mesha Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Har nettopp instalert Ubuntu 9.04 på en eldre laptop; Fujitsu Siemens Amilo M 1420 Jeg klarer ikke å stille oppløsningen mer enn 800x600! Jeg har prøvd via "Display" men går ikke høyere, og jeg har sett på "Hardware Drivers", men der står det ingenting. Noen så vet hvordan man fikser dette? Må jeg instalere noen drivere? Laptop Specs Lenke til kommentar
Del Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Den proprietære ATI driveren er faset ut for brikken som står i, men jeg husker ikke akkurat hvilken versjon det skjedde, så det er mulig du ikke får den til 9.04. Antagelig bruker du den åpne driveren nå, og den har åpenbart noen problemer. Jeg ville vel rett og slett rullet inn 8.10 og brukt den proprietære driveren. Er det noe fra 9.04 du vil savne på denne? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Jeg ville søkt i trackeren til Ubuntu (+ Xorg) for å se om noen andre har dette problemet, og evt om det står noe om hvordan man fikser det. Hvis ikke det fører til noe ville jeg rapportert, samt testet om problemet fortsatt er i 9.10 (Alpha4/5). Lenke til kommentar
mesha Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 Fedora 11 løste saken;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå