TheBerkley Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Hei. Jeg har et trådløst hjemme-nettverk, 6 PC-er tilkoblet med D-Link DIR-655. Er det mulig å blokkere internett-tilgangen til individuelle PC-er, slik at kun 5/6, 4/6 PC-er har tilgang? Takker for svar Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Tror det finnes et program som blokkere hjemme-nettverkets tilgang. Skal se om jeg finner den. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Du kan ikke blokkere nettilgangen til andre maskiner fra din egen maskin. Du må se om routeren/modemet du bruker støtter dette, hvis ikke må du stille inn de aktuelle maskinene. Lenke til kommentar
TheBerkley Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 Da jeg satte opp hjemme-nettverket fikk jeg en Nett-adresse jeg skulle gå inn på for å sette passord, etc. Kan det være noe av betydning? PS: Min PC (denne) er "kablet" mot routeren, men de andre er trådløse. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Hvis adressen begynner på 10 eller 192 så er det sannsynligvis adressen til routeren. Vet du hva slags type router du har? Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 (endret) på dlink 655 kan du fint blokkere ute andre pcer.. men du må velge spesifikkt akkurat hvilken enhet du vil blokkere. Gå på advanced -> network filter Der velger du "turn mac filtering on, and deny adapters listed to access the network" - også legger du enkelt og greit til maskinene som skal blokkeres ute.. Endret 31. august 2009 av Fenixen Lenke til kommentar
TheBerkley Skrevet 1. september 2009 Forfatter Del Skrevet 1. september 2009 (endret) Der ja! Nå snakker vi. Ser at det er et annet valg der også: "Turn mac filtering ON, and ALLOW computers listed below access the network". Betyr det at KUN de PC-ene jeg skriver opp kan bruke det trådløse nettet? Si hvis noen på en eller annen måte finner ut av Router passordet. Takker for svar. Endret 1. september 2009 av TheBerkley Lenke til kommentar
Runar Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 MAC-filter er et filter som går på MAC-adressen til hver enkelt maskin (nettverkskortet). Hvis du velger å blokkere en bestemt MAC-adresse er det vanskelig, men ikke umulig, for den blokkerte maskinen å koble seg til nettverket ditt. Selv om de får tak i passordet til nettverket, noe jeg håper du har, vil blokkeringen sørge for at de ikke kan koble seg til. Hvis de får tak i passordet til routeren, derimot, kan de enkelt fjerne blokkeringen. Du bør derfor bytte ut standardpassordet og sørge for at ingen får tak i det nye. Lenke til kommentar
TheBerkley Skrevet 2. september 2009 Forfatter Del Skrevet 2. september 2009 Router-passordet ble skifted da jeg installerte det hele og et nettverks-passord har jeg også, så det blir ikke noe problem. Takk for svarene. Tenker jeg har fått med meg det jeg lurte på nå . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå