Gå til innhold

Er der reise/avbest-forsikring i kredittkort..?

Delvis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De fleste kredittkort har dette, men jeg ville ikke tatt det som en selvfølgelighet.

Sjekk betingelsene på kortet ditt og vurder om ette er nok forsikring.

Husk også at det kan være stor forskjell på forsikringer der du får hjelp til å ordne ting som hjemreise om du blir alvorlig syk og forsikrninger der du får reffundert utgifter eller deler av disse.

Sam

Lenke til kommentar

Ja jeg har et sånt som dette: Cresno

Og et sånt som dette: SR-bank

Kan ikke se at det står noe om reise og avbestillings-forsikring.(det er vanlige kort, ikke noe sånt "pluss", "gull" eller noe sånt)

Som jeg forsto på han, var det standard på kredittkort. Men det er det da altså ikke forstår jeg.

Har jo reiseforsikring gjennom den vanlige forsikringen jeg (gjensidige).

Men tenkte det, at det trengs jo ikke smør på flesk.

Men hvis det var slik forsikring i kortene, skulle jeg tro det ble bedre opplyst.

Lenke til kommentar

Er nok ikke reiseforsikring på noen av de to kortene du har.

De fleste kredittkort er gratis å inneha, og flere har innebakt reiseforsikring. Vanligvis må minst 50% av reisekostnadene være betalt med kredittkortet for at forsikringen skal tre i kraft.

RE:member, LOfavør og MasterCard Gold fra sparebanken er alle kort med innebakt reiseforsikring.

Men sjekk vilkårene og se hva som passer deg best.

Lenke til kommentar

Jeg har LOfavør og der må reiseforsikring betales utenom. Betales til Sparebanken 1 som er LOfavør sin hovedleverandør av forsikring. Jeg vil ikke ha noe kredittkort og da bruker jeg heller denne metoden å betale på.

Var like greit å organisere seg, da betaler man kontigent og forsikring hver måned og denne trekkes automatisk av lønnsslippen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...