faaeri Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Etter en tid med store uenigheter har Nikon Norge og Japan Photo nå kommet til enighet om leveranser. Les mer Lenke til kommentar
J_R Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Stephan Stein og Japan Photo: Det er bra at dere har gått egne veier for å holde prisene nede. Det har kommet oss som forbrukere tilgode. Fortsett med det. Fint at Nikon Norge nå tar til fornuft og er villige til å samarbeide med en av Norges beste butikk-kjeder. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 (endret) Blir vel et problem og sortere "europeisk/skandinavisk"og "Nikon Norge" produkter ved eventuelle garantisaker,eller har dere også fått til en avtale angående reprasjoner av tidligere solgte produkter. Endret 31. august 2009 av Nautica Lenke til kommentar
TomKonto Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Skulle tro at alt sorteres på serienummer og produkter som er gråimportert blir håndtert av Japan Photo. Virker mest logisk. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 (endret) Nikon Nordic (som eier Nikon Norge) har registrert alt som noensinne har gått gjennom dem. Kan ikke i mine villeste fantasier tro at de har planer om å betale service/vedlikehold for utstyr som ikke de har distribuert. Blir som å tro at BMW importøren håndterer service på Mercedes kjøpt i en periode Men bra å se at partene har tilbake sammarbeidet igjen. Så kan jeg utnytte meg av JapanPhoto også igjen. Endret 31. august 2009 av TGB Lenke til kommentar
Tungsten Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Blir som å tro at BMW importøren håndterer service på Mercedes kjøpt i en periode Litt tynn den da, mer som at BMW importøren ikke vil ta service på en BMW fra Tyskland, iom at Nikon forblir Nikon uansett hvor det er kjøpt Lenke til kommentar
JPstoney Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 God kveld, angående reparasjoner/reklamasjoner/garantier: Det har aldri vært ett forskjell for sluttkunder på noen måte. Derfor er det nå ikke heller forskjell når vi har ett nytt kontrakt med Nikon. Service og service verksteder er 100% samme. Derimot var det ett stor forskjell med tillegsprodukter som Check&Clean, Nikon CoolSchool, Cash-Back eller Flash-back eller "batterigrep med på kjøpet" eller liknende. Her får nå Japan Photo kundene samme rettigheter som hos andre forhandler og der er vi glad for :-) Stephan Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Gartanti messig er den lik over hele verden, her leverer nikon 1 år med garanti. reklamasjon er 5 år uansett etter norsk kjøps lov så det har ikke noe å si sånnsett. eneste er norsk FW og manualer.. Lenke til kommentar
Thrillseeker Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 (endret) Da jeg henvendte meg til Japan Photo for å få norsk manual til mitt kamera så ble jeg møtt av en sur kundeveileder. Det er vel lovfestet i Norge at vi skal få manualer som legger til rette for at vi skal få maksimalt utbytte av produktet? Sånne ting bidrar til at jeg heller vil handle andre steder enn hos JP Da jeg kontaktet nikon for å høre om de kunne sende meg en norsk manual så ble jeg fortalt at det ville koste 500 kr:S Endret 2. september 2009 av Thrillseeker Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Det er vel lovfestet i Norge at vi skal få manualer som legger til rette for at vi skal få maksimalt utbytte av produktet? I Norge er det lovfestet at du skal ha brukermanual på et nordisk språk med mindre du på forhånd er opplyst om at det ikke følger med og likevel velger å kjøpe produktet. Lenke til kommentar
emero Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 (endret) Ser utrolig ofte at folk drar frem lover som ikke eksisterer når de er frustrert over ting som ikke går deres vei. Nå skal ikke jeg påstå jeg har paragrafer og direkte ordrette kvoteringer i hodet, men jeg mener å påstå at kjøsloven sier noe i disse baner: Manualer skal ligge ved på forståelig språk, om ikke annet er avtalt forut for salg av produktet. Med dette holder det faktisk for selger å meddele at produktet ikke kommer med bruksanvisningen før du kjøper det. Om selger derimot ikke har opplyst om dette, har du selvfølgelig krav på enten den fulle varen (altså med bruksanvisning), eller rett til å kreve kjøpet hevet. EDIT: Aetius kom meg i forkjøpet Endret 2. september 2009 av emero Lenke til kommentar
joreil Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Personlig skjønner jeg ikke at Nikon ønsker å benytte Japan Photo. Jeg har kjøpt diverse kameraer på JP gjennom en del år, og har i dag flere Nikon speilreflekser kjøpt der. Har aldri hatt problemer med noe, før jeg faktisk fikk et lite problem med et kompaktkamera og gikk tilbake til JP Strømmen og tok opp dette. Fra å ha vært en god kunde for JP både på jobb og privat fikk jeg nå se hvordan prisene holdes nede. Jeg lovte der og da at jeg aldri mer skal bruke JP mer, og har holdt dette. Å bli forsøkt svindlet gir dårlige minner og kan vanskelig forstå hvordan Nikon Norge ønsker å videreføre samarbeidet. De kameraene jeg i dag kjøper må gjerne være litt dyrere, men så kan jeg unngå å bli lurt i ettertid. Lenke til kommentar
emero Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Kan du gi noe eksempel på hvordan de forsøkte å svindle deg? Litt nysgjerrig, bare... Endret 3. september 2009 av emero Lenke til kommentar
fototim Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Å bli forsøkt svindlet ...Å bruke utrykket svindel uten å være mer konkret det holder ikke. Spesielt ikke fra en som har 0 innlegg her fra før. Det gir desverre lite troverdighet. Endret 3. september 2009 av fototim Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Selv kjøpte jeg Nikon D700 fra JP en av de første dagene det kom til Norge for 3000 under listepris, og er med andre ord veldig fornøyd Men om de nå kan holde de samme gode prisene i samarbeid med Nikon norge er det jo enda bedre. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Ang JP og service har jeg ikke så mye erfaring,men jeg kjøpte et stativ der for ca 1 år siden, på første turen ut falt en av gummiknottene som står nede på bena av og den forble borte. Jeg ringte JP for å høre om de kunne skaffe en ny og svaret var : Slik skal det ikke være,vi sender deg et nytt stativ og returlapp for å sende det gamle tilbake " Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg