Bluestrewng Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 http://www.nj.no/Hallgeir+Opedals+oppskrif....b7C_wJvOZD.ips hei, hvis du ser på den linken jeg har oppgitt og leser litt av teksten [ DU MÅ GÅ LITT NED PÅ SIDEN FØR U KOMMER TIL TEKSTEN] så ser du hvordan forfatteren har brukt det jeg kaller for fancy ord. Altså, greier ikke å komme på hvilket ord man bruker til å beskrive slike ord. Anyways, jeg skal skrive portrettintervju og jeg trenger litt flere fancy ord. Bindende ord, beskrivende ord osv. Bare skriv det du vet! Takk på forhånd:) Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 synonymer/fremmedord du er ute etter? Lenke til kommentar
Bluestrewng Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 synonymer/fremmedord du er ute etter? Hva som helst... Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 (endret) Vanskelig å foreslå noe uten å vite hva man jobber med.Kommer litt ann på hva emnet omhandler. Nevermind.Portrettintervju. Var ikke så altfor "fancy" den ordbruken til henviste tekstforfatter. Temmelig normal. Bruk metaforer,de synonymer du selv kjenner til så går det bra. Leser du bøker,ser filmer ol så kan du sikkert bruke noen beskriveleser og eventuelle "fancy" ord derfra også. For videre utvikling av språk og tekstskriving kan jeg anbefale å lese bøker og aviser.Kan starte med noe personlig anbefalinger; Ernest Hemingway skriver svært godt og er velkjent for sine beskrivelser. Jens Lapidus kan du lese,han har svært godt språk. Gabriel Scott (min personlig favoritt),han skriver godt.Er også dyktig til å beskrive. Lykke til:) Endret 31. august 2009 av SLIguy Lenke til kommentar
Bluestrewng Skrevet 1. september 2009 Forfatter Del Skrevet 1. september 2009 Vanskelig å foreslå noe uten å vite hva man jobber med.Kommer litt ann på hva emnet omhandler. Nevermind.Portrettintervju. Var ikke så altfor "fancy" den ordbruken til henviste tekstforfatter. Temmelig normal. Bruk metaforer,de synonymer du selv kjenner til så går det bra. Leser du bøker,ser filmer ol så kan du sikkert bruke noen beskriveleser og eventuelle "fancy" ord derfra også. For videre utvikling av språk og tekstskriving kan jeg anbefale å lese bøker og aviser.Kan starte med noe personlig anbefalinger; Ernest Hemingway skriver svært godt og er velkjent for sine beskrivelser. Jens Lapidus kan du lese,han har svært godt språk. Gabriel Scott (min personlig favoritt),han skriver godt.Er også dyktig til å beskrive. Lykke til:) Takk takk! SKal selv skrive portrettintervju, så trenger litt sånne ''fancy'' ord! Lenke til kommentar
Pepsi Max Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Flere som går media ? Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Jeg studerer juss. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå