Gå til innhold

Umulig å selges Canon 1000D?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Burde være lett å selge. Jeg la mitt på finn.no på søndag formiddag, var solgt på søndag ettermiddag. Ca 300 besøkende på annonsen på et døgn (satte annonsen til Solgt), mange e-poster, SMS og telefoner. Noen skambud, men flere seriøse.

Lenke til kommentar
Burde være lett å selge. Jeg la mitt på finn.no på søndag formiddag, var solgt på søndag ettermiddag. Ca 300 besøkende på annonsen på et døgn (satte annonsen til Solgt), mange e-poster, SMS og telefoner. Noen skambud, men flere seriøse.

Det er det som er litt av greia, en masse folk kommer med skambud. Jeg orker ikke bruke så mye tid på tullemail.

Lenke til kommentar

Synes det er mange som SELGER som vil ha skampris. Mange vil ha omtrent nypris for et brukt kamera, og det blir meningsløst. 1990 her høres greit ut, men du sier ikke hvilket objektiv som følger med, eller om det bare er hus. Som nent over er prisforskjellen i kroner liten i forhold til nytt, så hvis det var bare hus ville jeg personlig kjøpt nytt fra butikk i stedet for bare hus til 1990 fra privatperson. Det er tross alt brukt, og større usikkerhet ved privatkjøp.

Men det er min personlige mening, og jeg har kanskje høyere terskel enn en del andre for å kjøpe brukt. Det skal være en god deal for MEG hvis jeg skal kjøpe brukt, ellers blir det nytt :)

Lenke til kommentar
Synes det er mange som SELGER som vil ha skampris. Mange vil ha omtrent nypris for et brukt kamera, og det blir meningsløst.

Nå synes jeg du er beskjeden. Realiteten på FINN er mener jeg at omtrent samtlig overpriser gamle kameraer. Og sender du en mail med et mer realistisk bud så hender det at du får sure svar tilbake. Trøsten er vel at QXL selgere er muligens enda mer urealistiske til prisingen.

Som KJØPER av gamle/brukte digitalkameraer bør man også være obs på at kameraene mange kvitter seg med har skjulte feil. En gjenganger er f.eks. sensor- og lcdfeil som man ikke oppdager med en gang. Jeg ville derfor aldri kjøpt et brukt produkt for en høy pris.

Lenke til kommentar

Jeg svarer (som selger) konsekvent høflig på alle slags bud, også skambud. Ofte er det faktisk de som kommer med skambud som etterhvert blir kjøperen (etter at vi sammen har fått justert opp prisen mot ønsket pris, selvfølgelig).

Endret av birk88
Lenke til kommentar

Klart det, men skulle jeg feks. få kun 1000,- for et "nytt" 1000D så er det jo ganske liten vits i å selge. Det kan jo dukke opp en masse problemer etterpå, klage etc. Nei, da er det nok bedre å jobbe et par timer overtid neste gang :)

Synes det er mange som SELGER som vil ha skampris. Mange vil ha omtrent nypris for et brukt kamera, og det blir meningsløst.

Nå synes jeg du er beskjeden. Realiteten på FINN er mener jeg at omtrent samtlig overpriser gamle kameraer. Og sender du en mail med et mer realistisk bud så hender det at du får sure svar tilbake. Trøsten er vel at QXL selgere er muligens enda mer urealistiske til prisingen.

Som KJØPER av gamle/brukte digitalkameraer bør man også være obs på at kameraene mange kvitter seg med har skjulte feil. En gjenganger er f.eks. sensor- og lcdfeil som man ikke oppdager med en gang. Jeg ville derfor aldri kjøpt et brukt produkt for en høy pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...