hypnotize7 Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 (endret) Etter å ha slitt med å få jobb, så flyttet jeg til en større by i mai/juni - akkurat som NAV vil. Jeg tenkte at med bilen, så kunne jeg lettere ha tilgang til hele Østlandet. Men det går trått å søke jobb, har søkt noen hundre jobber i Østlandet siste 2 årene + at jeg har prøvd å jobbe gratis flere steder på det forrige stedet jeg bodde, men de hadde ikke økonomi til å ansette meg. Jeg har vært syk i noen år, så har et stygt hull i CV´n min som er vanskelig å vri seg unna, selv om jeg er totalt frisk nå. Så jeg er vel ferdig attført egentlig, men mangler litt hjelp til å komme meg videre. Jeg hadde håper på at istedet for endesløs jobbsøking, så kunne NAV og jeg sammen funnet en plass der jeg (på ny) kunne fått vist meg frem gratis i håp om det hadde fått øynene opp for dem om meg. Men det som er problemet er at jeg overhode ikke får kontakt med dem! Jeg ringte kontoret i den nye kommunen min i juni og sa jeg ville ha en prat med dem så kjapt som mulig. Da sa de at jeg måtte vente til de fikk papirene fra den forrige kommunen min, så plutselig en dag i juli ringte det en og presenterte seg som saksbehandleren min. Hun sa at hun skulle på ferie og at hun skulle ta tak i saken etter det. Jeg har etter hun har kommet tilbake på jobb ringt maaaange ganger å spurt om å få prate med henne, alle gangene har hun vært opptatt herfra til helvete med saksbehandling - uten å hatt 2 minutters mulighet for å ringe meg. Om hun har det så travelt at jeg må vente enda 3 uker, så vet jeg i hvertfall at det skjer noe!* Alle som tar tlf hos det NAV kontoret sier at de skal skrive en mail om at jeg har ringt, på fredag møtte jeg opp på NAV personlig og ba om å få snakke med hun. Dama i skranken sendte på ny en mail og ingenting har skjedd. Jeg forventer seff ikke at NAV skal skaffe meg en jobb, men greit å ha flest mulig hester å spille på! Jeg har ikke NOEN korrespondanse fra NAV-kontoret, finnes det noen regler for hvor lenge jeg må holde ut å vente? Frister å sette opp teltet utenfor og lage masse bråk i avisa, men hun som skal være saksbehandleren skal visst være veldig bra har noen sagt så da er dette lite lurt! Skandale at ingen har hatt mulighet til å prate med meg på 3 mnd!!!! *Allment kjent at dette NAV-kontoret er underbemannet, så i vår søkte de etter saksbehandlere, noe jeg selvfølgelig søkte på. Hørte iiiiiingenting, det er jo litt dårlig gjort når det er enkelt å svare på mailen jeg sendte med jobbsøknaden. Godt mulig jeg ikke var kvalifisert i deres øyne - men et høflig avslag er jo vanlig folkeskikk, dessuten så er jo dette et offentlig kontor som driver med sånn - så om private gir blaffen, kunne i hvertfall de gjort det. Endret 31. august 2009 av hypnotize7 Lenke til kommentar
tralala111 Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Vis du ikke får trygd fra dem. Så kan du bare glemme at de skal løfte en finger for å hjelpe deg. første priotert hos dem er å hjelpe de som får trygd vis du ikke har rett på noe stønader fra dem,så hjelper det lite å registrere seg som arbeidsledig hos nav.. Du kan melde deg på amo kurs hos dem... Lenke til kommentar
Slackbert Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 (endret) tralala111 har rett. Verken NAV nå eller aetat før, har det minste fokus på de som ikke kvalifiserer til utbetalinger fra dem. Jeg avsluttet utdannelsen (IT) like etter at "bobla sprakk", og ble fortalt med rene ord på aetat at utdannede folk regnes som så resurssterke at de ikke hadde noe fokus på dem. Bortsett fra jobbsøkerkurs, da. Uansett, det jeg gjorde er det kanskje ikke alle som vil, men likevel: Jeg søkte om støtte til livsopphold på sosialkontoret, og tilbød min arbeidskraft gratis til diverse arbeidsgivere (sosialkuratoren var forøvrig svært velvillig når jeg fortalte om planen). Fikk svært fort napp, og relevant jobb der etter ca. 6 mnd. Endret 1. september 2009 av Slackbert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå