flere ganger mer enn jeg anbefaler deg å bruke. To bærbare (bruker stort sett bare en, og tester litt på den andre). Jeg har flere GAMLE PCer liggende som jeg ikke bruker. Jeg kjøper litt her og der da jeg føler for det. Har ikke kjøpt en stasjonær merkePC på mange år. Jeg synes du burde vurdere selv om du trenger ny PC. Føler du at den går mye tregere enn du ønsker, vil jeg anbefale å kjøpe ny/nye deler. Hva andregjør er jo uinteressant for deg, siden andre folk gjerne har andre behov enn deg. Nei jeg er ikke enig det er uinteressant. Synes alltid det er lærerikt og interessant å høre andres vurderinger. Lenke til kommentar
program Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Men hvorfor skal du høre på hvor ofte naboen bytter PC for å finne ut når du skal bytte PC? Det kan jo hende naboen driver med hardcoregaming og du med lett internettsurfing. Og om dere bruker den til det samme kan det jo hende at naboen sine krav er større osv. Jeg står fast på at du selv får bestemme når du mener at din PC er for treg. Men ikke missforstå meg helt, jeg har ikke noe i mot at du spør. Lenke til kommentar
Kjeee Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Jeg pleier å bytte ut hele pcen etter en 3 år. Pleier ikke oppdatere hardware i løpet av den tiden. Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Når noe går i stykker innen reklamasjonsfristen pleier jeg som oftest å godsnakke med kundebehandleren for å få noe nyere/bedre evt med mellomlegg. Så, jeg oppgraderer som oftest når noe går i stykker. Ting som kjøleutstyr, strømforsyning, kabinett etc er investert ekstra i for å slippe å kjøpe nytt i ett sett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå