Gå til innhold

Sende gratis sms via gprs?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du bruker egne applikasjoner kan/kunne du gjøre det, men det er tungvinte løsninger som aldri har slått an. Det krever også at både sender og mottaker har installert applikasjonen.

Ok, da er det sikkert det jeg har forvekslet det med. Ser jeg har en funksjon på telefonen under smsinnstilinger om å bruke gprs.

Lenke til kommentar
Ok, da er det sikkert det jeg har forvekslet det med. Ser jeg har en funksjon på telefonen under smsinnstilinger om å bruke gprs.

Vel, det finnes faktisk innebygd støtte for å sende SMS over GPRS men denne funksjonaliteten er ikke støttet i nettverket hos noen norske operatører, og kommer trolig aldri til å bli det av økonomiske årsaker.

Lenke til kommentar

Vel, det finnes faktisk innebygd støtte for å sende SMS over GPRS men denne funksjonaliteten er ikke støttet i nettverket hos noen norske operatører, og kommer trolig aldri til å bli det av økonomiske årsaker.

Ja, det var det jeg trodde. Det skal være fullt mulig å sende via gprs, men det vil vell leverandørene tape på. En kan sende veldig mange smser på en mb datatrafikk. Ringe via gprs/3g er vell også mulig, slik som Skype på telefonen. Da kunne man vell teoretisk klart seg kun med gprs/3g trafikk.

Lenke til kommentar
Dette blir aldri implementert skikkelig hos nettleverandørene før vi som forbrukere krever det av dem. Her flår de oss for store summer, for noe som er mulig å få til, nesten gratis.

Ja, det er sant. Men jeg tror det er store begrensninger på 3G nettet i Norge. De er vell grunnen for at datatrafikk er såpass dyrt som det er. Ser du rundt på forskjellige "fri trafikk" abonnementer så har alle begrenset nedlastningsmengden til 1-5 gb, desverre. Jeg tenkte å skifte abonnement til Netcom sitt Connect. Ser ingen bedre alternativer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...