Synt4xx Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Hei, Satt for litt siden inn litt nytt hardware i pcen min, oppsettet mitt er nå: Intel core 2 q9550 quad core 2.83 mhz. Sapphire 4890 vapor-x. 3 gb RAM. corasair 750w strømforsyning. Hovedkort fra MSI. Når jeg startet pc'en etter oppgraderingen vil den ikke boote skikkelig, den skrur seg på som vanelig, men deretter gir den meg et langt pip etterfulgt av to korte, vet ikke helt hva dette betyr, men har hatt det før og da funket pc'en. Uansett så etter disse pipene har kommet viser skjermen dette: A7380NMS V2.0 032408 Genuine Intel® , Speed: 333x8.5=2831 MHz Initializing USB controllers .. Done. 3072MB OK USB Device(s): 1 Keyboard, 1 Mouse Er det mulig at jeg må resette bios? Er det noen som vet hva dette betyr og hva jeg må gjøre for å fikse problemet. Håper på svar raskest mulig, takk på forhånd Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Prøv å les hva de pipene betyr i manualen til hovedkortet du.. Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 (endret) det burde jo ikke ha noe å si hvis jeg har opplevd de samme bipene før mens maskinen fungerte. edit* fant ut hva pipene betydde, display adapter problem sier det. hvorfor skal dette ha noe å si når jeg booter opp? Endret 31. august 2009 av Synt4xx Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 (endret) edit: for sein Endret 31. august 2009 av cozmos Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 ingen andre forslag? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 (endret) Modell på hovedkort/brikkesett? Noen hovedkort piper noen ganger et kort pip for hver USB-enhet man har plugget i (har du noe av det? Kan være tastatur/mus som du listet opp) Er prosessoren ny også? Kan godt være du må flashe BIOS for at CPU skal fungere skikkelig med hovedkortet. Endret 1. september 2009 av Smirnoff Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Du har koblet strøm i skjermkortet? Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 1. september 2009 Forfatter Del Skrevet 1. september 2009 Ja, strøm til skjermkort skal være greit, viftene starter og kortet lyser når jeg skrur på maskinen. Modellen på hovedkortet er et MSI SLI-FI. CPU'en er ny ja, tenkte på å bytte til den gamle igjen for å se om det virker, og hvis det virker tenkte jeg at jeg kunne update Bios. Vet ikke helt hva å flashe Bios betyr men jeg vil prøve alt for å få maskinen i gang igjen, hvordan gjør jeg dette? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Hvis det er CPU som ikke er støtte i BIOS, vil maskinen noen ganger stoppe helt i begynnelsen og ikke gå videre. Ser ut som at dette kan være tilfelle siden den ikke lister opp CPU-modell, men at det bare står "Genuine Intel®". For å flashe BIOS må du nok bytte tilbake til din gamle CPU, så gå til MSIs hjemmeside og finne nyeste BIOS for hovedkortet ditt. Usikker på om du kan f.eks flashe fra en USB-pinne, hvis ikke så må du forsøke f.eks CD eller i verste fall diskett (som sikkert ytterst få har nå om dagene). Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 1. september 2009 Forfatter Del Skrevet 1. september 2009 (endret) OK, skal prøve dette snart da, så snart broren min gidder å hjelpe meg . poster igjen når jeg har gjort dette. Har du noen erfaringer fra at dette har skjedd btw? Kan jeg oppdatere Bios fra windows? Endret 1. september 2009 av Synt4xx Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Noen produsenter har mulighet for å gjøre det. Men det anbefales ikke, siden det angiveligvis lettere kan gå gæli på den måten. Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 1. september 2009 Forfatter Del Skrevet 1. september 2009 Ok, da gjør jeg det via cd da, men kan noe gå galt hvis jeg oppdaterer med feil versjon? (feil versjon av Bios eller feil hovedkort versjon) Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 2. september 2009 Forfatter Del Skrevet 2. september 2009 Brukte Live update alikevel, har ikke restartet pc'en enda. finnes det noen måter jeg kan se bios versjonen min på? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 CPUZ kan du bl.a se slikt med. Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 2. september 2009 Forfatter Del Skrevet 2. september 2009 fungerte , bruker nå nytt skjermkort prosessor og strømforsyning , tusen takk for hjelpen smirnoff, du er nå helten min lykkerus takk skal du ha Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Det var bra det fungerte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå