snoball Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Har en Fujitsu Simens pc Den skal nu restartes, har recovery-cd og driver-cd. men jeg har ikke peiling på hvordan man gjør det!?!? er det noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Palme Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Hei, du mener kanskje restore? (restarte er å starte maskinen på nytt) Dersom du skal restore, eller re-installere maskinen til den standen den var når du fikk maskinen anbefaler jeg deg å ta backup av de tingene du vil ta vare på. Etter dette er gjort er det bare å sitte recovery-cden i cd-stasjonen og starte maskinen på nytt ( restarte ;-) ) Lenke til kommentar
snoball Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 Hei, du mener kanskje restore? (restarte er å starte maskinen på nytt) Dersom du skal restore, eller re-installere maskinen til den standen den var når du fikk maskinen anbefaler jeg deg å ta backup av de tingene du vil ta vare på. Etter dette er gjort er det bare å sitte recovery-cden i cd-stasjonen og starte maskinen på nytt ( restarte ;-) ) Jeg har tat backup av alt som jeg skal ha. Har satt inn cdn men ingen ting skjedde. Nå gikk jeg inn på min datamaskin og her dobbelklikket jeg på cdn. I dette øyeblikk instaleres Microsoft Works. er dette riktig? Lenke til kommentar
Palme Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Nei. Det blir nok ikke helt riktig. Er du sikker på at du har riktig CD? Dersom du har instruksene som kom med maskinen anbefaler jeg deg å lese disse. Lenke til kommentar
snoball Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 (endret) Nei. Det blir nok ikke helt riktig. Er du sikker på at du har riktig CD? Dersom du har instruksene som kom med maskinen anbefaler jeg deg å lese disse. Pcn er 2-3 år gammel og instruksene er desverre kastet for lenge siden. på cdn står det: Fujitsu Simens Product Recovery DVD Microsoft Works 8.0 The software included on this recovery DVD was pre-installed on your hard drive at the factory and may only be used for backup and recovery of your Fujitsu Simens Computers system. Support for these product is provided by Fujitsu Simens Computees For Destribution Only With A New Fujitsu Simens PC Jeg spør fordi jeg ikke har peiling i det hele tatt!! Men er det riktig cd ? Endret 31. august 2009 av snoball Lenke til kommentar
KaaaKeee Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Nei. Det blir nok ikke helt riktig. Er du sikker på at du har riktig CD? Dersom du har instruksene som kom med maskinen anbefaler jeg deg å lese disse. Pcn er 2-3 år gammel og instruksene er desverre kastet for lenge siden. på cdn står det: Fujitsu Simens Product Recovery DVD Microsoft Works 8.0 The software included on this recovery DVD was pre-installed on your hard drive at the factory and may only be used for backup and recovery of your Fujitsu Simens Computers system. Support for these product is provided by Fujitsu Simens Computees For Destribution Only With A New Fujitsu Simens PC Har du modellnummeret til pc'n? Lenke til kommentar
snoball Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 Nei. Det blir nok ikke helt riktig. Er du sikker på at du har riktig CD? Dersom du har instruksene som kom med maskinen anbefaler jeg deg å lese disse. Pcn er 2-3 år gammel og instruksene er desverre kastet for lenge siden. på cdn står det: Fujitsu Simens Product Recovery DVD Microsoft Works 8.0 The software included on this recovery DVD was pre-installed on your hard drive at the factory and may only be used for backup and recovery of your Fujitsu Simens Computers system. Support for these product is provided by Fujitsu Simens Computees For Destribution Only With A New Fujitsu Simens PC Har du modellnummeret til pc'n? Hvor langt er det? Består det av tall og bokstaver? Skal ta en titt Lenke til kommentar
snoball Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 Nei. Det blir nok ikke helt riktig. Er du sikker på at du har riktig CD? Dersom du har instruksene som kom med maskinen anbefaler jeg deg å lese disse. Pcn er 2-3 år gammel og instruksene er desverre kastet for lenge siden. på cdn står det: Fujitsu Simens Product Recovery DVD Microsoft Works 8.0 The software included on this recovery DVD was pre-installed on your hard drive at the factory and may only be used for backup and recovery of your Fujitsu Simens Computers system. Support for these product is provided by Fujitsu Simens Computees For Destribution Only With A New Fujitsu Simens PC Har du modellnummeret til pc'n? Hvor langt er det? Består det av tall og bokstaver? Skal ta en titt Vet ikke hvor nr står. men tok et bilde av pcn. Kanskje det hjelper? Lenke til kommentar
simentp Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Sett in CD'en og trykk F12 når det kommer opp det Fujitsu Siemens merket på skjermen, si hva som kommer opp da Lenke til kommentar
