Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Nybygget maskin, men problemer med å starte?

Anbefalte innlegg

Hei,

Satt for litt siden inn litt nytt hardware i pcen min, oppsettet mitt er nå:

Intel core 2 q9550 quad core 2.83 mhz.

Sapphire 4890 vapor-x.

3 gb RAM.

corasair 750w strømforsyning.

Hovedkort fra MSI.

Når jeg startet pc'en etter oppgraderingen vil den ikke boote skikkelig, den skrur seg på som vanelig, men deretter gir den meg et langt pip etterfulgt av to korte, vet ikke helt hva dette betyr, men har hatt det før og da funket pc'en. Uansett så etter disse pipene har kommet viser skjermen dette:

A7380NMS V2.0 032408

Genuine Intel® , Speed: 333x8.5=2831 MHz

Initializing USB controllers .. Done.

3072MB OK

USB Device(s): 1 Keyboard, 1 Mouse

Er det mulig at jeg må resette bios?

Er det noen som vet hva dette betyr og hva jeg må gjøre for å fikse problemet.

Håper på svar raskest mulig, takk på forhånd :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det burde jo ikke ha noe å si hvis jeg har opplevd de samme bipene før mens maskinen fungerte.

edit* fant ut hva pipene betydde, display adapter problem sier det.

hvorfor skal dette ha noe å si når jeg booter opp?

Endret av Synt4xx
Lenke til kommentar

Modell på hovedkort/brikkesett?

Noen hovedkort piper noen ganger et kort pip for hver USB-enhet man har plugget i (har du noe av det? Kan være tastatur/mus som du listet opp)

Er prosessoren ny også? Kan godt være du må flashe BIOS for at CPU skal fungere skikkelig med hovedkortet.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Ja, strøm til skjermkort skal være greit, viftene starter og kortet lyser når jeg skrur på maskinen. Modellen på hovedkortet er et MSI SLI-FI. CPU'en er ny ja, tenkte på å bytte til den gamle igjen for å se om det virker, og hvis det virker tenkte jeg at jeg kunne update Bios. Vet ikke helt hva å flashe Bios betyr men jeg vil prøve alt for å få maskinen i gang igjen, hvordan gjør jeg dette?

Lenke til kommentar

Hvis det er CPU som ikke er støtte i BIOS, vil maskinen noen ganger stoppe helt i begynnelsen og ikke gå videre. Ser ut som at dette kan være tilfelle siden den ikke lister opp CPU-modell, men at det bare står "Genuine Intel®". For å flashe BIOS må du nok bytte tilbake til din gamle CPU, så gå til MSIs hjemmeside og finne nyeste BIOS for hovedkortet ditt. Usikker på om du kan f.eks flashe fra en USB-pinne, hvis ikke så må du forsøke f.eks CD eller i verste fall diskett (som sikkert ytterst få har nå om dagene).

Lenke til kommentar

OK, skal prøve dette snart da, så snart broren min gidder å hjelpe meg :hrm: . poster igjen når jeg har gjort dette. Har du noen erfaringer fra at dette har skjedd btw?

Kan jeg oppdatere Bios fra windows?

Endret av Synt4xx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...