Such Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Jeg har problemer med at min nåverende modem/router ikke er sertifisert for bruk til xbox 360 noe som gir meg problemer med å koble meg til xbox-live. Jeg har lest meg til nok informasjon til å åpne de trengte portene og den trengte mtu-skalaen er på 1500. Men jeg får fremdles ikke til å justere denne mtu`en på routeren. Det som gir meg problemner med å koble meg til xbox-live, altså. Så nå må jeg kjøpe meg nytt modem, men jeg mener å ha lest at det er ingen smal sak å skifte modem/router hvis man kjøper ett som ikke kommer fra leverandøren av nettlinjen, da den man får tilsendt som regel er satt opp til å fungere optimalt med den linjen man har. Hvilke ting må jeg se til at er på plass før jeg kjøper ett nytt modem og bruker det til xbox? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Det viktigste er at det støtter Annex_B og ikke Annex_A. Endel webshopper selger Annex_A som ikke funker her i Norge... Det er forøvrig godt mulig du kan bruke routermodem i bridge. Det avhenger av type routermodem og leverandør. Da behøver du bare en vanlig router bak. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Så lenge nettleverandør gir ut påloggingsinformasjon er det ikke noe problem med eget modem. Vet dog om noen ISP som ikke deler ut slik info, og man er da i praksis "låst" til denne sin boks. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 De foretrekker jo at vi bruker ISP sitt modem så det er lettere å hjelpe folk som ringer og sier "internetten min virker ikke! halp!" Men det skal ikke være noe problem å bytte til noe helt annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå