snoball Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 Sånn ja, så velger du 2nd slave: philips dvd8631 til å være første valget, så skal du se at den booter fra restore dvdn i stedet for hardisken... Ok. Jeg trykket ned til jeg var på 2nd slave: philips dvd8631 Når jeg var på den trykket jeg enter da startet pcn helt normalt igjen, det ble vel feil?? Ja, det ble i hvertfall feil... Jeg syns du sa i stad at dette var en Restore DVD..? Og jeg antar at du kun har ett DVD-drev på maskinene din, og at restore DVD sitter i den? I såfall må du inn på bootmenyen igjen, og se om hvilke valg du har for å endre rekkefølgen på listen.. Det er ikke gitt at Enter knappen er noe annet enn Save and Exit. si hva du ser av mulige komandoer... Jeg gik inn på bios nå Trykket først TAB så DEL Her gik jeg til Boot menyen og trykket + på Dvd greia. så det ble den første. Hvertfal av de 2 som var på Cd Rom. Så ble skjermen svart en liten stund før den begynte og laste opp windows igjen, så måtte jeg logge inn og det tok lenger tid en vanlig. nå er jeg logget inn og veit ikke hva jeg skal gjøre. Ble dette riktig? Tror kanskje det ble like feil som i ste, men hvordan velger jeg cdrom fremfor hardisk? Takk for alle svar folkens!! Lenke til kommentar
snoball Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 Gikk igjen inn på Bios Her ser jeg at Boot Device Priority er: 1st CDROM 2st Removable 3st Hard Disk 4th Disabled er ikke det rikig a? Skjønner ingen verdens ting jeg nå. Lenke til kommentar
NochLess Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Sånn ja, så velger du 2nd slave: philips dvd8631 til å være første valget, så skal du se at den booter fra restore dvdn i stedet for hardisken... Ok. Jeg trykket ned til jeg var på 2nd slave: philips dvd8631 Når jeg var på den trykket jeg enter da startet pcn helt normalt igjen, det ble vel feil?? Ja, det ble i hvertfall feil... Jeg syns du sa i stad at dette var en Restore DVD..? Og jeg antar at du kun har ett DVD-drev på maskinene din, og at restore DVD sitter i den? I såfall må du inn på bootmenyen igjen, og se om hvilke valg du har for å endre rekkefølgen på listen.. Det er ikke gitt at Enter knappen er noe annet enn Save and Exit. si hva du ser av mulige komandoer... Jeg gik inn på bios nå Trykket først TAB så DEL Her gik jeg til Boot menyen og trykket + på Dvd greia. så det ble den første. Hvertfal av de 2 som var på Cd Rom. Så ble skjermen svart en liten stund før den begynte og laste opp windows igjen, så måtte jeg logge inn og det tok lenger tid en vanlig. nå er jeg logget inn og veit ikke hva jeg skal gjøre. Ble dette riktig? Tror kanskje det ble like feil som i ste, men hvordan velger jeg cdrom fremfor hardisk? Takk for alle svar folkens!! Det er nok like feil, resultatet du er ute etter er at når maskinen starter på nytt, skal du enten få valget "Press any key to boot from CD-rom", evt at den bare booter fra den automatisk, du skal uansett ikke få windowsskjermbildet, hvis du får det, har det skjedd noe feil... Kanskje dumt spørsmål, men du trykker Save and Exit ikke sant? Ikke bare Exit..? Står det noe øverst om hvilken BIOS versjon/type dette er..? Lenke til kommentar
snoball Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 Sånn ja, så velger du 2nd slave: philips dvd8631 til å være første valget, så skal du se at den booter fra restore dvdn i stedet for hardisken... Ok. Jeg trykket ned til jeg var på 2nd slave: philips dvd8631 Når jeg var på den trykket jeg enter da startet pcn helt normalt igjen, det ble vel feil?? Ja, det ble i hvertfall feil... Jeg syns du sa i stad at dette var en Restore DVD..? Og jeg antar at du kun har ett DVD-drev på maskinene din, og at restore DVD sitter i den? I såfall må du inn på bootmenyen igjen, og se om hvilke valg du har for å endre rekkefølgen på listen.. Det er ikke gitt at Enter knappen er noe annet enn Save and Exit. si hva du ser av mulige komandoer... Jeg gik inn på bios nå Trykket først TAB så DEL Her gik jeg til Boot menyen og trykket + på Dvd greia. så det ble den første. Hvertfal av de 2 som var på Cd Rom. Så ble skjermen svart en liten stund før den begynte og laste opp windows igjen, så måtte jeg logge inn og det tok lenger tid en vanlig. nå er jeg logget inn og veit ikke hva jeg skal gjøre. Ble dette riktig? Tror kanskje det ble like feil som i ste, men hvordan velger jeg cdrom fremfor hardisk? Takk for alle svar folkens!! Det er nok like feil, resultatet du er ute etter er at når maskinen starter på nytt, skal du enten få valget "Press any key to boot from CD-rom", evt at den bare booter fra den automatisk, du skal uansett ikke få windowsskjermbildet, hvis du får det, har det skjedd noe feil... Kanskje dumt spørsmål, men du trykker Save and Exit ikke sant? Ikke bare Exit..? Står det noe øverst om hvilken BIOS versjon/type dette er..? Skrudde av og på pcn nå. Simens bildet kom frem og så ble det svart i 1 minutt eller noe, etter det kom det frem windows shitten... Jeg har lagret og alt det. Versonen er :Phoenix - awardBIOS CMOS Setuå Utility Lenke til kommentar
NochLess Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Skrudde av og på pcn nå. Simens bildet kom frem og så ble det svart i 1 minutt eller noe, etter det kom det frem windows shitten... Jeg har lagret og alt det. Versonen er :Phoenix - awardBIOS CMOS Setuå Utility Hm...sært, da virker det i hvertfall som den prøver å boote fra cdn uten å få det til.. Prøv å bytt hvilket drev (skuff) du har dvdn i, evt bytt rekkefølgen på de to.. Kan også prøve å trykke en random tast mens skjermen er svart.. Problemet er at det burde fungere nå... Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Nei. Det blir nok ikke helt riktig. Er du sikker på at du har riktig CD? Dersom du har instruksene som kom med maskinen anbefaler jeg deg å lese disse. Pcn er 2-3 år gammel og instruksene er desverre kastet for lenge siden. på cdn står det: Fujitsu Simens Product Recovery DVD Microsoft Works 8.0 The software included on this recovery DVD was pre-installed on your hard drive at the factory and may only be used for backup and recovery of your Fujitsu Simens Computers system. Support for these product is provided by Fujitsu Simens Computees For Destribution Only With A New Fujitsu Simens PC Jeg spør fordi jeg ikke har peiling i det hele tatt!! Men er det riktig cd ? Det kan se ut til at denne DVD er Recovery ene og alene for Works. Lenke til kommentar
NochLess Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Det kan se ut til at denne DVD er Recovery ene og alene for Works. Ser hva du mener, er sært både og ha Recoverydiscen og Works på samme CD, og å ha en egen recovery disc for Works... Det siste er i mine øyne det minst sannsynlige.. Men men.. Men du snoball, navnet på pcn burde stå bak, og hvis det er en FSiemens, burde den hete noe tilsvarende av Amileo***** Lenke til kommentar
snoball Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 Her er bilder Fra menyen. Noe som er galt? Lenke til kommentar
NochLess Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Hm... Ser jo greit ut.. Prøv å endre DVD8631 til Primary IDE Master. Lenke til kommentar
snoball Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 Det kan se ut til at denne DVD er Recovery ene og alene for Works. Ser hva du mener, er sært både og ha Recoverydiscen og Works på samme CD, og å ha en egen recovery disc for Works... Det siste er i mine øyne det minst sannsynlige.. Men men.. Men du snoball, navnet på pcn burde stå bak, og hvis det er en FSiemens, burde den hete noe tilsvarende av Amileo***** Fant ikke noe navn der. Kun serie nr. Lenke til kommentar
snoball Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 Hm... Ser jo greit ut.. Prøv å endre DVD8631 til Primary IDE Master. hvordan gjør jeg dette? Lenke til kommentar
NochLess Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 På det første bildet du la ut står Primary IDE Master satt til None, det burde gå an å velge den få opp en liste med mulige valg, for så å velge DVD. Hvis du ikke får gjort det / at det forsatt ikke fungerer må jeg bare melde pass.. Må få lest litt jus i dag også Lenke til kommentar
snoball Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 På det første bildet du la ut står Primary IDE Master satt til None, det burde gå an å velge den få opp en liste med mulige valg, for så å velge DVD. Hvis du ikke får gjort det / at det forsatt ikke fungerer må jeg bare melde pass.. Må få lest litt jus i dag også Takk for svar. men når jeg tryker på den kommer det opp noen auto greier, men ikke noe Dvd Lykke til Med jus lesinga. Lenke til kommentar
NochLess Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Jaja... Lykke til, håper det fins klokere hoder enn mitt her som kan hjelpe deg... Lenke til kommentar
snoball Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 Modellen er foresten: Fujitsu Siemens Scaleo P Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Husk at emnetittelen skal beskrive trådens innhold og det skal komme klart frem av førsteinnlegget hva temaet for tråden er. Unngå overdreven bruk av store bokstaver og tegn. Emnetittel skal være på minimum tre ord. I henhold til retningslinjene er emnetittel endret til noe som lettere kan gi bedre tilbakemeldinger og/eller assistanse. Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå