Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forelsket i ei anna

Gjest Pirum

Anbefalte innlegg

Har vært kjæreste med dama i 3 1/2 år nå, og vi har hatt våre ups and downs så klart. Vi trives dog veldig godt i hverandres selskap, og det har ikke vært noe særlig drama. Men nylig møtte jeg ei jente som jeg er blitt ordentlig forelska i. Har bare møtt henne noen ganger, men vi har en gjennsidig kjemi som jeg aldri har opplevd med noen (ikke når forholdet til dama mi var nytt heller). Vi har kysset, og hun har sagt at hun har følelser for meg. Egentlig vil jeg bare gjøre det slutt med hun som jeg er sammen med, ikke nødvendigvis for å bli sammen med hun andre, men fordi det ikke er rett å være kjærester når jeg er forelsket i noen andre. Samtidig lurer jeg på om det er verdt det? Jeg har en fantastisk kjæreste, og for henne vil dette komme som lyn fra klar himmel. Vi har ingen åpenbare problemer i forholdet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forelskelser kommer og går, det er kroppen som skiller ut hormoner som gjør deg forelsket, og det varer ikke lenge.

Når man er forelsket i en person så tenker man mye positivt om personen. Man har da problemer med å innse det negative.

Når forelskelsen er over, så sitter du igjen med den virkelige verden. Det er her du er med din nåværende kjæreste.

Du sier du hadde ikke slik følelser med din nåværende kjøreste da dere møttes, det er fordi hun er mer glad i deg enn du er i henne. Du har sikkert blitt servert alt i sølvfat av dama di uten at du er klar over det. Tenk nøye gjennom dette.

Om du er lur og tenker langsiktig, så ikke gjør det slutt med kjæresten din. Pga hvis det skulle hende noe med deg i framtiden, så er du hvertfall trygg på at det er noen som kjenner deg godt i over 3 år, og som er glad i deg.

Jeg er ikke deg, du må finne ut selv på hva som er best for deg. Men husk dette:

"Forelskelser gjør en blind".

Lenke til kommentar
Jeg gikk litt hardt ut, og han må ikke nødvendigvis gjøre det slutt, men å være sammen pga trygghet er bare dumt.

Tja, men du har et godt poeng i at han har bæsjet på leggen. Han tråkket nok over når han kysset den andre jenten. Poenget er som Game-Master sier, forelskelser kommer og går. Du må ikke komme her å si at de som har vært sammen i 40 år alltid har vært like gale etter hverandre :p

Lenke til kommentar

Hvis du skal slå opp med en kjæreste hver gang du får en forelskelse eller blir betatt av noen kommer du desverre til å leve et ensomt liv.

Forelskelser kommer og går i hytt og pine, og det er livets små forholds-tester. Og det er der man skiller ut de gode forholdene fra de dårlige. Noe du har vist at du er i den siste kategorien da du kysset denne jenta.

Du har rett og slett driti deg ut, og om du skal slå opp med dama eller ikke er noe du bare må vurdere. Men uansett burde du ha nok respekt for dama di til å fortelle henne hva som har skjedd, så hun selv kan avgjøre om hun vil være i et forhold der en forelskelse kan resultere i utroskap. (da utroskap selvfølgelig er definert av forholdets grenser)

Lenke til kommentar

Du er i denne situasjonen fordi du tenker for mye på den andre jenta. Du tenker på hvordan det er å være sammen med henne. At dere vil ha det bra sammen, og hun er den perfekte jenta for deg osv.

Jo mer du tenker på henne, jo dypere blir det, og til slutt så blir det vanskelig å unngå et brudd med kjæresten. Spesielt når den andre jenta har gjensidig følelser for deg.

Det er ingen vits å pine deg selv. Du har 2 valg:

1. Gjøre slutt med kjæresten og bli sammen med den andre jenta

2. Slutt å tenke om den andre jenta

Om du velger alternativ 1 så må du regne med konsekvenser senere, fordi ingenting er sikker.

Om den andre jenta er SMART, så vil hun mest sannsynlig gjøre slutt med deg når følelesen av forelskelsen er over, eller når hun er lei av deg.

Pga usikkerhet, usikkerhet fordi du kan gjøre slutt på et forhold med en som er glad i deg, bare fordi du er forelsket i en annen.

Det er ikke gyldig grunn for å gjøre slutt med en "fantastisk" kjæreste.

Lenke til kommentar
Om den andre jenta er SMART, så vil hun mest sannsynlig gjøre slutt med deg når følelesen av forelskelsen er over, eller når hun er lei av deg.

Som stort sett er vanlig praksis i alle forhold. De fleste gjør det jo slutt fordi man er lei av den andre - no news.

Pga usikkerhet, usikkerhet fordi du kan gjøre slutt på et forhold med en som er glad i deg, bare fordi du er forelsket i en annen.

Jammen man skal da vel ikke være i et forhold bare fordi noen er glad i deg - det skal jo gå begge veier.

Det er ikke gyldig grunn for å gjøre slutt med en "fantastisk" kjæreste.

Joda - det er det.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Som mennesker, så blir vi lei av alt. Hvis vi får servert mye av det SAMME.

Uansett om det er mat, penger, damer t.o.m morra di.

Rayline: Du må lære deg å beholde balansen, og ikke gi opp hvis du blir lei av noe

For å oppnå noe helt spesielt med en person, så må du ha tålmodighet. Fordi ingenting som er spesiell, er skapt over natta.

- Får du mye, uten å gi noe tilbake, så vil du kjeder deg, og finne spenning hos en annen

- Gir du mye uten å få noe tilbake, så blir du usikker på forholdet

Det er vanlig å streber etter mer, når man egentlig har fått nok. Men det som er viktig er at du må være klar over det.

"Those whom are aware of their consciousness, have the ability to change their own destiny"

Du bør være takknemlig for at det er en fantastisk jente som er glad i deg.

Lenke til kommentar

Stick it out. Dere er nede i en bølgedal, ikke gjør noe du vil angre på..

Jeg har vært i omtrent akkurat samme situasjon som deg, vært sammen lenge, forholdet var blitt litt "kjedelig"/rutine i det siste og jeg ble betatt av en annen.. Men jeg slo opp. Og angrer på det den dag i dag, selv om det er to år siden.

Vær hvertfall VELDIG sikker før du evt. slår opp, tenk på det lenge, kanskje snakk med noen du stoler på om det.

Lenke til kommentar

Det at man agrer på noe er vel ikke verdens undergang. Hvem går vel gjennom livet uten å angre på noe? Big deal.

@ Game-master.

Rayline: Du må lære deg å beholde balansen, og ikke gi opp hvis du blir lei av noe.

Den her synes jeg var skikkelig morsom du..... :sleep:

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...