snoball Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 Sett in CD'en og trykk F12 når det kommer opp det Fujitsu Siemens merket på skjermen, si hva som kommer opp da Jeg setter inn cdn men da begynner bare Windows Work greiene. Skjer ikke noe når jeg trykker f12 både trykker og holder inne. men intet reaksjon. Desverre Lenke til kommentar
snoball Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 Sett in CD'en og trykk F12 når det kommer opp det Fujitsu Siemens merket på skjermen, si hva som kommer opp da Du mente kanskje at jeg skulle skru av pcn og skru den på. og Under opstarten skule jeg trykke f12? Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Sett in CD'en og trykk F12 når det kommer opp det Fujitsu Siemens merket på skjermen, si hva som kommer opp da Jeg setter inn cdn men da begynner bare Windows Work greiene. Skjer ikke noe når jeg trykker f12 både trykker og holder inne. men intet reaksjon. Desverre Då setter inn cd-en, bryr deg ikkje om Windows Work. Trykker heller på at du vil starte maskinen på nytt. Når det kommer opp noko bilde på skjermen så begynner du å trykke (f12) vis det ikkje kjem opp noko då så må du bare henvende deg til forumet igjen. Sett in CD'en og trykk F12 når det kommer opp det Fujitsu Siemens merket på skjermen, si hva som kommer opp da Du mente kanskje at jeg skulle skru av pcn og skru den på. og Under opstarten skule jeg trykke f12? Ja, var nok det han mente Lenke til kommentar
snoball Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 nå har jeg trykka so en gal. Men det skjer ingen ting. Når simens merket står på starten står det i liten skrift nederst: Push tab for show post screen er det noe viktig? Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 nå har jeg trykka so en gal.Men det skjer ingen ting. Når simens merket står på starten står det i liten skrift nederst: Push tab for show post screen er det noe viktig? Du kan prøve med f8 Lenke til kommentar
snoball Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 nå har jeg trykka so en gal.Men det skjer ingen ting. Når simens merket står på starten står det i liten skrift nederst: Push tab for show post screen er det noe viktig? Du kan prøve med f8 Boot Menu: Select a Bot first decive Hard disk 1st sata-m: samsung sp2504c bootable add-in cards cdrom 2nd master: philips drom6216 2nd slave: philips dvd8631 Lenke til kommentar
NochLess Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Hei Poenget her er at du under oppstarten av maskinen din skal komme deg inn i BIOS menyen for å endre boot order rekkefølgen. Måten man gjør det på er nettop det som tidligere har blitt forklart: Med en gang etter du har restartet maskinen (før windows booter), skal du trykke på F2, F8, ESC, TAB osv. avhengig av din maskin. Hvilken knapp du skal trykke, pleier å stå nederst på skjermen i et lite sekund når du starter den opp (splash screen).. Prøv deg frem hvis du ikke ser den.. Lenke til kommentar
snoball Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 HeiPoenget her er at du under oppstarten av maskinen din skal komme deg inn i BIOS menyen for å endre boot order rekkefølgen. Måten man gjør det på er nettop det som tidligere har blitt forklart: Med en gang etter du har restartet maskinen (før windows booter), skal du trykke på F2, F8, ESC, TAB osv. avhengig av din maskin. Hvilken knapp du skal trykke, pleier å stå nederst på skjermen i et lite sekund når du starter den opp (splash screen).. Prøv deg frem hvis du ikke ser den.. Jeg er kommet in på Boot Menuen. Men hva gjør jeg her? Lenke til kommentar
NochLess Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Sånn ja, så velger du 2nd slave: philips dvd8631 til å være første valget, så skal du se at den booter fra restore dvdn i stedet for hardisken... Lenke til kommentar
snoball Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 Sånn ja, så velger du 2nd slave: philips dvd8631 til å være første valget, så skal du se at den booter fra restore dvdn i stedet for hardisken... Ok. Jeg trykket ned til jeg var på 2nd slave: philips dvd8631 Når jeg var på den trykket jeg enter da startet pcn helt normalt igjen, det ble vel feil?? Lenke til kommentar
NochLess Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Sånn ja, så velger du 2nd slave: philips dvd8631 til å være første valget, så skal du se at den booter fra restore dvdn i stedet for hardisken... Ok. Jeg trykket ned til jeg var på 2nd slave: philips dvd8631 Når jeg var på den trykket jeg enter da startet pcn helt normalt igjen, det ble vel feil?? Ja, det ble i hvertfall feil... Jeg syns du sa i stad at dette var en Restore DVD..? Og jeg antar at du kun har ett DVD-drev på maskinene din, og at restore DVD sitter i den? I såfall må du inn på bootmenyen igjen, og se om hvilke valg du har for å endre rekkefølgen på listen.. Det er ikke gitt at Enter knappen er noe annet enn Save and Exit. si hva du ser av mulige komandoer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå