Gå til innhold

[Løst]Defekt pc, vill ha filene inn på ny pc..

Gjest

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en Hitachi 5K250-250GB Harddisk som jeg hadde i min gamle pc som nå er defekt.

Jeg har lyst og legge filene inn på min nye pc, men hvordan? har de kabler eller noe slik som jeg kan kjøpe på expert eller er det noe jeg må bestille på nett, i så fall hvor på nett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det greieste er vel å kjøpe et tomt, eksternt diskkabinett med USB-interface, og så putte den gamle disken din inni der. (Pass på å velge et som passer din disk; SATA vs. IDE)

Nettbutikkene er vel det rette stedet for sånne ting.

En billigere løsning er å velge en USB-adapter-dings som kobles bak på disken. Disken må få strøm fra PC'en på vanlig måte. Det er neppe noen god løsning over lengre tid, men hvis du bare skal kopiere over filer én gang, så ...

Lenke til kommentar

Hvor kan jeg kjøpe en sånn USB-adapter-dings? leste litt om en SATA til USB 2.0 ting, er det en sån du mener... har bare en haug med musikk, filmer og spill som skal kopierest en gang.. og jeg vill ikke laste alt ned igjen (internet på 100kbs)...

Lenke til kommentar
Hei, jeg har en Hitachi 5K250-250GB Harddisk som jeg hadde i min gamle pc som nå er defekt.

Jeg har lyst og legge filene inn på min nye pc, men hvordan? har de kabler eller noe slik som jeg kan kjøpe på expert eller er det noe jeg må bestille på nett, i så fall hvor på nett?

Hei.

Disken du har er vel en 2.5" SATA disk og da trenger du en sånn sak

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338312

Geir

Lenke til kommentar

Du kan flytte over den gamle harddisken i den nye pc'n, og deretter bare kopiere filene.

Dersom harddisken er defekt, er det mulig å hente ut deler av det som er lagret der på gjenopprettingslabratorium, det koster alt fra 1000 til 20000 kroner avhengig av kvaliteten på arbeidet de utfører der.

Du kan sikkert få det både enda billigere eller dyrere også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...