Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Trekant – Hvor langt kan vi gå?

Gjest Guest_nyskjerrig_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_nyskjerrig_*

Trekant – Hvor langt kan vi gå?

Jeg er en mann på 21 år som har en spennende mulighet. Jeg har en kjæreste på samme alder som meg, og vi elsker hverandre. Vi har et godt og forhold hvor vi stoler på hverandre. Vi har og en felles, god venninne som vi deler mye med, og i senere tid også litt intimitet. Sammen har vi hatt en del netter i samme seng hvor vi har hatt mye moro uten å gjøre noe alvorlig, bare litt roting, for å si det slik. Dessverre har venninnen vår sjeldent anledning til dette, da hun jobber mye. På tross av lite tid med henne har både jeg og damen min et godt og nært forhold til henne bygget på tillit. Vi har ennå ikke funnet ut hvor langt vi tørr/ønsker å gå, siden det stort sett varierer. Jeg er fullstendig klar over at trekanter kan være ødeleggende, og akter selvfølgelig ikke å risikere mitt forhold til verken kjæresten eller venninnen, så vårt eksperiment vil avbrytes om nødvendig. Det jeg ønsker med denne posten, er å høre om noen har lignende erfaringer, tilbakemeldinger eller tanker de gjør seg om dette temaet.

På forhånd takk.

Mvh. en oppdager i Tigerstaden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_nyskjerrig

Hyggelig med en tilbakemelding :)

Jeg følger tankegangen din, og er klar over at det er stor risiko med slike relasjoner. Nettopp derfor vi går svært sakte fremover og avbryter om nødvendig. Men hverken jeg eller min kjære kunne tenkt oss å ha trekant med en vilt fremmed, så det er i hvert fall utelukket. Slik situasjonen er i dag går det mer på utforskning av en helt begynnende fase vil jeg si. Som sagt har vi ikke avgjort hvor mye vi vil gjøre, men sex med alle tre er i dag egentlig urealistisk. Det jeg lurer på er hva andre har erfart? Ifølge SSB har 13% av Norges befolkning mellom 18 og 50 har prøvd sex med flere menn eller kvinner, så det er garantert en del på forumet som har erfaringer på godt og vondt fra dette. Noen med egenerfaringer eller tanker om emnet?

Kilde for prosentpåsand: http://www.dagbladet.no/2009/06/08/magasin...samliv/6612312/

Lenke til kommentar
Jeg er fullstendig klar over at trekanter kan være ødeleggende, og akter selvfølgelig ikke å risikere mitt forhold til verken kjæresten eller venninnen

Hvorfor skriver du dette da?

Min erfaring er at det beste er å overse Dagbladets sexoppslag, uansett hvor pålitelige de måtte virke. Du kommer mye lengre ved rett og slett å utradere disse som kilder og heller stole på din egen sunne fornuft.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_nyskjerrig_

Fordi jeg ikke ser på vår situasjon som en trussel for forholdet i dag, og ønsker andres erfaringer på dette området.

Generelt bør vel alle ha som regel å ta all info med en klype salt. Men dagbladets artikkel er en persons syn på saken, og jo fler syn en får på saken, jo bedre mening kan man gjøre seg selv. Jeg ville ikke finne på å følge en avisarikkel blindt. Og nå har jeg lest din mening, og har et litt videre perspektiv på saken. Takker.

Lenke til kommentar

Har dere (særlig du og kjæresten) satt dere ned å snakket ordentlig om dette? Hvor grensene går, er dere villige til å tøye grensene o.l.?

Jeg kunne aldri hatt trekant med partneren min! Jeg er nok både for sjalu og "old fashion" for sånt, og heldigvis deler han min mening også. Utifra dette skjønner du nok at i alle fall jeg ikke kommer med noen positive erfaringer eller tanker rundt trekanter i forhold. Men, jeg har erfaring fra både tre- og firkanter utenfor forhold, og har bare positivt å si om begge deler! Flotte utforskende opplevelser med venner jeg er/var trygge på, og ingen negative opplevelser rundt dette etterpå. :)

Edit; du er klar over risikoen med å utforske, så du får selv avgjøre om det er verdt å kaste forholdet for en natt utsvevende kos med andre. ;)

Endret av Penance
Lenke til kommentar

Vi minner om reglene for gjesteposting, som du finner i egen boks øverst i forumet. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_nyskjerrig_*_*

Ja, vi har hatt det som tema et par ganger. Vi er vel begge klar over hvor grensene går i dag, og om vi går videre snakker vi så klart sammen om hvor mye grensene kan tøyes, eventuelt flyttes. At de skal flyttes hele veien på kort tid er ikke en gang vurdert.

Nei, jeg kan fult ut forstå at du ikke vil prøve det, da det medfører risikoer. I tillegg er det jo mange som ikke liker tanken på at andre koser med kjæresten, noe jeg selv forstår og føler. Men det er ikke så problematisk om det er en vi begge har full tillitt til, det er i hvert fall min oppfattning av våre meininger.

Ja, jeg er klar over risikoen, men jeg kommer ikke til å "kaste forholdet for en natts utsvevende kos", som du sier. Som tidligere sagt, det er LANG tid til de felles nettene kommer opp på det nivået da risikoen for sjalusi er stor, og dit kommer vi sakte.

OT: På godt og vondt kan alle mennesker flytte sine egne grenser kraftig, om det bare gjøres over lang tid og mange, små skritt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...